Tråden om HC Anton Blomqvist

Mår faktiskt lite illa när jag ser den där blåa toppen ifjol. Allt var så jävla bra, folk gick på moln och var lika svåra prata förstånd med som en nykär fjortis.
Den där “förälskelsen” fick en avkomma.
Le Fleur till 2028 - minst.
Grattis HV!

Å här satt “vi” och pekade på att ett överpresterande PP och en överpresterande ung målvakt är inget som håller i sig över tid.
(“Vi=de av HV föraktade soffcoacherna utan koll på nåt…aka sura gamla gubbjävlar)
Skjut mig.
Snela.

2 gillningar

Och nu sitter samma gamla sura soffcoacher och har fortsatt bättre koll än ALI och gänget. Då tittar vi inte på Leises magiska siffror, utan faktiska siffror, RIKTIGA siffror. 1+1 blir 2 osv.

4 gillningar

Well.
Jag diggar underliggande siffror. De ger en vink om vad som sker.
Men jag lägger inte till några “Black Swan” algoritmer som spottar ut nåt, vad det är vet jag inte. Troligen ingen annan som vet heller…
Och självklart ska man inte stirra sig blind på XG, Corsi, Possesion osv osv. Vilket jag tror man gör.
Vad är poängen med att åka 8 varv i anfallszon om det inte ger resultat liksom?
Du fattar, alla andra med.

Edit: nästan alla, kanske bara några få. Eller nåt :wink:

4 gillningar

Alla är nog att ta i…

1 gillning

Styrelsen har väl frågat ChatGPT om Anton är en man för framtiden.

Fick detta när jag frågade om han va en framgångsrik coach:

Resultaten i SHL har varit blandade, men hans ledarskap och förtroende från klubben talar för att han är en coach med framtid och potential att bli ännu mer framgångsrik.

3 gillningar

Jadu, ChatGPT. Det räcker väl att han vinner en jävla hockeymatch så blir han ju mer framgångsrik. Om man skulle mäta hans framgång på en skala 0-100 ligger Anton på typ 0,3 om han har tur. Vid varje vinst ökar den med 0,001.

Man mäter framgång i förtroende och inte segrar. Det är sen gammalt väl.

1 gillning

Där håller jag med dig. Och det är just därför han ligger så lågt. Vinster utgör en liten, liten del av det hela.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om: SHL

Ja det är ju svårt för honom att bli mindre framgångsrik än vad han är. Att komma näst sist i år skulle ju onekligen vara en liten framgång med hemmaplansfördel i kvalet.

Nu med Leise som SC kan vi garanterat räkna bort att Anton kan förlora jobbet. Inget mot Linus men Blomman är högre i hierarkin och tror inte att Leise vill sparka honom ändå. Hoppas det går fort att hitta en ny SC bara, då kanske chansen finns.

Tänk lite.

Finns inte på världskartan att Leise får mandat att göra något som helst.

Möjligen avsluta något som redan är under förhandling. Men Stille har nog redan stängt de sakerna innan han knata iväg till läkaren.

Så det kommer inte hända något alls framöver.

3 gillningar

Skulle skriva det med mandat på slutet men måste ha tappat bort mig någonstans, klassiker för mig.

Givetvis har inte Leise mandat att göra något såhär drastiskt, men han är minst lika hjärntvättad som resten, dvs. Anton-kär.

2 gillningar

Så är det nog men frågan som blir mer och mer större. Hur stort mandat hade Björn och Stille egentligen?

Om det jag har fått till mig stämmer hade Björn nog inte särskilt stort mandat ändå. Stille lär väl inte ha haft supermycket, men tror ändå att han var pro AB.

1 gillning

Stort.

Ajdå. Nu stör man sig ännu mer på att en viss man är kvar i båset.

1 gillning

AB har sitt jobb kvar på bekostnad av en förening i kris och två sjukskrivna kollegor.

Jag säger inte att det varit hans önskan på något sätt, men det är ju faktiskt så utfallet blivit.

Nu måste det in folk som sätter föreningen före sig själva, frågan är bara vem som ska rekrytera dem?

8 gillningar

Vet att jag kommer få många :man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming: på denna.

Men någonstans har jag en återfunnen respekt för AB. Det handlar inte om vinsterna, inte denna återfunna respekt åtminstone. Spelsystemet är för dåligt. Men i den intervjun där han pratar om stillman, det berör. Sättet han pratar om stille, HV och jönköping får mig någonstans att känna att fan.. Anton.. kanske blir HV till slut. Jag är medveten om de negativa kommentarer gentemot han, och i mångt och mycket är jag på er sida. Men sättet Ab står upp för spelare, ledare, staden och fansen är unikt för tränare som vart i HV senaste tiden.

Hellre bort med ALI än AB känner jag just nu.

:man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming::down_arrow::down_arrow::down_arrow::down_arrow:

45 gillningar

Samma för mig

1 gillning