Jag håller med om att det borde gå att få ur mer av det här laget. PP är väl ett exempel.
Men topp 6 med den här truppen är att ta i, imho.
Visst, jämföra kan man ju alltid men, FBK när de tog guld, när vi har spelare som Tikka, Hansson, Stakkestad, Lindbäck. En viss överskattning av vår trupp, kan jag tycka.
Vänd på det:
Jag tror inga, verkligen inga coacher vill byta spelare med oss
Det roliga är att jag nog ändå håller med om AB men det beror på att han i princip bänkade Träff fr o m 6 min in i 2a perren (2 ströbyten efter det). OSL ersatte. Total inkompetens i min bok.
Men lycka till i kvalet, Anton, med Stakke, Lindbäck och Hansson (han är väl tillbaka då). Och så Tikka förstås som enligt vissa skulle ta kliv den här säsongen. Kör hårt !
Finns ingen möjlighet i universum att detta lag kan utmana om topp 6, vi är ju tippade i botten av så stort sett alla, laget är för dåligt, klarar vi oss från kval så skulle det vara en bedrift, play-in skulle vara en skräll likt att Stakkestad skulle vinna poängligan.
Det var någon som menade att resultaten var liknande som under Monténs ledning. Det stämmer var gäller poängen — men när det gäller spelet är det som natt och dag.
AB har satt en tydlighet i det defensiva spelet som vi inte haft på år och dagar. Det är inte många chanser som släpps till. Under Montén var vi långt i från seger i 6 av de 11 inledande matcherna. Under AB bara i 1 av 11. Alla andra matcher har HV vunnit eller bara varit ett mål ifrån i slutet av 3:e. Antalet insläppa mål de 11 första matcherna har minskat med 12 mål, dvs i genomsnitt ett mål mindre per match.
I år är HV med målmässigt hela vägen fram till slutsignalen. Det ska AB (och Stillman?) ha cred för. Laget spelar dessutom mycket stabilare i ledning. HV är med i matcherna även dåliga dagar och ger sig alltid chansen att kunna kvittera.
Det har skett lite på bekostnad av offensiven. Men offensiven har börjat ta sig de senaste matcherna. Det är på gång. Teden-Reber-Bränna har börjat snurra. Bara AP-Kero-Borgström börjar få ut lite mer av sitt spel så kan resultaten börja komma.
Med det sagt är det ett bottenlagsbeteende att ständigt vara nära utan att kunna kapitalisera. Så vinsterna måste börja komma — men låt AB och laget få tid. Det har gått åt rätt håll och det går åt rätt håll.
Förstår liksom inte kritiken mot AB här. I somras och under försäsongen. Då var det ett omtag som skulle göras. De flesta tyckte det var kanon med en ny oprövad spännande tränare, dom flesta gillade Blommans kravställande. För det hade det minsann inte funnits innan. Nu gör vi en omstart, med en ny tränare, som har ett totalt klappkasst lag till sitt förfogande. Efter 10 omgångar så går stora motorsågen.
Mot vår nya tränare.?
Inte en chans att vi sparkar Blomman också. Hoppas jag. Gör vi det. Då lovar jag här och nu att sluta följa Hv. Då får det vara nog.
Nån gång måste man inse att laget är helt åt helvete felbyggt.
Det stämmer inte. Räcker med att gå tillbaka till trådstarten så ser du att det är ganska blandat.
Jag hoppades att AB skulle vara medioker, tycker att han är något sämre än så.
Jag tror på Anton. Långsiktigt. Han kommer utvecklas och bli en riktigt bra tränare tror jag.
Denna säsong handlar om att ha 2 lag bakom.
Sen bygga nytt och bättre o först då tror jag Anton kommer kunna få bättre resultat.
Går inte trolla med knäna när nan har ett skitlag!
Tycker du att Blomman ska vara fri från kritik? Tycker du att han gett laget de bästa förutsättningarna att vinna hockeymatcher? Oavsett hur bra eller dåligt laget som sådant är.
Finns som sagt många faktorer som spelat in 11 matcher in på säsongen och ynka 10 poäng inspelade och en av faktorerna är självklart Blomman själv. Han HAR underpresterat i paritet med många andra faktorer.
Så är det. Men, jag tycker verkligen inte att har gjort ett särskilt bra jobb hittills.
Han har gjort ett par fantastiskt usla plakat-politik-framträdande, både i media, intervjusituation samt i matchcoachning. Han verkar inte har lärt sig särskilt mycket av det han sade sig ha gjort: tittat på video från förra säsongen.
Men, han har det ju relativt lätt. Efterträder en rad med usla matchcoacher i HV. Så bara en liten förbättring räcker för att inte se sämst ut. Men skall vi nöja oss med detta? Nu är jag medveten om att tiden är knapp, för kort för en ärlig bedömning. Men det som gör det svårare i bedömningen, än tidsaspekten, är inverkan av hur usel trupp han har att jobba med. Inte nog med att styft hälften är HA-mässiga (inte alla på “pappret”, men i prestation i vår tröja) så är det dessutom en trupp helt utan tanke, sammansättningsmässigt. Den är kent-usel.
Så jag landar i vad många innan sagt: kanske kan bli en habil coach. Men det kommer inte hjälpa oss här och nu.
Men… Karln är ung han lär sig. Vi måste ha tålamod med honom. Hv är inne i en omstart av föreningen och målet är som sagt att ha två lag bakom sig.
Nån gång måste vi som förening våga satsa på en långsiktighet, och ha tålamod med att det kanske inte ser så jövla snyggt ut påvägen. Men lita på att det blir bra i slutändan.
Hv har valt denna väg. Jag väljer att tro att Anton är helt rätt, långsiktigt.
Däremot har vi årerigen fått bevis på att truppen är för dålig, och där måete man naturligtvis göra nåt, både på kort o lång sikt.
Håller med vad gäller truppen där enligt min uppfattning 6 av 12 forwards i matchtruppen på sistone håller SHL nivå. Inte ens Sam Hallam hade fått en offensiv att fungera med befintligt spelarmaterial.
Graven blir tyvärr djupare och djupare och man förundras över varför ingenting händer?
Ha ha lite rolig faktiskt.
Jag anser dock att AB är helt rätt för HV71.
Hans matchcoaching underlättas knappast av att 6 av 12 forwards som inte håller SHL nivå samt att våra centrar sällan eller aldrig driver spelet.
Helt ärligt tycker jag på sätt och vis synd om ledarstaben.
Det skulle dock föga förvåna mig ifall det är här ögonen riktas när man ska hitta syndabockar eftersom dåliga ledningar alltid riktar ljuset mot något annat håll för att själva slippa hamna i fokus.
Jag är helt övertygad om att med rätt förutsättningar läs laguppställning kommer detta bli riktigt bra, frågan är bara ifall dom någonsin kommer få just det. Man verkar mer eller mindre handlingsförlamade inom klubben just nu.
Jag ska va ärlig och säga att jag inte har nån vidare koll på vad som är bra matchcoaching. Känns som det är sjukt många variabler där och mycket fingertoppskänsla.
Hade forumet matchcoachat så hade vi väl gått ner på två kedjor i första bytet och de andra är bara reserv om nån blir skadad
Jag noterar ju att vissa saker som att jag tyckte vi tog ut målvakt för sent senast och att vi borde gått ner på tre kedjor i nån match tidigare. Svårt som lekman att avgöra om det är uppenbart fel eller om man bara inte har hela bilden.
Men utveckla gärna om ni orkar ni som säger att det är kass.
Det stora problemet med bedömningar av matchcoachning är att det är oerhört lätt att vara efterklok. Eftersom resultatet var X så borde vi gjort Y.
Grejen är att det aldrig går att veta om ett annat agerande hade lett till ett bättre eller sämre resultat än X. Att toppa på tre kedjor skulle till exempel kunna leda till att de aktiva kedjorna blir tröttare, gör fler misstag och släpper in fler mål. Man får liksom aldrig kännedom om de alternativa utfallen.