Det är som @shitkicker den breda allmänheten.
Absolut inte dichows fel att vi förlorade. Definitivt en kollektiv kollaps av utespelarna. Vi kunde lika gärna fått 0 poäng. Så illa såg det ut i slutet.
Fast vi vet ju inte om vi behöver kvala. Jag har förtroende för AB än så länge.
Mitt förtroende sviktar, men övertygelsen om att lösningen inte är sparken är stark ändå.
Timeouten och Tikka i 3-mot-3 tog hårt på förtroendet.
Men imorgon är det ny match.
Så är det. Tänker väl mer på att det finns tränare som fått laget att lyfta rätt omgående. Filander i Oskarshamn är ett exempel. Sen slutade det ändå med uttåg. Men så här med facit i hand är det rätt otroligt det Filander gjorde med Oskarshamn rätt svajiga lagbyggen. Byggen som är sämre än HV:s.
Det som oroar mer för mig än matchcoachandet är att laget fortfarande går bort sig defensivt och gör ganska grova misstag. Viljan finns där och all verkar taggade men det kvittar om man inte kan spela ett noggrant spel över en hel match.
Vi släpper otroligt mycket skott emot och får förlita oss på bra målvaktsspel och ren flyt varje gång vår struktur fallerar.
Sen är vi effektiva frammåt vilket är anledningen att vi ändå vunnit några matcher.
Det här trodde jag var det AB skulle se till att få bukt med först men tydligen ses det inte som ett problem.
Så trött att lyssna på hans bortförklaringar.
Mitt fel att spelaren inte kommer in bättre till match. Ja det är det fan! Men hade du ställt högre krav på vissa spelare och petat dem så kanske man hade vaknat!
Spelar man Stakkestad samt spelare som inte visar ett skit före våra hungriga juniorer så är det inte konstigt att spelare blir bekväma.
Man ska tävla varenda jävla dag om istid. Men det behöver man inte i HV71.
Dax att börja lägga all krut på offensiven nu.
Att inte komma ut påkopplade från start och rent inställningsmässigt kunna göra 60 ok ninuter är…
Under all jävla kritik.
Jag tycker vi ska sparka AB , han klarar uppenbart inte att förbereda laget för match. Tycker även Davidsson ska ryka. Stillman kan ta över som SC. För det vet vi att han kan.
I min bok har också spelarna ett stort ansvar, coacher må sätta ett spelsystem och gameplan samt ta ut ett lag till match. DOCK har varje betald och överbetald spelare ett j-a ansvar att komma ut påkopplad och laddad för match, speciellt i ett HG en lördagskväll. Det är direkt pinsamt att se dessa divor skrinna ut i första perioden och inte bryr sig ett skit.
Har också funderat på det. Vem skulle kunna ta över? I ett första skede tänker jag att JD borde få sparken, ersättas med Beech eller Jankovic(?).
Sedan utvärdera. JD har varit den gemensamma nämnaren i ledarstaben i två katastrofsäsonger. Tycker att vi börjar där och avvaktar med AB tills årsskiftet.
Om vi leker med tanken att det faktiskt finns en kvalificerad HC att ens anställa…
Jag dömer inte Anton förrän han fått ett rimligt spelarmaterial att arbeta med. Vår FW uppsättning är ju under all kritik!
Ja men hur jäkla lätt blir det… man kan ju låta honom gå utan att döma honom
Håller med. Vet inte vad folk förväntar sig han ska göra med denna trupp? MÅSTE FÅ ETT SLUT MED ATT SPARKA TRÄNARE HELA TIDEN. Kan ju omöjligt vara deras fel varje jävla år.
Vi kastade ut Nichlas Rahm innan han fick chansen att visa upp sig med ett riktigt lag. Lätt väg att gå men chansen att HV river kontraktet med Blomqvist finns inte på kartan. Så är iaf orden innanför Gardens väggar. Här måste vi helt enkelt ha ett (djävulskt) tålamod. In med någon erfaren gammal go gubbe och sätt Davidsson på marknad… Nånting behöver göras på ledarsidan men Blomqvist sitter stensäkert.
Delar din syn med att sparka AB och JD. Jankovic hade vart intressant att ta in som HC och Beech som ass ich ha kvar stillman som ass, för att sedan när säsongen är över ta över som SC.
Nog för att Jankovic gör det bra i J20 men att han skulle in som HC i A-laget är ett kliv som inte är realistiskt överhuvudtaget.
Det finns absolut frågetecken i Blommans ledarskap men jag anser inte att man bör göra någon förändring där. Istället så bör man fokusera på att kanske förändra vid sidan om Anton. Ut med Davidsson och in med en stabil herre som kan balansera upp och stödja Blomman.
Fast ingen av våra ex-tränare gör det direkt bra. Vi har rekryterar både usla ledare och spelare.
Nä för lagen de får är ju kattskit på riktigt. Man bygger dåliga lag sen lägger man all på tränaren så fort de går dåligt. Hoppas verkligen HV behåller AB. Det dom kan göra är sparka Davidsson ta in en mer erfaren assisterande.
Sen tror jag inte HV kommer kicka AB hur de än går.
Absolut ingen person jag vill se åter i HV men bortsett från säsongen 16-17 och 19-20 (coronaäsongen ) så sticker Andreas Johanssons säsong 14-15 ut med en 5.e senaste 10 åren
placering och man lyckades vinna 7 eller 8 raka matcher under den säsongen .
Numera kan vi knappt vinna 2 raka ens.
Det fanns iaf en spelide , en struktur och en tydlighet . Ett grundspel att falla tillbaka i.
Sånt Blomman gärna snackar om .
Men spelet indikerar något annat.
Absolut . Bättre lag till sitt förfogande men förmågan att kräma ur det bästa ur varje indvid , ingjuta självförtroende , matchcoachning och fingertoppskänsla.
Tycker Blomman saknar detta .
Tycker vi blir små alldes för långa sekvenser och med ett på pappret sämre lag än dom flesta övriga så kan man iaf komma in med 100 %-ig inställning och jobba kopiöst hårt .
Inledande period idag inför hemmapubliken en lördag . Och agera så tafatt .
Det är närmast obegripligt , för mig vartfall.
Sen är det starkt att vi gör en bra tredjeperiod och hämtar upp underläge återigen.
Men varför kan man inte spela på en acceptabel nivå under 60 minuter ?
Vill även jag vara tydlig med att jag inte vill kicka Anton . Han lär sig och vekar vara en självkritisk person . En förutsättning för att dra lärdom .
Hade dock gärna sett att han fick ha en vassare gubbe runt sig än Davidsson .
Stille får väl ändå anses kompetent . Erfarenhet från olika ligor ( KHL många år ) och försvarsspelet som han ansvarar över har ju varit godkänt .