Tråden om HC Anton Blomqvist

Vad sägs om ett pre-match AVGÅ?

1 gillning

Tyvärr riskerar sådant här att hända när dumma saker, fula kommentarer, dumma kommentarer osv inte modereras bort direkt. Saker som bryter mot uppsatta regler, saker som är bortom sunt förnuft, bortom anständigt.

Det finns överallt i samhället där man flyttar gränsen hela tiden för vad man anser vara ok, att man låter mer och mer få sägas i det offentliga, man hänger upp det på free Speech, eller åsiktsfrihet osv. Det är fint i sig som koncept. Men bara för det är orden som yttras inte fria från konsekvenser.

Det sker här, det sker i alla offentliga sammanhang, världen över, ett jättebra exempel är Joe Rogan.

Han säger vad han vill, när han vill, pratar om allt och låter allt och alla komma till tals, hur fel och missvisande det är, dock utan som helst tanke på konsekvenserna, för där ligger ansvaret hos någon annan menar han att tolka och agera på det som sägs.

Kommentarer här inne kan ibland även gå över gränsen för vad som är ok, det upprepas in absurdum om att folk ska avgå, man pratar om svek mot klubben och fansen, förrädare och allt man säger. Den som skriver det menar kanske inte det fullt ut, man kan tycka det är “på skoj” osv osv.

Men det finns de som läser vad som skrivs, som inte kan skilja på verklighet och skoj, på vad som är anständigt och inte.

Nu står vi här med en tränare som känner sig hotade, som fått familjen hotad osv.

Jag minns när man på forum och sociala medier gick hårt på Ulf Dahlen för massa år sedan.

Jag minns en Tim som då hade kontakt med sonen Dahlen och som var ledsen över allt som skrevs om hans pappa på nätet.

Man får vara besviken. Men det är aldrig ok att bete sig illa och att kalla folk lättkränkta eller snowflakes som svar på det är bara att åter igen flytta fram gränserna för vad som är ok, det finns tyvärr till och med mods här som använder sig av den approachen.

Vi måste alla bli bättre på att bli anständigare, i alla offentliga sammanhang.

7 gillningar

Jag förstår vad du menar, men med felaktig punktuering och kommafel blir det lätt stökigt. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Det här hajade jag till på.
Nåt du vet/hört eller som du skriver, vad det verkar?

1 gillning

Det är därför vi har @quila han vet när man ska sätta punkt :wink:

3 gillningar

Vad jag hört är väl att de inte är helt kompatibla, om man säger så. Det var till stor del en taktisk åtgärd från AB att sätta Alsing som kapten. Det finns ju en devis som säger ”keep your friends close, but your enemies closer”….. Vet inte hur antagonistiska de är, men de är iaf inte bästa vänner…..

4 gillningar

Jag förstår din poäng, men studsade till på orden du använde som exempel.

Sökte på orden på forumet. Senast någon använde ordet ”förrädare” var i våras i ett inlägg om AP och huruvida han skulle gå till en annan SHL-klubb.

Svek används inte heller så mycket.

Avgå används flitigt. Är dock inte helt med på att det skulle vara ett så laddat ord så att man inte skulle tillåta skribenter att skriva ut det.

Jag håller med om att det ibland passeras gränser här på forumet, att det upprepas saker osv. Det senare är jag absolut skyldig till. Men jämfört med andra liknande forum är nivån betydligt högre här inne. Den som inte kan uttrycka sig på ett vårdat sätt kastas i regel ut. Hela ditt inlägg skvallrar väl egentligen om den höga nivå forumet redan håller. Vi är inte ens nöjda med den redan förhållandevis höga nivån. Och det är väl bra. Precis som HV en gång i tiden aldrig var nöjda och alltid siktade på att bli bättre. Sådana är vi också.

Den här diskussionen passar oavsett bättre i tråden om HV71fans.se.

4 gillningar

Asså. Va faaaan. Om så är fallet förklarar det ju en hel del.

2 gillningar

Märkligt ovan.

Av det surr jag hörde idag av kollega som har nära kontakt med anställda runt herrlaget så har AB svårt att ta till sig inputs från andra.

Så vad är det som är så förträffligt bra som man vill lyfta fram?

Surret sade också att det inte är den där härliga stämningen i omklädningsrummet, det där goa tugget som man vill ha. Vad det är ev kopplat till låter ja va osagt, för jag vet inte. Eftersom vi är i denna tråd.

1 gillning

Förläng!!

4 gillningar

Hört precis samma. Missnöjet är ganska stort. Men det saknar ett utlopp.

3 gillningar

Exakt det jag hörde från insatta i AIK. Citatet var typ ”en ung sprätt som visste och kunde allt. De som inte håller med kan dra åt h-te”

Tycker det ofta lyser igenom i intervjuer med honom. Nu får vi se vilken blomma som dyker upp på PK:n. Jag gissar på en lite grubblande och ödmjuk blomma idag.

1 gillning

Märkligt även detta, att det inte finns en broms.

Hur man än vrider och vänder på detta. Så finns det en gemensamt felande länk. Dom som inte har öronen mot rälsen och väljer att försvara det här.

Är väl bara för spelarna att markera genom att inte dyka upp en träning och sen ta klivet upp till kontoret och köra Viva la revolution!

avgå, nu

2 gillningar

Jag säger inte att du har fel, men jag kan ändå tycka det är konstigt att Alsing förlänger sitt kontrakt och samtidigt skriver bort sin outklausul EFTER att HV förlängde med Anton. Om det nu är nåt skit mellan de två alltså.

2 gillningar

Jag håller med. Och jag tror inte att det handlar om en öppen konflikt eller så, men de drar inte jämnt. Olika uppfattningar om saker. Av vad jag har hört från en källa som varit mycket nära laget. Men jag vet inte mycket mer än så. Men källans uppfattning var att Alsings prestation är nära kopplad till förhållandet till AB. Och det kan ju ha blivit sämre sedan Alsing förlängde.

Tedens intervju efter matchen tycker jag stärker det intrycket….

Vill du summera den lite grann?

Menar du intervjun i Hvtv? Isåfall är jag helt oförstående till vad du menar?

2 gillningar