Tråden om HC Anton Blomqvist

Allt pekar mot kval men sen är det vidöppet som vanligt

Blir det kval för tredje året i rad så blir det största sannolikhet degradering, allt bör göras NU för att undvika kval.

1 gillning

Slår aldrig fel med tredje gången gillt.

1 gillning

fast det stämmer ju inte…?

Vad stämmer inte?

Jo, det stämmer. Lag som ligger på den här platsen efter 18 omgångar tenderar också att hamna i kval. Detsamma gäller lag som öppnat med sex raka nollpoängare.

Sen att det finns en liten sannolikhet att så inte blir fallet är en annan sak.

Men att pilarna pekar mot kval. Det säger både överliggande siffror och historik.

Den som påstår att pilarna här och nu pekar mot något annat än kval. Den ska man inte ta på allvar. För den lever i en helt annan värld.

9 gillningar

Köper det resonemanget MEN det man måste ha i beaktan är att det finns runt 3 lag som trendar sämre än HV just nu. Jag säger inte att HV trendar uppåt men i år finns det möjlighet att om HV fortsätter på den vägen man haft efter de 6 första förlusterna och de lag som säckat ihop (LHC, MIF, LIF) fortsätter sin negativa trend och HVs spel börjar att ge utdelning (för det har det inte gjort fullt ut) så kan det fortsätta i rätt riktning.

Tror att många som ser e spel som HV ställt upp detta år skiljer sig mot de spel som HV haft senaste åren i SHL (tänker 20/21-24/25) och att om de ger utdelning så kommer det ge resultat. HV måste dock in med något positiv injektion i laget. Om det rör sig om en tränare in, ut eller spelare in vet jag ej men någon liten förändrig bör ske för att väcka effektiviteten något.

Kommer ihåg när HV hade bäst skotteffektivitet i början av 20/21 men ändå va sämst. I år känns det nästan tvärt om.

Jag tycker det blir lite öppet mål och gratisapplåder att säga att det blir kval och det finns inget annat. För faktum är att om man sett matcherna denna säsong (och tänker bort Lassi samt PP) så ser det bättre ut än på många år, det gäller bara att bygga vidare på det och att undvika kval eller helst undvika att åka ut. Men det håller väl de flesta med om…

6 gillningar

Anton får två plus och hamnar på 8:e plats, före bland annat Björn Hellkvist och Niklas Eriksson.

Motivering: “Hatten av för att Blomqvist orkar. Ständigt kritiserad och han har egentligen inte några större framgångar i tränarkarriären. Men att han kan, att han vill och han har brinnet har han verkligen bevisat för hockey-Sverige. Det skulle vara spännande att se Anton i ett topplag om någon vågar satsa på honom efter HV-tiden, för jag tror verkligen att han har det i sig.”

Har han verkligen bevisat att han kan?

10 gillningar

De här två meningarna är motsägelsefulla.

Avsaknaden av framgångar bevisar snarare det motsatta.

4 gillningar

Älskar ändå Axelssons icke-logik.

Du behöver inte vara bra på ditt jobb. Bara du stämplar in klockan åtta på morgonen så är du fantastisk.

Sen ska man inte glömma. I såna här rankningar drar man alltid till med något för att skapa reaktioner. Blomman på plats 8:a före etablerade tränare som Eriksson och Hellqvist kan mycket väl vara en sån grej.

Så man ska nog ta Axelssons ranking med en stor nypa salt :grinning_face:

4 gillningar

Låter som total rappakalja i mina ögon.
De/han bedömer säkerligen Anton på samma saker som föreningen gör: hans vältalighet. För som nämns: det finns inga resultat. Dessutom ser jag formuleringen från axel-tönten som ett sätt att ge sig på HV och kalla dem för bottenlag, snarare än att han egentligen bryr sig om ifall Anton är i ett “topplag”.

Axel verkar vara en sådan person.

3 gillningar

Håller med, det är bara att gå till sig själv. Året Hv var i Allsvenskan och mötte aik tyckte man alltid han verkade vara en grym coach när man hörde hans snack och Intervjuer. Då såg man honom fyra matcher på ett år.

Nu när man sett han vecka ut och vecka in i två år har man sett igenom det där och är inte lika imponerad längre..

1 gillning

Snacka om att ta något ur kontext :joy:

Alla hans rankingar verkar vara uppdiktade lite hastigt och spontant.

Se det mer som underhållning än ett försök att lägga fram fakta.

När mediokra spelare blir experter och rankar tränare…

För mig finns det bara en Dick, Der grosse aus Dänemark.

2 gillningar

Stabilt CV för Antons framtida karriär!

Sist ifjol och uttåg denna säsong!

2 gillningar

Om man får spela djävulens advokat så antar jag att de som hyllar Anton menar att man ska frikoppla honom från HVs prestation. Visst det kan man ju försöka göra, och säga att HV har varit dåliga innan Anton och är dåliga nu.

Men med den logiken så spelar ju inte tränaren nån som helst roll. Det borde ju åtminstone blivit BÄTTRE med Anton om han nu är en topptränare egentligen. Annars kan vi sätta en pappfigur på bänken istället.

2 gillningar

Inte denna gången häller….

1 gillning

Vad är det AB är så bra på som inte ger bättre resultat?

Challe har läst forumet:

Spot on

18 gillningar