Gick inte han till nått HA lag för nån månad sedan?
Edit: nvm såg att så inte var fallet utan endast nått rykte som florerade
Gick inte han till nått HA lag för nån månad sedan?
Edit: nvm såg att så inte var fallet utan endast nått rykte som florerade
Intressant att se Antons attityd i HVTV All Access.
Hela tiden när han pratar inför spelarna tycks han ha ett enormt behov av att spela en en roll med en tuff attityd. Han säger ”fucking” ofta, ibland i flera meningar efter varandra, och ska låta väldigt tuff. Och står med armarna i sidan. Känns lite som de amerikanska coacher som uppmärksammats som man vill bort ifrån. I mitt tycke oproffsigt och oseriöst ledarskap. När Teden och Borgy sen ska snacka är det inte en enda svordom.
Tunt ordförråd hos AB?
Sen kanske han inte har denna framtoning i övrigt…
Jag tycker inte att, i denna del, är ett ledarskap som HV71 ska stå för. Kul om alla spelare ser upp till HC:n och sen tar efter attityden.
Ja det här är inte ett framtida HV:s ledarskap. Hörde man Sam Hallam, som han jämförts med (som ung tränare) uttrycka sig så här?
Att vara rak, tydlig och lite högljudd av sig och säga fucking 2 gånger är inte så farligt. i min bok vill säga. Vill väll bara tagga gruppen osv. Som tränare ska du väll vara lite '“tjurig” och visa pondus med en smartness i sitt sett att leda.
Nu överanalyserar du…
Ord som ”fucking” urholkas ganska fort om de används mer frekvent. Blir lite lattjolajban över det och för min del inger det förtroende om dessa ordval kommer mer sällan än ofta.
Jag har också lite svårt för det där, men antar att det piskar upp lite attityd osv…
Men, oavsett, hittills har det inte funkat. Funkade inte för Rahm heller…
Ja, man får absolut tycka olika men jag tycker det tar fokus från annat och att man kan uttrycka sig bättre. Som nån sa, det urholkar ordentligt. Nån gång ibland kan ha en sak eller vid en särskild händelse. Men detta kändes som vardag. Snyggt av Teden och Borgy som sagt att ha ett bättre uttryckssätt.
(Annars är ju Bruce Bodreauce tal under RTWC rätt kul, när han flippar helt).
Något “fucking” för mycket kanske men däremot gillar jag ABs snack för att gjuta mod och få killarna att tro på att det går att vända. Istället för att bara slänga ur sig några floskler om hur det kan gå så kännns det som att han genuint tror på det och sånt smittar av sig.
Ja, den delen håller jag med om var bra, kort och koncist. Det ena motsäger inte det andra.
Men nåt för mycket? På riktigt är det ibland ett per mening och då är meningarna som sagt korta och koncisa så det blir rätt många… Risken är att budskapet drunknar och man bara hör dessa fucking. Blir lite klichéartat. Tona ner attityden något så kan det bli bra.
Skicka karln till Skellefteå så att dom tar hem guldet
Oavsett hur bra man är på engelska måste det ändå vara svårare att formulera sig exakt som man vill. Det är trots allt ett främmande språk vilket kan göra att ordförrådet inte är det bästa.
Det är precis därför han säger Fucking hela tiden.
Ordförrådet i hans Engelska är inte så stort.
Huvudsaken är att infon kommer fram
De här fucking speluppehållen är inte bra för forumets kollektiva hälsa …
Det har du fucking rätt i
Klubben kanske kan sponsra med en engelskakurs. Eller, låt abbot få det som sin sista uppgift. Att lyfta Antons engelska till en fucking amazing nivå
Fuck off.
Ärligt talat. Att han använder sig av ”fuck” (precis som hela tränarmaffian i NHL) är i mina ögon helt ointressant… Jag kunde inte brytt mig mindre. Att folk ens hänger upp sig på en sån sak?
Det är olika vad man tycker, och man får lov att tycka olika. Det får du respektera. Jag tycker det ger ett oproffsigt och oseriöst intryck. Som jag skrivit förut är det en stor risk att budskapet drunknar i alla svordomar. När det är en per mening, och då är meningarna korta. När det blir det enda man hör. Då riskerar budskapet påverkas.