Inget kommer bli bättre av att sparka honom, vem skulle vi ta in? Stille lär dra om han sparkas och då sitter vi med Davidsson vid rodret.
Någon som har en helt annan syn på matchcoachning.
Blir det bättre? Ingen aning.
Sämre? Vad skulle det spela för roll så som det ser ut nu.
Låt han vara kvar. Finns Ingen bättre ledig.
In med JL igen då, hellre det än AB.
Nej
Tack för visat intresse. Den sämsta matchcoachen vi haft.
Adjö ![]()
Känslan är att han snart når vägs ände, hans predikande har satt sig, gruppen vet det. Och kommer funka enkom tillfällen ex på hemmaplan med publiken i ryggen. Men det behövs en matchcoachning i det. Här och nu tror jag att vi börjar närma oss höjden av hans hockeykunnande. Utan att förstå psykologi i fallet att flytta på en person för att ta in en annan mer kunnig så ser jag gärna att han är kvar.
Frågan är om blomma kan svälja det, han känns för stolt för att bara kliva åt sidan och låta någon annan och säga sitt.
Ja det ska ju vara det i sådana fall. Det är lätt att önska kompletterande erfarenhet men vi vet faktiskt inte vad det eventuellt gör med dynamiken bland berörda.
Han bör väl rimligtvis bli tvingad åt sidan likt Montén.
Jo så är det ju, men Anton kanske föredrar att lämna då istället?
ta bort han bara. blir aldrig bättre. tog 15 omgångar innan han fattade att stakke är usel. kommer ta 800000000 omgångar innan poletten trillar ner angående tikka… sen att sätta day ihop med sjöholm. det är så hål i huvudet att man får utslag.
Vi ska ha två lag bakom oss efter 52 omgångar denna säsong. Ingenting annat. Jag tror Blomman fixar det. Frågan är om laget är tillräckligt bra för det?
På sikt sen, så tror jag stenhårt på Blomman.
Så många? De va värst ![]()
Jag hade kunnat förstå Day i ett offensivt par som matchas rätt. Det enda som händer nu är att vår bästa defensiva back (undantaget Seppälä) blir obrukbar.
jag tittar på laget, som nu består av över 500 pers. Av de 64 000 spelarna så finns ett fåtal riktigt usla spelare… de får speltid. Tjohoooo. bra jobb. Skicka Hugo P till Kalmar, in med Tikka. Snart kommer stakke ifatt bussen på sin trehjuling, då jävlar.
Jag håller med om en sak, att sätta in Nyberg (back med klart sämsta +/- vid lika styrka), Måns med riktigt dålig dito, Tikka som är väldigt långsam och förra året var bland de värsta på samma sak, Engsund som inte är den snabbaste och Brännström när det är 1:43 kvar av matchen mot Timrås grymmaste spelare är inte alls bra.
Det vart mål i röven.
PS EDIT Kanske var Lenc istället för Måns förresten, så lite bättre på den biten
Vi får inte glömma bort att det är nubben och ad som tillsatt coachtrion…
Bara det är en garanti för att det inte kan vara en bra lösning för HV71 hockeymässigt.
Och här inleds det som ska bli början på en ny skitsäsong.
HV börjar konsekvent ALDRIG i rätt ände.
När AD kommer in och leker vilda västern har han grundmurat förtroende för Nubben. AD ser inga som helst fel med det jobb Nubben gjort. Istället drar han med sig Nubben på en värvningsturné till Stockholm som slutar med att HV mer eller mindre värvar hela hockeyallsvenska AIK:s sportsliga organisation.
AD borde naturligtvis, det här handlar inte om att vi diskuterar utifrån facit i hand eftersom vi var ett gäng som ville detta redan för ett år sedan, börjat med att sparka Nubben och med det försökt tillsätta en ny SC under säsong. Med detta hade vi kunnat låta den nya SC:n få inflytande över kommande säsong.
Men något inflytande, det fick aldrig Abbott. Han fick en till stora delar färdig trupp, en ny framtagen strategi och på det en helt ny oprövad HC i Blomman. Jag tvivlar på att det är det mest optimala. Alla dessa lappa-och-laga-lösningar. Jag gissar att en SC vill ha en huvudtränare som han valt själv och som passar in i den strategi som SC:n valt. Kolla bara Timrå. Så fort Ante Karlssons kontrakt gick ut så tog Kapanen tillfället i akt att rekrytera en ny HC, och detta trots att Ante var populär och gjort helt okej resultat.
Så. Jag är inte ens säker på att Abbott tycker Blomman är en bra lösning. Av den enkla anledning att det inte är hans val.
Men för att göra det ännu jävligare så ska nu Abbott lämna. Vad han än gör med tränarfrågan framöver kommer det bli skit. Typ.
Antingen tar han in den tränare han tror på, som då vår nye SC kommer få ärva. Eller så låter han Blomman fortsätta, bara för att följa linjen om tålamod och kontinuitet, och det oavsett om det riskerar vår SHL-plats.
Ja, det finns ju då ett sista litet alternativ. Och det är att Abbott kickar Blomman och ersätter med en tillfällig lösning, samtidigt som vi illa kvickt får in en ny SC som kan påbörja arbetet med att rekrytera en ny HC till kommande säsong.
Det sista är väl egentligen det enda som skulle kunna göra att vi hamnar i fas igen. Troligt? Not so much. Det är ändå HV vi snackar om.
Jag tänker inte falla in i ert pessimistiska tänk. Sparka hit, sparka dit.
Nej! Sluta upp nu. Detta var återigen en bra match, med tråkigt nog, individuella misstag. Dock utan full pott. Kunde lika gärna varit tre inkasserade.
Vi borde såklart ha stängt matchen. Jag såg inte vem det var. Men att släppa två spelare vid stolpen bredvid Hugo är under all kritik.
Jag tycker vi ska lyfta det positiva från kvällens match. Fortsätter dom såhär så inkasseras det fler poäng i framtiden.
Det är så jäkla små marginaler så att det blir skrattretande!
Stundtals såg det riktigt bra ut. Vi/dom tar med sig det.
Blomman gjorde massa ändringar och coachade aktivt. En trepoängare på det och kören hade inte tagit ton.
Men ja. Misstag begicks.