Tråden om HC Anton Blomqvist

Vid nästa förlängning även för hockeyettan.

1 gillning

Sämst.

3 gillningar

Det naturliga hade varit att sparkat Blomman nångång vid den här tiden på förra året.

Det är naturligtvis en självklarhet att ge honom sparken nu.

Nu tror jag inte det kommer bli så. Vår ledning har frusit fast som ett rådjur i strålkastarljuset.

Därför ska det bli väldigt intressant att se hur och på vilka sätt de på medlemsmötet försvarar att Blomman är kvar.

Med tanke på att allt, verkligen allt pekar på att ett tränarbyte måste ske blir det bara svårare och svårare att cherrypicka nån match hit eller dit för att hitta argument för att försvara Blomman.

Men jag är övertygad om att ALI och Co kommer hitta på något. Vad för hittepå kan vi förvänta oss, förutom kontinuitetsbullshitordbajseriet?

6 gillningar

Sämst, sämre, blomman

Drar de upp kontinuitetsbullshiten kommer jag ha fruktansvärt svårt att sansa mig.

7 gillningar

Avgå bara. För HV’s skull. Försvinn från vår klubb!

2 gillningar

Vore lite kul om det i alla fall blir lite känslor.

Känslor på mötet eller i en match? På möte nej eftersom det mest troligtvis blir pajkastning och sidor som skriker på varandra vilket jag tycker … inte är bra om jag ska vara försiktig. På match vette fan eftersom det är bättre att ta det lugnt och använda sig av motståndarnas misstag, samtidigt behöver man lite jävla anamma eller lite känslor som att “vi ger inte upp”, eller så.

Uppenbarligen funkar inte det eviga ryggdunkandet.. Sen tror jag definitivt inte det blir högljutt men jag tror det kommer ställas en hel del obekväma frågor som de inte brukar behöva svara på.

4 gillningar

Vi behöver vara sakliga och konstruktiva. Negativ kritik ör befogat. Det viktiga ör hur man framför det. Kräver vi en höjd från mot part måste vi servera samma. Enkelt super enkelt.

2 gillningar

Om det är obekväma frågor som folk har tycker jag att de behöver komma ut. Oavsett hur styrelsen handskas eller inte handskas med det så är det oro som folk har, och jag tycker man måste ta det seriöst. Det viktiga borde vara att styrelsen lyssnar på medlemmarna och agerar efter allas samlade åsikter… i den mån det går (medlemmarna och fansen är viktigare än styrelsen). Hoppas det här var ett okej svar

1 gillning

I dagens presskonferens får Blomman frågan om vad som talar för att HV kommer vända på det här resterande 26 omgångar.

Han menar att det finns en tro på det man gör. Call bullshit på den. Bra så.

Noterar att Blomman nu sen en tid tillbaka börjat spela ”vi har många skador”-kortet. Han menar att det är viktigt att få tillbaka spelare eftersom man i nuläget måste gå hårt på ledande spelare i alla spelformer.

Call bullshit på den också.

Snälla, snälla, du som läser. Gå inte på det här snacket. För vilka saknar vi inför kvällens match? Vilka spelare är så infernaliskt viktiga för det här laget?

Inför kvällens match:
Backsidan är helt skadefri!

Dichow är skadad. Att Dichow som har sämre vinstprocent än Lehtinen är lösningen på alla problem är inte svaret.

Vi kollar forwards. Vi saknar:
Brännström
Luoto
OSL
WIN
Eriksson

Okej. Kom snälla, snälla ihåg att vi inför säsongen gick in med en överfylld forwardssida. Spelare som WIN, Brännström och OSL var på förhand inte given en plats.

Men nu menar man alltså att spelare som dessa är viktiga? OSL gör visserligen nytta i defensiven. Men han har varit borta EN match.

Kollar vi på spelare som Luoto och Brännström har de inte varit en impact när de väl spelat.

Kollar vi på WIN och Eriksson… De ska inte ens vara i HV, de kan ersättas med valfri junior.

Så Blomman menar alltså att vi måste gå hårt på spelare för att vi inte har Brännström och Luoto tillgängliga, samt OSL sedan en match tillbaka. Att dessa spelare ingick i truppen när vi hade ett skadefritt lag och ändå förlorade matcher, det tar Blomman inte hänsyn till.

Ergo. Sådana argument är att fara med osanning. Det ska naturligtvis INTE stå och falla med dessa.

Men det är lite så HV jobbar. Som när vi hade centerbrist för några matcher sedan och ställde upp med en av de svagare centersidorna på länge. Problemet var inte att vi hade skador. Problemet var att vi inte hade några centrar vi ville spela. För i samma match hade vi Rousek, Kloos, Woods och Heponiemi tillgängliga. Det var ett medvetet val av tränarstaben att spela tre av dem på en kant. Det handlade således inte om skador, det handlade om att man inför säsong satt ihop en kass centersida i allmänhet och ett kasst lag i synnerhet.

Så. Blomman försöker förflytta fokus. Att styrelsen köper det är en sak. Jag tror tyvärr inte bättre om dem än att de inte har bättre koll. Men snälla ni andra, gå inte på detta.

25 gillningar

Jag vill be alla här på forumet om ursäkt. Jag har pillrat fel.
Anton ska numera ha 10 tangerade och 10 nya bottenrekord för detta år. Inte 11 tangerade och 9 bottenrekord.

Jag kommer naturligtvis acceptera att sitta kvar på nytt kontrakt i fyra år efter detta.

15 gillningar

Blomman har verkligen lyckats ändra HV i grunden sedan sin ankomst. Han känns som rätt man att gå med framåt! Fattar att Björn inte vågade avvakta med en förlängning!

1 gillning

Sakta men säkert har Anton m.fl dödat mitt intresse för den här föreningen. Man har blivit likgiltig när man går på matcher, än mer när man sitter hemma i soffan och glor.

Samtidigt ska inte några få tillfälliga människor få döda ett livslångt intresse. Den dagen Anton, ihop med ett gäng andra individer är borta från föreningen ska det firas ordentligt!

9 gillningar

Bättre man döper om föreningen eller i alla fall herrlaget till ALIBABAS.

här förslag på ny maskot och bild på tröjan.

kör bara kör och gör det fullt ut om ni ändå har tänkt ta över vår förening. Det är ärligast.

(Eller så heter laget Rövarna - det är ju ledningen, den maktgalna, som heter ALIBABA)

1 gillning

Klart det är BS och väldigt lätt syna.

Istider lika styrka, inget som sticker ut alls

Istider i BP, inget konstigt här heller

Åsså total istid.
Jadu, jag ser inget konstigt alls faktiskt.

PP, gnälla över att man får lite minuter i PP, den e ny för mig. Få andra coacher som gnatar om va?
Inga onormala siffror här heller.

1 gillning

Problemet var ju att innnan Anton, Liljander och ALI så var det Nubben, Montén och Lindbom, innan dess Tommy, Wilander och Davidsson, innan det Hult, Agne och Rahm, listan är ju fan oändlig!

Självklart ska Anton bort (borde han vart för längesedan) men roten till den här shitshowen måste sitta oändligt djupt i backen under Husqvarna Garden, riv hela jävla skiten men se då till att bygga en grund där inga rötter eller annan skit får fäste!

De byggde Husqvarna Garden ovanpå en elefantkyrkogård

likt gamla filmen “poltergeist”, marken måste vara förhäxad ,det är nog förklaringen :slight_smile:

Vänta, va? Gnällde han om PP???

Blomman och HV är de sista som ska gnälla om att få för lite istid i PP.

HV är trea i serien sett till PP-tillfällen. Bara Timrå har haft färre BP än oss.

HV är det lag som går plus sett till PP och BP-tillfällen. Domarna ger oss verkligen chansen.

HV71 18
RBK 16
SAIK 10
TIK 5
MIF 4
ÖHC 1
LIF -1
VHL -3
FBK -5
LHF -5
BIF -6
FHC -6
LHC -13
DIF -15
Men det är det här som är det obehagliga med ledningen just nu. De kommer med undanflykter, påståenden tagna ur luften, som kan motbevisas på en sekund. De har absolut ingen fakta bakom det de säger. Det är nån form av Trump-retorik över alltihop.
11 gillningar