Tråden om HC Anton Blomqvist

Jag förstår att tanken är att framstå som självkritisk och ödmjuk när Blomman lägger skulden på sig själv och menar att han måste göra ett bättre jobb med att förbereda spelarna inför match. Och det är väl okej någon gång ibland, men nu har vi hört det där tugget i lite mer än en säsong.

Om du fortfarande inte klarar av att förbereda dina spelare ordentligt inför matcherna så kanske du inte ska träna ett elitlag? Det måste vara en av de mest grundläggande arbetsuppgifterna för en tränare och om Blomman fortfarande inte knäckt koden för hur man gör så borde han göra alla en tjänst och kliva av. Det hade varit självkritiskt och ödmjukt på riktigt, till skillnad från det påklistrade snacket!

4 gillningar

Han kommer garanterat få ett gäng matcher till innan ledningen lämnas utan val. Alldeles för mycket prestige och grupptänk i HV för att man ska göra något. Man kommer sitta och hoppas att allt vänder och att allt plötsligt ska klicka.

Vis av erfarenhet vet vi att det inte kommer ske för det hände inte under hela förra året. Vi sprattlade till lite i januari eller vad det var och vann matcher men sedan var vi snabbt tillbaka på förlorar spåret igen.

Ja det är mycket nya spelare men det duger inte längre som ursäkt. Majoriteten av de här spelarna har spelat på hög nivå. De kan spela bra direkt om det finns ett system som fungerar och de har roller de är bekväma med.

Istället få de försöka lära sig spela ett spel som inte ens de bästa lagen behärskar och det finns ingen vettig grund att stå på. Det finns ingen trygghet nånstans och mycket av det är på blomman som inte kan skapa en bättre miljö och ett bättre ramverk. När, det är inte enbart blommans fel men det är mest hans fel.

Björn ska ha en släng av sleven han med för det är han som låtit det bli så här.

4 gillningar

Tror det dröjer till december innan något sker tyvärr.

Så länge vi vinner säsongens sista match mot Lhc är jag nöjd.

Låt oss innerligt hoppas att det är lhc som står för motståndet i det fallet. Då är jag inte orolig .

Lynchmobben är igång, det här vaknade jag med efter att gårdagens värsta ångest lagt sig:

Vår HC funkar bra i medgång, en teoretiker som har en idé om hur vi ska spela. Problemet är när hans teorier och idéer inte fungerar i praktiken, när motståndarna läser sönder idéerna, anpassar sitt spel och målen börjar trillar in i fel mål. Vad säger det?

HV har varit med i alla 4 matcher hittills tills motståndarna förändrat något i sitt spel. Då har en slags panik infunnit sig i laget och spelarna har inte längre gått att känna igen. De verkar fastna i teorierna om hur de ska spela istället för att just spela. De har alltså inte haft en dålig dag 4 matcher i rad utan dåliga stunder i alla 4 matcherna. Vad säger det?

För mig säger det att vår HC saknar förmåga att förändra spelet på isen och ingjuta energi och förtroende i spelarna när det behövs. Allt det som vi såg Örebro göra efter sina mål i PP, Växjö göra i 2:a perioden, Brynäs göra efter sitt ledningsmål och 2-0 mål och nu Malmö i 3:e när HV till och med har ledningen vid 2 tillfällen.

Med andra ord, vår HC saknar förmågan att hitta sätt att vinna hockeymatcher. Vad säger det?

4 gillningar

Att vi bör förlänga med ett år till redan nu

1 gillning

Helt otroligt faktiskt.

Det värsta är väl att man kommer ersätta honom med Rahm som redan har kickats en gång och också pratar fint utåt och verkar rätt lynnig

Klyschan att det behövdes ny röst i omklädningsrummet har aldrig varit mer sann, Blomman och co har kört fast, låt oss konstatera det redan nu när vi bara har 9 poäng upp till toppen.

2 gillningar

Tyvärr ett troligt scenario. Och Stillman kliver ner i båset igen.

Utöver att klubben tydligen praktiserar ”moneyball” på spelarna så har vi även implementerat modellen cirkulär ekonomi på personalen.

Jag är helt inne på att Anton måste skeppas och har full förståelse för att det rinner över hos er. Tro mig, jag är minst lika förbannad om inte mer. Men vi måste visa nån slags värdighet och inte kalla någon för öknamn och skit. Då sjunker vi ner på samma dagisnivå som Linköpings forum.

Hur irriterande det än må vara så är han för stunden en av oss. Det mest hedervärda föreningen kan göra nu för att undvika en helt ohållbar situation är att klippa banden. Låt oss gå vidare. Ingen är större än föreningen, absolut inte Anton Blomqvist.. Så, vi kan väl försöka att yttra våra känslor utan att sjunka ner med öknamn? Anton är också en människa som säkerligen får en del till sig från vad som skrivs här från olika håll..

28 gillningar

Instämmer, jag tycker att de som använder begreppet ogräset bör sluta med detta omgående.

Detta begrepp ogräs användes frekvent av kommunist Kina under kulturrevolutionen och under Sovjets diktaturens värsta period för att beskriva politiska motståndare och som borde rensas bort.

4 gillningar

Det är redan åtgärdat från mods vad jag kan se. Och nu har dessutom en påminnelse gått ut. För mest troligt står vi i samma sits redan nästa vecka. Den som inte kan förhålla sig till det kommer få en tillsägelse.

Bävade för att gå in i den här tråden. 400 olästa inlägg :joy:

Dags att klippa navelsträngen?

Skriv under uppropet. Föreningen måste åtminstone få se svart på vit vad vi tycker. Blir säkert någon artikel också som kan hjälpa.

Några har skrivit att vi måste utrycka oss på ett moget sätt SJÄLVKLART.

Vi kritiserar Blomman som coach och tycker att han genast ska få sparken.

Vi kritiserar inte Blomman som människa.

Om vi ska nå fram med våra synpunkter tror jag det är viktigt att vi håller den linjen.

3 gillningar

Han körde i diket förra hösten. Kom ingen bärgare så fast där sedan dess.

1 gillning

Jag tycker det är synd att det uppenbarligen inte funkar med Anton. Jag gillar Anton. En vältalig herre som jag tror kan bli en riktigt duktig tränare på sikt, men just nu känns han inte redo för SHL, tyvärr.

1 gillning

Kan just vältaligheten vara en av anledningarna att han fortfarande står i HV:s bås?

2 gillningar

Är man vältalig kan man ju komma långt bara på det, så vem vet.

1 gillning

Efter en totalt misslyckad säsong var hela Björklöven missnöjda med Tommy Jonsson. Efter att han inlett sin andra säsong med fem raka förluster fick han sparken.

HV måste agera. Att tro att saker ska bli bättre med samma tränare är så jävla dumt så man blir mörkrädd.

11 gillningar