“lite stabilare samt bättre special teams” är tydligen det som skall vända detta skepp.
Lite kul ändå att du ger energi och postar detta när han är en parentes för dig! Men det är för alla. Förstår
Jag är intresserad av HV. Allt som rör HV. Anton “rör” för mycket, men man måste förhållas sig till den uppställning vi har tillgänglig, för att citera Anton själv.
Köper det. Logiskt
Från Expressens lagpanel om HV71 och AB:s framtid.
– Gällande Anton Blomqvists vara eller icke vara i HV71 måste klubben faktiskt ta in det faktum att föreningen kan dratta ur till hockeyallsvenskan igen. Vem ska leda laget då? Jag tror att svaret på den frågan är Anton Blomqvists trots hans bedrövliga facit i SHL.
Hade Blomqvist blivit ledig på tränarmarknaden nu är jag övertygad om att topplag i HA kontaktat honom om nästa säsong. Således pratar vi om en tränare som är eftertraktad på en marknad som HV kanske behöver operera på nästa säsong. Tränarpölen 2026 är dessutom försvinnande liten så HV har inte speciellt många alternativ att ersätta Blomqvist med.
Försöker och försöker förstå vad det är som gör att så pass många tror på Blomman. Kanske det sämsta CV:t en tränare har haft i SHL och en högst medioker meritlista från HA.
Jag tror tyvärr att ledningen i HV resonerar exakt som ovan. Galet.
Jag landar mer och mer att ALI orsaken till allt ont. En mer rationell ordförande hade varit på sin plats.
Jag avskyr den där förlängningen.
Ja, jag är också där.
Jag tror att ALI försöker agera rationellt men i all rationalitet så blir hon väldigt irrationell.
Håller med. Tror att ALI hade varit bra i ett fungerande HV, som under tidigt 2000-tal-2010
Jag la inte märke till det
Det är mycket möjligt. Det är lättare att minnas dom bra bitarna.
Vinstgivande spelidé Anton! Det där med att vila med puck i egen zon har kostat oss en jävla massa mål i röven. Succétårtan väntar på ALI kontor imorgon som vanligt. Välkommen!
Avgå!
Det här går inte så bra, det är nog dags att ta in en ny coach med en ny spelidé. Antagligen behöver man ändra lite i organisationen HV71 men en ny tränare är nog en sak man måste ordna med.
Jag är för rationalitet och systematik men man kan nog ordna med det på olika sätt. Det man kör med i HV71 just nu verkar inte fungera.
Det bästa är att vi har små och snabba spelare som aldrig får kontra. Björn och Blomman är världens sämsta radarpar. Radonpar?
förläng
Hans aktier stärktes efter 1p borta med 11 frånvarande. ALI smälter av hans heroiska insats och en förlängning är nära.
helst 3 år till
Blomman drog sitt svärd och ledde laget till en strafförlust.
Björn skrålar med till Gyllene tider för full hals hemma i Halmstad. Leise uppdaterar febrilt sin hemsida med hur duktig han är på att hitta svarta svanar. Boba konstaterar nöjt att hans fynd WIN än en gång var tungan på vågen. ALI kvittrar stolt över hur hennes kontinuitet visar sig vägvinnande.
Tänk hur detta gäng skulle reagera på en tre-poängare…
Näää för fan, det vet vi ju, låt de ta en eller kanske två poäng. Tre poäng ger hybris.
Blir inte det minsta förvånad om ALI & Co drar “Frölunda matchen kortet” om Stille har en DYR 1:a Center på ingång framöver.