Kalle Anka-arg…skönt uttryck! Det snor jag ![]()
Den har väl Diabolics kört någon gång vill jag minnas.
Jag skulle nog hävda att det är mer av ett kompetens-vakuum. Makt utövar folk alltid – även om samtliga saknar kompetens. ![]()
Förläng Anton är kung. Nu är vi på gång
Hissa upp Antons… Kavaj! I taket!
Du kan det bättre såklart. Menade mest att han hamnade på en position han inte plockats in för och sedan med allt stök kring sportchefer har han garanterat fått en intern ställning som gör honom väsentligt svårare att kicka än i en “normalt” fungerande organisation. Nu är ju hans tidigare ass helt plötsligt hans närmsta chef osv. Har blivit lite luddigt vem som gör utvärderingen av Anton sedan han anslöt, därav makt-vakuum.
Min varför behålla Blomman i HA lista:
- Bra med media
- Erfarenhet av ligan
- Gillar åka buss på småvägar
- Alltid välkammad
- Därför
Varför nöja sig med kavajen?? Skicka upp honom där.
Däruppe kan han nog inte göra så mycket skada.
Om han får ta med sig iPaden så har han ju ganska bra överblick däruppe att analysera ![]()
Anton i taket.
Kommer efter SM-guldet.
Fan tomten glömde du att sparka Blomman? Mot avgrunden i 2026.
Kommer han köra på Lassie imorn eller Felix?
Om han kör på Lassi är han på en annan planet. Typ Pizzurnus.
Tyckte det var spännande att Ragnarsson gav Anton en “klapp” i julpodden.
Jag kan tycka att det är charmigt att han är lika gubbgrinig som jag är i mitt supporterskap ![]()
frågan är när annonseras de förlängningen av blomman? Måste ju göra de nu när vi har vunnit en match lär ju dröja till nästa.
Det kommer på tisdag när vi tar emot Malmö. Presenteras före matchen, efter vår förlust får Anton fira med en pizza med sin bästa vän, Tomas Kollar.
Eller var det ALI och ryggdunkargänget? Eller Gnagzky?
Och Malmö fortsätter garva läppen av sig och tacka sin lyckliga stjärna att HV finns. Betänk att blomman, Björn och Leise har funnits i deras organisation (och förmodligen gjort mycket mer skada där än vad vi kan se/förstå). Nu förstör de HV istället och Malmö kan bedriva professionell verksamhet.
Så kan det gå när man låter det sämsta av det sämsta härja fritt i en organisation.
Ja de är bedrövligt
Tycker det är svårt att navigera kring allt som rör HV just nu.
Anton Blomqvist. Om det stämmer som mods har fått till sig så är min känsla att det vore bra att göra sig av med Anton. Ledarskapet verkar utifrån den informationen vara väldigt fyrkantigt och ”My way or the highway”. Kanske skulle det kunna innebära att vi kan få tillbaka AP och kanske några fler som skulle kunna utgöra en stomme över tid.
Samtidigt vill jag ju nånstans att HV ska lyckas hålla sig kvar oavsett om Anton är kvar eller ej. Dessutom tycker jag mig se en annan attitiyd hos spelarna de senaste matcherna (komiskt nog efter att tränarstaben växlade ansvarsområden). Klart att jag ändå hoppas att vändningen är på gång.
Angående Anton och hans ledarskap. Visst är det ju ledarskapet, läs beteenden, som många supportrar vänder sig mot. Tänk om det är så att Anton kan/har skruvat på saker och förbättrat/förändrat sina ledarskapsbeteenden. Kan det göra skillnad? Kan man rent hypotetiskt följa en ledare man tidigare ogillat efter att denne hittat bättre ”beteenden” i sitt ledarskap? Eller är personen redan bränd?
För OM det skulle vara så att laget håller i det här de har påbörjat de senaste fyra matcherna så borde det väl ändå tyda på att NÅNTING har förändrats? Vad skulle det isåfall kunna vara? Iofs idiotiskt att fundera kring nu eftersom inget är bevisat än på länge.
Hoppas att ölbärs-rant går att tyda.