Ska jag vara helt cynisk så tror jag (nästan) helt ärligt att ledningen resonerar såhär:
efter förlust: vi kan inte sparka AB nu för laget behöver lugn och ro och inget drama efter vinst: vi kan inte sparka AB nu för laget behöver lugn och ro och inget drama
Här visar blomman sin klass. Vi hade god form inför uppehållet. Leise saknar dock sina svarta svanar som han är expert på att upptäcka och har därför viskat lite underliggande siffror i blommans öra. Blomman tar, som den handlingskraftiga ledare han är, tag i saken direkt. Spelarna kvävs fullständigt under uppehållet med blommans mästertaktik och playbook och vips har det lilla, lilla bräckliga självförtroende som byggts upp raserats fullständigt.
Så jobbar en sann ledare, ty en riktig ledare har inga brister eller svagheter. Han (eller hon) är också alltid smartast av alla och vet självfallet alltid bäst i alla lägen. Att ta influenser eller input från andra (förutom Leise) gör man inte som en stark och oövervinnlig ledare.
Tyvärr är det väl just på grund av att dom inte kan det som han sitter kvar. För de vet ju uppenbarligen inte. De är en del av vad som verkar vara en total masspsykos inom föreningen. En masspsykos som lett till fullständig handlingsförlamning. Han sitter kvar för de vet inte hur de ska hantera situationen, eftersom den inte skulle uppstå. Man har ingen plan för den här händelseutvecklingen. Förutom the grand master plan - kontinuitet.
Man får ju mer vatten på sin kvarn att Anton är så långt ifrån SHL redo! Finns ingen plan B i sättet att leda laget! Man möter FBK borta men får inte ut ett skit av laget på 3 perioder utan det är samma skit rakt igenom.
Det säger mig allt om att han är envis och inte har verktygen!
Tveksamt. Örebro har en bra målvakt. Inte så mycket de behöver få ordning på för att det ska börja se lite bättre ut.
Får HV inte ordning på målvaktssidan pronto så lirar vi kvalspel mot Leksand.
Det är hela spelet i 60 minuter, både med och utan puck. I offensiv och defensiv zon. Det är vad som behöver fixas.
Vi spelar efter premissen även en blind höna finner kornet. Dock är våran höna inte bara blind. Den är skadeskjuten, saknar näbb, enbent och har kronisk diarre.