Tråden om HC Anton Blomqvist

Om vi nu ska fortsätta lira hockey som idag även när “stjärnorna” är tebax.
Enkelt, rakt, påkopplat osv.
Ett spel alla i laget kan sen barnsben mer eller mindre.
Vad ska Blomman bidra med då?

Ger mig fan på att det börjar liras krångligt igen och den eviga plågan fortsätter.

5 gillningar

Jag funderar lite på om han spelar vissa spelare mer än vad som är nyttigt för dem, kanske sliter för hårt på vissa tills de blir skadade eller kvaliteten på deras spel sjunker för lågt

Vi har nu sett att juniorer kan hoppa in och göra det minst lika bra som en sliten ordinarie spelare.

Men AB kanske kör på halvskadad Luoto in i kaklet istället för att våga låta en junior gå in och testa på .

2 gillningar

Du är sämst Anton! Avgå! Varför har inte Malte spelat mer denna säsong? Varför spelar du Pasic i känsliga lägen? Ditt poängsnitt är patetiskt, förmodligen bland det sämsta en tränare någonsin haft i Elitserien/SHL, var är din yrkesstolthet? Avgå nu!

Andas och njut. Coachseger idag :+1:t2:

10 gillningar

När vi har alla spelare tillgängliga och kan matcha fritt går det allt som oftast åt fanders. Går bättre för Anton när han har spelarbrist och inte kan laborera en massa och klydda runt i formationerna… Avgå

2 gillningar

På området spekulationer.

När vi har många skadade går det bättre, precis som förra året. Beror det på

1. Speliden måste överges

2. Stämningen i gruppen påverkas

3. Båda

3 gillningar

Ja det är fanimej sjukt, samma som förra hösten, näst när många ordinarie är borta.

När nu jag och flera andra väldigt besvikna på Blommans insatser, så skulle jag i alla fall ge honom ett litet plus om han vågade satsa på Malte även när de skadade backarna är tillbaka. Givetvis ska Borgman in som ordinarie, men de andra behöver en tankeställare när Malte kommer in och visar en jäkla kämpaglöd.

4 gillningar

Problemet är att alla juniorer måste få fler chanser och mer förtroende även när de andra är med.

1 gillning

Det kommer ju in oförstörda spelare. Ge dem att par matcher så de hinner lära sig spela Blomman-hockey så ska du nog se att det går åt helvete.

3 gillningar

Så sant!

Gillar hur Blomman och co coachar idag. Man ger Rindell massor av istid, likaså Fransson och Malte G. Annborn 14 minuter är också kul. Den forward som får mest istid är Justin Glenn Kloos, vilket var helt rätt för jäklar vad bra han var idag.

Visst, några frågetecken, men på det hela ett starkt jobb :grinning_face::+1:t2:

13 gillningar

Ja fortsätt så Anton!

1 gillning

Förläng!

Avgå.

2 gillningar

Det hjälper inte. Hur ofta du än skriver och vi önskar.

AVGÅÅÅÅÅ!

5 gillningar

Lägg AV

Off-goooo!

6 gillningar

Anton är vår coach. Inget kommer hända så Man kanske får börja stötta honom istället.

Hur vet jag inte men att han kommer vara kvar är ju givet när mer än halva säsongen är spelad och inget har hänt med det spel vi sett hittills.

En styrelse och sportchef som har valt väg och skiter i alla andra utan Antons huvud ska räddas.

1 gillning