Tråden om HC Anton Blomqvist

Blir ju lite OT men gillade att ha Challe i tränarstaben. Han verkade vara en go gubbe som lyckades lugna laget, sänka ner axlarna och hålla klubban lösare.

1 gillning

Det lilla jag hörde så var det ju precis så man själv tänker

Kul ändå att han säger ”Hulten” om Rahm hela tiden😂

1 gillning

Bara den korta analysen av Challe visar hur oerhört mycket mer lämpad han skulle vara som HC än vad blomman någonsin kommer att bli.

2 gillningar

Oerhört träffsäkert.

Svårt att säga emot.

1 gillning

Ja precis, det undrar jag med. Det är ju så det låter från experterna dock. Att AB är egentligen bra. Varför ser vi inte det då?

Hursom, nu antar jag att det blir en ny ödesvecka nu för Anton. Och sen en till efter denna osv.

2 gillningar

Anton i ny intervju med TV4.

Först och främst måste vi konstatera att det finns en massa idioter där ute. Att hålla på och blanda in spelare eller ledares familj i allt detta är förkastligt. Dessa personer sabbar inte bara för de inblandade, de sabbar även den konstruktiva debatten då fokus istället för att handla om sakfrågan blir till att handla om övertrampen.

Så om någon där ute inte kan skilja på privatpersonen Anton och hockeytränaren Blomqvist. Snälla, håll på något annat lag.

Om vi fokar på det som vi faktiskt ska och vill diskutera, huruvida Blomman ska vara kvar som tränare, så tycker jag det är intressant att nu även Anton slår hål på hans försvarares argument om att man måste satsa på kontinuitet och att vi inte kan sparka fler tränare.

”Jag tycker själv man gått lite fel i debatten när man tittar på det. Jag ska inte sitta på den stolen jag gör för att det gått dåligt tidigare. Det kanske är helt rätt beslut den här gången att sparka tränaren, även om jag givetvis inte tycker det. Jag ska sitta här för att de som bestämmer ovanför mig tycker och tror att jag är rätt person. Inte egentligen för att det ska uppstå nån kontinuitet som inte funnits här tidigare, eller att man ska: nu har vi valt det här, nu ska man köra på. Det ska man absolut inte göra. HV är en alldeles för fin förening för att man bara ska köra på.”

Så med andra ord. Inte ens Anton håller med hans största försvarare.

Överlag fick jag känslan av att Anton är medveten om att hans dagar som HV-tränare är räknade. Det gav nästan en liten avskedskänsla.

11 gillningar

Den finaste av känslor :smiling_face_with_tear:

2 gillningar

Olycklig men en del av att vara en offentlig person i dessa tider. Samtidigt så känns det som föreningen föder fram sånt här med den väg dom nu valt med att satsa på troligen fel hästar och vägra ändra sig. Alla parter hade troligen mått bättre med en ny tränare inför säsongen.

5 gillningar

Hade varit fantastiskt :raising_hands:

Saker och ting kan ändras och ingen jobbar för evigt. Vi får se hur länge han får vara tränare innan det är tack och good-bye.

Det lät nästan som en uppmaning att sparka honom. På nåt sätt tror jag han tyckt det var skönt vilket är helt förståeligt.

Jag tror inte detta är ett speciellt bra mentalt tillstånd att vara i oavsett om han har spelarna med sig eller inte. Mycket focus på sig själv och hur tufft det är. Mycket märklig situation HV är i nu.

Sen helt enig att det är förkastligt att folk går över gränsen. Finns inga ursäkter för det.

Helt enig i att folk kan ge fan i blanda in barn, familj osv osv.

Samtidigt “stör” jag mig på att man på två olika ställen lyfter det idag. Även i JP.
Är det verkligen rätt sak att ha fokus på?

3 gillningar

Ja, folk som går på Anton som person eller än värre hans familj kan dra åt helvete. Finns inget som ursäktar sånt skitbeteende!

14 gillningar

Va¿ :face_with_raised_eyebrow::joy:

3 gillningar

Instämmer med det som skrivits ovan. Helt oacceptabelt att hota.

Jag tolkar dock inte ”ta dottern och flytta här ifrån” som ett hot utan som en uppmaning.

För mig känns det snarare som en rätt fri tolkning att kalla det för hot med syftet att vinna empati.

Oavsett ett onödigt sätt att uttrycka sig på och en märklig självuppfattning att tro att en själv har något att göra med var någon bor. Intolerant.

2 gillningar

Läs hela inlägget så borde även du förstå vad jag menar. :heart_hands:

Knepigt att man ska försöka flytta fokus från den usla prestationen till de usla fansen.
Förvarar inte nötter som skriver dumheter efter en dålig match.
Men tror inte att det är en bra grej att lägga nån energi alls på.
Det är trots allt ett mindre under att det fortfarande är slutsålt till mer eller mindre varje hemmamatch.
Lägg fokus på det istället, var tacksam för alla trogna fans och skit i nötterna.
Kan inte vara så svårt sortera bort skräp på sociala medier 2025.

2 gillningar

Jag tolkar rapporteringen som att kulminationspunkten snart är här.

Det kommer nog vara pressat läge kommande veckorna. Ganska övertygad om att Blommans trovärdighet i omklädningsrummet är på upphällning, om den inte redan är förlorad. Och hur ska man gå vidare när det sker?

Sen måste man förstå spelarnas situation. Hur ska de vädra sitt missnöje? Precis alla som har något med det att göra säger ju att Anton sitter säkert. Hur ska du som spelare agera då, om du saknar förtroende för tränaren? Vem ska du snacka med? Kaptenen? Vad det verkar så har ju kaptenen redan tillräckligt med problem med tränaren. Alsings prestation är förmodligen oerhört sammankopplad med hans relation till Blomman.

Jag vet inte vad som kan göras och om det finns nån ersättare. Det jag ”vet” dock är att det kommer inte bli bättre än så här med blomman vid rodret.

Bluffen är synad. När ska HV och Blomqvist inse det?

4 gillningar

Bra intervju med Blomman👍

3 gillningar