Det duger inte Anton.
Höj dig eller nöj dig.
Uselt. Fy fan.
Det duger inte Anton.
Höj dig eller nöj dig.
Uselt. Fy fan.
Varför spelar alltid Hv så uselt i första perioden Blomman?
Nej vi har valt att inte ta ut målvakten vid minst 4 möjliga 6 vs 4 lägen. Istället väntat och tagit ut målvakten 6 vs 5 vilket är ett tankefel.
Du pratar om kvallag Anton. Är du nöjd med att träna ett sånt lag? Har du någonting med resultaten att göra? Ska du börja leverera nån gång? Ska du börja spela med bästa laget? Eller väntar du bara in frälsaren WIN?
I vilka matcher har vi haft ett läge att spela 6v4 de sista två minuterna och inte gjort det? För att ta ut målvakten med t.ex 4-5 minuter kvar, när man jagar ett mål, är idioti men det antar jag att även du förstår. Nej jag tycker ändå att Blomman har coachat helt okej i sådana lägen (även om det såklart alltid kan bli bättre).
Har du hakat upp dig? Släpp Anton nu. Kolla vilket material han har att jobba med istället och rikta dina frågor till Chris. Det är han som ska leverera just nu.
Anton är ingen frälsare på något sätt men bör bli bättre åtminstone och lära sig.
Största misstaget var att när vi nu har en halvdålig, igen, headcoach som absolut vill ha med sig en HV legendar, vilket ändå är OK, att vi inte ger honom en riktigt bra offensiv ass coach.
Hade vi haft någon mycket bättre än tyvärr odugliga Davidsson som inte har det jobbet på några som helst meriter hade det sett mycket bättre ut.
Vi har nog tyvärr den sämsta coachtrion i ligan och det hade vi kunnat undvika i somras när vi ändå rensade.
Vi behöll det i särklass sämsta kortet som även misslyckades kapitalt som ass sportchef.
Så Anton fick inte bara ta över ett gäng odugliga spelare utan också dito ass. Det kan vi inte beskylla nubben för.
Nej det är inte idioti. Mål framåt är värt 1.5 poäng, mål bakåt påverkar inte poängen.
Du ligger på 12.6 framåt och 8.7 bakåt/60 i 6-4.
I ett uddamålsunderläge är matten given. Den tid vi haft möjlighet att spela 6 vs 4 i slutet av matcher hade vi statistiskt gjort 2.87 mål framåt och släppt in 1.87.
Skulle kunna gå mer i detalj när det gäller siffrorna och det finns annat som påverkar men givet ditt sätt att argumentera om idioti, idiotiskt etc. tror jag det kommer bli för svårt för dig att ta till dig. Begreppet på ditt grundläggande tankefel är förlustaversion och det är samma fel som AB gör i sin coachning. Beslut fattas baserat på känsla och rädsla att förlora istället för det ekonomiska (i hockey poängmässiga) värdet. Istället för att klassa något som idioti kan du fråga dig själv vad du missar.
Vad är det som säger att just Anton ska lyckas i HV71 när ingen annan gör det? Tänk om det bara ett karriärsteg i livet där han kommer hit för att se och lära sen dra vidare? Jag tror inte på någon eller nåt tills någon bevisat motsatsen. Allt och alla känns bara som förlorare just nu.
Jag förespråkar absolut inte att man bryter med Anton .
Men hur länge kan man ha tålamod ?
Till omgång 20 ? 30 ?
Eller sitter han safe oavsett detta debutår?
Vi har testat både Lindbom och Anton nu. PG har fått kicken. Det går fortfarande dåligt. Offensiven klappkass. Nästa naturliga steg är givetvis JD. Han borde varit på Homerunners redan innan Önerud.
Han är den gemensamma nämnaren.
Vem anser du att man ska ta in istället för Anton som skulle göra det bättre med vårt nuvarande lag? Man kan inte bara sparka personer till höger och vänster utan att ha en bättre lösning.
Hur många tränare behöver HV sparka innan folk börjar fatta att det kanske inte är där problemet sitter? Trodde vi nåt den gränsen redan men tydligen inte.
Tycker iaf vi ska prova först med att byta ut kassa-nubben spelare
Ingen aning . Och håller med dig.
Men detta laget håller inte .
Måste ju adderas kvalite snarast . Frågan är hur realistiskt det är ?
Då är det ju dock laget/spelarna och inte tränaren som är felet. Så varför ifrågasätter du hur länge man ska ha tålamod med Anton? Ologiskt.
Kolla vilket lag Karlin hade förra säsongen. Inte bättre än oss på något sätt och vis. Vissa coacher har förmågan att få sitt lag att (över)prestera och andra inte. Alla får dra sina egna slutsatser vilken typ av coach Anton är.
Fattar att du och många andra ser honom som en frälsare men låt oss fortsätta denna diskussion i februari när förmodligen du och flera andra äntligen har sätt vad han faktiskt (inte) går för.
Håller med. Med det sagt. Långt från övertygad om att Blomman är rätt.
Jag menar. Vissa här inne hade ju förhoppningen att det skulle räcka med struktur och krav från Blommans sida för att få ordning på skiten. Och det har ju inte heller funkat.
Men som sagt. Först och främst ska Blomman få in nya spelare (och bli av med ett gäng). Sen kan man göra den riktiga bedömningen.
Personligen hade det dock känts tryggare om vi inte haft en tränare som gör sin första säsong i SHL. Men, men
Det är dessutom Nubbens gubbe inte CA:s… det räcker för mig. Kent har fortfarande kontroll över vita gula blå. Detta fram till CA får stöpa sitt eget lag/ledning.
Känns som Blomqvist hade varit en ganska stark kandidat hos CA oavsett.
Jag ser det mer som att det inte görs i en handvändning att få ett lag med stark loser mentalitet senaste åren att börja prestera. Skulle han lyckas direkt trots alla skador så vore det fantastiskt men är beredd att ge honom väldigt mycket mer tålamod än så.
Han togs in som assisterande, glöm inte det.
Jag tror problemet är större än Anton, hela coachtrion är för dålig.
Sätt detta lag ihop med ex Skellefteås coachtrio och vi har nog ett Play In lag.
Många spelare håller inte men vi har heller inget spel.
Många som underpresterar pga av ledningen vi har.
Tror någon att någon av våra tre coacher får liknande jobb i något annat SHL lag?
Ingen!
Skellefteås tre coacher blir inte arbetslösa om de lämnar Skellefteå.
Där har vi grundproblemet tror jag. Vi har inte de bästa spelarna men coacherna är ännu sämre tyvärr i en jämförelse.
Så vi behöver agera på bred front.