Tråden om HC Anton Blomqvist

Ska jag vara helt cynisk så tror jag (nästan) helt ärligt att ledningen resonerar såhär:

efter förlust: vi kan inte sparka AB nu för laget behöver lugn och ro och inget drama
efter vinst: vi kan inte sparka AB nu för laget behöver lugn och ro och inget drama

6 gillningar

”Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med dig”

Här visar blomman sin klass. Vi hade god form inför uppehållet. Leise saknar dock sina svarta svanar som han är expert på att upptäcka och har därför viskat lite underliggande siffror i blommans öra. Blomman tar, som den handlingskraftiga ledare han är, tag i saken direkt. Spelarna kvävs fullständigt under uppehållet med blommans mästertaktik och playbook och vips har det lilla, lilla bräckliga självförtroende som byggts upp raserats fullständigt.

Så jobbar en sann ledare, ty en riktig ledare har inga brister eller svagheter. Han (eller hon) är också alltid smartast av alla och vet självfallet alltid bäst i alla lägen. Att ta influenser eller input från andra (förutom Leise) gör man inte som en stark och oövervinnlig ledare.

3 gillningar

Fint beslutsdiagram som bara har en enda output : kontinuitet.

Med all respekt Blomman, du har haft en fruktansvärt svår uppgift. Men detta håller inte.

Man ser hur mycket detta betyder för dig, men spelet blir inte bättre, snarare tvärtom.

Människan Blomman för mig kommer jag alltid hålla högt, men det är dags att avgå, för din, vår och hela HV71s skull.

Bra försök.. ingen nästa gång.

11 gillningar

”Vi måste gå tillbaka till spelet vi hade från början” - Blomman tre timmar sen.

Funkade ju jättebra!

A to the V to the G to the Å!

3 gillningar

Är vi över eller under 1p/match sedan han kom till HV? Kan vi få till en räknare i denna tråd @Winston ?

1 gillning

Förnedring.

Den är inte automatisk, men bilden innehåller nuvarande statistik i alla fall. :slight_smile:

4 gillningar

Tre huvudpunkter har målats upp för att ge AB fortsatt förtroende:

• Kontinuitet™
  • Spelet är bättre än förra året
  • Statistiken säger att det bör komma mer poäng än det har gjort

Leise går då ut och säger att HV vinner matcher när man inte spelar som man ska.

Han säger också att HV har presterat i nivå med ett botten-4-lag.

AB säger att han inte ska sitta kvar som tränare enbart på grund av att föreningen har en historia av att sparka tränare.

Vad är det som håller AB kvar? Stillman, Nylin eller ALI måste kunna peka på något som faktiskt är värt att fortsätta satsa på.

2 gillningar

Tyvärr är det väl just på grund av att dom inte kan det som han sitter kvar. För de vet ju uppenbarligen inte. De är en del av vad som verkar vara en total masspsykos inom föreningen. En masspsykos som lett till fullständig handlingsförlamning. Han sitter kvar för de vet inte hur de ska hantera situationen, eftersom den inte skulle uppstå. Man har ingen plan för den här händelseutvecklingen. Förutom the grand master plan - kontinuitet.

4 gillningar

Vi använder en AI* som heter @sArg-gubbe till det.

*AI = Actual Intelligence

9 gillningar

Helt otroligt usel statistik faktiskt. Episkt

2 gillningar

Man får ju mer vatten på sin kvarn att Anton är så långt ifrån SHL redo! Finns ingen plan B i sättet att leda laget! Man möter FBK borta men får inte ut ett skit av laget på 3 perioder utan det är samma skit rakt igenom.

Det säger mig allt om att han är envis och inte har verktygen!

6 gillningar

Anton kommer sitta säkert. Leksand och Örebro blir kvallag.

Oj! Baserat på vad? Jag hoppas du får rätt om kvallagen iaf.

1 gillning

Tveksamt. Örebro har en bra målvakt. Inte så mycket de behöver få ordning på för att det ska börja se lite bättre ut.
Får HV inte ordning på målvaktssidan pronto så lirar vi kvalspel mot Leksand.

1 gillning

Är väl inte målvaktssidan som är kass.

Det är hela spelet i 60 minuter, både med och utan puck. I offensiv och defensiv zon. Det är vad som behöver fixas.

Vi spelar efter premissen även en blind höna finner kornet. Dock är våran höna inte bara blind. Den är skadeskjuten, saknar näbb, enbent och har kronisk diarre.

Avgå Blomman.

7 gillningar

Tyvärr en rätt korrekt beskrivning, det där med hönan.

Hela HV:s vara eller icke vara i SHL bygger på att Ang, Woods och nån till kliver fram när det som mest behövs.

Det är den grund Blomman lyckats bygga på snart 1,5 säsong. Imponerande dåligt

4 gillningar