Ok dom gjorde ett misstag. Men att sedan bestraffa när man påtalar att de missat 6 man är bara för dåligt.
Det är svårt nog som supporter att hålla sig på mattan
Nog 100 gånger värre för någon vars jobb / framtid beror på resultatet och som är så involverad.
Dålig känsla av domarna om det inte sades väldigt fula saker .
Absolut inte.
Tycker bara det är konstigt att tycka att en domare ska be om ursäkt när de gör misstag, eller när man själv tycker att det är ett misstag.
Känns helt tokigt om vi ska börja kräva det nu också. Tror inte det är bra för HV71 som förening heller om HC börjar svamla om ursäkter för en 2 min utvisning.
Vill inte att vi uppfattas som en gnällförening, räcker med cirkusen som är annars.
Hade tyckt detta även om Rönnberg eller någon annan hade gjort samma sak.
Ska vi inte uppfattas som gnällförening så kan ju vi fans vara de som börjar sluta gnälla på precis allt. AB är inte hela HV71 om man säger så.
Jag tycker man har all rätt kritisera domare, menar det gör alla här konstant.
Det känns som det är mer coachning från AB än Monten eller Lindbom. Inte alltid men ofta. De försöker sätta in AP-line på offensiv tek, spelar heta spelare mycket, bänkade Stakke+Måns när de var kassa osv. Förra året kändes det som att de bara rullade på och 4e linan fick mycket istid i slutet av matcher när vi jagade osv
Eller att dem ser den bittra verkligheten vi hv fans vägrar inse.
Personligen tycker jag att det är en stor skillnad på när random fan har en åsikt jämfört med när en headcoach har en åsikt. Kan tycka det är lite olika tyngd faktiskt.
Sen vet jag inte om HV fans är speciellt gnälliga. Sett till vad som hänt senaste åren är vi ganska timida. Fritt fram och vara positiv till allting för den som vill det och tycka att allt är fantastiskt.
Fritt fram även för den som inte tycker allting är lika fantastisk med och inom HV71. Forum är till för olika åsikter och uttryck.
Vill man ha mycket posivitet finns alltid Facebook och grupperna där.
Vill man ha expertis och realism är nog det här platsen att vara på.
Jag tycker hur som helst att det är barnsligt att kräva en ursäkt av en domare för att man tycker att en tvåminutare var felaktig.
Kan bli inflation i ursäkter om domare skulle få för sig att börja med det framåt när en tränare gnäller.
Man ser saker olika och jag tycker Hv71 fans är gnälliga och är även duktiga på håna både spelare och ledare (inkl jag själv som kan gå igång rätt hårt) så fort det går emot. Sen att tålamodet är noll från HV71 fans sida ja där har de lite skylla sig själva. Tycker nog inte HV fans ska klappa sig på bröstet för vara lugna och sansade direkt.
Men jag håller med AB töntigt när linjedomare ska spela hjälte.
Yes, håller med om att det var fel av linjedomaren. Jag reagerade dock på när han började yra och svamla om en ursäkt.
Jag skulle nog hålla med om säkert 5-10 saker som inte blev korrekt under matchen men inte det som är grejen.
Mycket fel som sker hela tiden i en match. Både från domare, spelare, coacher. Felaktiga utvisningar, missade utvisningar, missade målchanser, felaktigt coachat osv, osv.
Jag kan dock tycka att HV fans generellt varit för flata och naiva länge och tillåtit saker och ting att rulla på för länge utan att reagera nämnvärt.
Jag tror Lejacques varit inne på det tidigare. Man har köpt väldigt många konstiga förklaringar och accepterat det mesta när förfallet började.
Jag var ex en av dem som tyckte att banderollen mot IKO var väldigt bra.
Jag tycker Anton verkar ha väldigt svårt att växa in i tränarkostymen. Bänka AP med någon konstig förklaring till varför (betänk att Stakkestad som kostar mål i princip varje match får fortsatt förtroende). Står och ”förväntar” sig ett samtal och ursäkt från domarna. Blir sur när han får en fråga i en podd och vill att den som ställde frågan skulle vara där.
Han påminner mer och mer om den där 30-åringen som precis fått sitt första chefsjobb och ska visa pondus i tid och otid. Har själv varit där
Presskonferensen efter matchen mot Leksand visar verkligen skillnaden på en som vill framstå som en ledare, Anton, och en som är mer trygg i rollen, Challe.
AB är 34 år
Challe är 59.
Ge Anton 25 år till så …
Exakt det jag är inne på. Anton vill säkert väl och mycket men den där påklistrade attityden har jag svårt för. Han kan säkert bli bra med tiden men han är inte där än. Vissa få som tex Hallam har ledarskapet naturligt i ung ålder men Anton har det inte.
Tycker du har rätt om mycket. Men jag undrar var Stillman är? Hade förväntat mig att han skulle vara “barnvakt” åt Anton. Det kommer inte vara sunt att släppa fram AB i varje presskonferens i 52 omgångar, då lär inte bli briljant varje gång.
Ibland blir det för mycket och inte speciellt genomtänkt.
Tror inte den är påklistrad, tror AB är en vinnarskalle och känslomänniska och att svag säsongsinledning gett ökat stresspåslag med mer känslor. Upplever AB som en bra ledare men sen om det leder till framgång i Hv återstår att se, många andra saker som behöver till också ex ny GM😅 som kan bidra.
Jo, AB känns väldigt Allan Ballan. Försöker ikläda sig rollen som hockeytränare genom stora ord och handlingar men missar att föregå med gott exempel och vara rättvis.
Han fick jobbet för att vi inte hade någon annan, känns säkert övermäktigt för honom med tanke på vilket strykgäng han leder.
Skulle vilja se mindre Allan Ballan och mer Anton. Säsongen är lång och då får man hålla igen lite med dramatiska uttalanden och gester.
Ni är ju fruktansvärt onyanserade och direkt orättvisa i era omdömen kring AB. Har någon av er bevittnat intervjuer med Challe när han var i Timrå? Där var det fan ta mig syra och inget annat.
AB håller på att lära sig spelet och det gör man bland annat genom att begå diverse misstag. Dessutom har han varit på jobbet en kortare tid. Det tar tid att hitta den givna formen. Give the man a break and the benefit of the doubt, för allt i världen.
Beredd att ge Blomman tid. Så här tio omgångar in kan jag konstatera att det är ingenting som fått mig att vilja byta tränare. Samtidigt finns det inte heller någonting som fått mig att tro att det här kommer bli bra på sikt.
Så spännande att se vart det här tar vägen.
blomman är hvs framtid. inse. han kommer bygga hv i flera år framöver
Av ren nyfikenhet, vad baserar du det på? Jag tror inte det men kan naturligtvis inte veta. Jag har tidigare redogjort för mina skäl varför jag inte tror det. Därför är jag nyfiken på er som tror att han är det skäl.
Sveriges svåraste jobb: tränare i HV71. Antingen är man för mesig, för hård, för känslosam, eller för tråkig. Allt man gör och säger nagelfars av en massa shl tränare på internet som vet bättre.
Vi är ett tippat bottenlag och vi ligger precis där alla tippat, samtidigt som vi har 514 skadade spelare. Fattar inte vad det tjänar till att leta fel hos AB just nu.