Tråden om HC Anton Blomqvist

Nu blir det aldrig sparken inte en chans. Håller inte med Anton om att special teams såg bra ut idag. Något förskönat PP på slutet när matchen var avgjord och BP tycker jag inte såg stabilt ut heller. Men kan ha fel, är för petig kanske.

2 gillningar

Men jag tycker det defensiva spelet var bättre idag, få såna där riktiga fadäser

3 gillningar

Men borde inte det vara beroende på att den bra formen ska hålla över tid också? Kanske är det bara något tillfälligt? Antons vara eller inte borde bero på hur det hela utvecklas.

1 gillning

Det var färre misstag rakt igenom? Tyckte mig sig fler lyftningar ut i mittzon istället för att spela i gapet på motståndarna? Men vi ska komma ihåg att det var Leksand vi slog också. Ett steg i rätt riktning iaf. Spela ut och vårda puck när det passar. När motståndarna har momentum/press som inte behärskas, våga spela enkelt.

5 gillningar

Kanske var det också för att Leksand var otroligt bleka och knappt gjorde ett rätt men jag tyckte både PP och BP såg riktigt fint ut idag så håller inte med dig där. PP var avslappnat och kreativt. Petterson pangar in den som värsta Ovechkin.

Nu är detta i Anton tråden så ett ord om honom. Det märks att han är otroligt försiktig med att sväva iväg. Han, precis som vi, vågar inte ta något för givet. Men fakta är nu att vi vunnit 4 av de 5 senaste. 12p av 15 möjliga. Om det är Antons fel när vi förlorar så får det väl va lite hans rätt när vi vinner.

11 gillningar

Min tolkning: Anton är inte försiktig. Han är sur. För att folk inte sett “storheten”. Nu när det går lite bättre så vill han skrika “vad var det jag sa” för han tror fortfarande han har rätt och alla andra fel. Han är bitter över att alla ville sparka honom innan. Han tror allt är hans förtjänst men vet hur man spelar spelet.
Jag köper inte hans stil.

Med det sagt: jag skiter i anton, så länge laget undviker kvalplats. Han är en parantes i min bok.

6 gillningar

Jag tror inte alls det är hans förtjänst när vi vinner.

Som jag skrev i matchtråden. Kollar man på de två senaste matcherna så är det faktorer som Anton inte styr över som blir avgörande till HV:s fördel. Kollar man på struktur och det spelmässigt. Ja, då ska både Växjö och Leksand vinna över oss.

Jag är fortsatt övertygad om att HV vinner, trots Anton som tränare.

Ju mer Anton backar desto bättre kommer det att gå.

7 gillningar

Jo det har ju inte direkt varit övertygande spel som lett till segrarna. Snarare att spelare steppat upp individuellt. Inte direkt så att AB ändrat något spelmässigt för att man ska börja vinna matcher.

2 gillningar

Ändå märkligt att oavsett hur det ser ut, så tenderar det vridas och vändas ändå…

Spelar vi bra hockey som vi gjorde stundtals mot flera lag i början och borde vunnit de flesta av dem, så skriks det på att det är BARA poängen som räknas och “jag skiter i hur det ser ut, bara vi vinner”.. Spelar vi istället skit, men lyckas vinna, då gapas det istället att vi är förjävla dåliga och att vi inte borde vunnit matchen, och att vi inte har struktur osv…

5 gillningar

Jag är inne på din linje, samtidigt som jag tror att Antons spelidé med mer balans införd är mycket bättre än Antons spelidé som försöks utföras till punkt och pricka. Så jag tycker inte heller att vi ska avskriva Antons del i att försöka åtgärda och balansera. Han kanske har tagit ett steg tillbaka från sina mest extrema idéer om flera ledande spelare skrikit tillbaka?

2 gillningar

Det är poängen som är viktigast men tror många har svårt sticka huvudet i sanden och låtsas HV spelat bra hockey. Det räcker att ledningen gör det.

3 gillningar

Precis. Segrar kastar fler liv åt AB. Den där formtabellen är det dom lutar sig emot. Att ta höjd för annat kan jag inte se att dom förmår.

Ett nytt kval är sannolikt.

23 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Säsongen 25/26

A to the V to the G to the Å.

VAD BLIR DET?

7 gillningar

AVGÅ!

5 gillningar

Challe berglund säger jag bara..

4 gillningar

Nu är det dags!!

1 gillning

Dessa vinster som kommit är inte din förtjänst. Spelet är riktigt dåligt. Avgå!

2 gillningar

han får förlängt snart, vi har haft våran formtopp nu

1 gillning

Söka tjänstledigt för vidareutbildning kanske?
Snela..

1 gillning