Det är helt korrekt men det kommer sig av att Engsund i vänster bild kant har gått upp alltför högt 2 sekunder senare är Engsund på plats.
Du kan inte som center börja reparera dina kompisars misstag, Tikka SKALL stå exakt där han står.
Höga slottet där Kapanen lite senare skjuter ifrån när TIkka korrekt satt press och då ska boxen flytta så Brännström tar höga slottet.
Intressant kommentar!
Efter Jul hade Nyberg näst mest med speltid i Linköping som väl om jag minns rätt slutade topp 6 förra säsongen.
Örebro har haft samma tränare med ett undantag en kort stund förra året, där har man under flera år med en högst stabil spelartrupp jobbat metodiskt med att under lång tid sätta tydliga ramar. Du får ursäkta men det ar lite tid som Robban Ohlsson uttryckte igår kväll i Skellefteå, det blir rörigt med skador och ruljians i truppen.
Nyberg tycker jag för övrigt var bra igår.
Brynäs trupp är faktiskt riktigt bra med en stomme av hemvändare och ett gäng spelare som varit där under en tid.
En spelare som Röhdin är riktigt riktigt bra.
Håller inte med dig - jag tycker bildsekvensen med första & andra bilden visar tydligt vad som händer och vad felet var med positioneringen.
Som sagt , det räcker med EN spelare i skottvägen som sätter press , och mot Timrås snabba spelare föredrar jag att man är med i området runt mål och låter Alnefelt ta hand om skotten utifrån
Har sagt mitt nu och andra kan göra sin bedömning .
Precis!!! Stärk upp ledarstaben och låt någon hjälpa AB att få HV på rätt köl. AB kan bli en helt okay SHL coach om några år men som läget är nu behöver han ha lite stöttning. Varför inte låta Abbot gå ner i båset och hjälpa till så sparar HV pengar.
Målet inträffar När det är 56 sekunder kvar av matchen.
Pucken spelas ner i plexit och studsar och Timrå spelaren står med ryggen mot.
Centern är den som ska sätta press.
Hade spelet varit uppe på back är det ett helt annat läge.
En box flyttar runt beroende på vart pucken är.
Oavsett vad intressant att diskutera och synd inte jag kan skicka bilder.
Ja, på den punkten är vi överrens - även om vi har helt olika åsikter här så tror jag det är bra att vi ventilerar och andra kan göra sina bedömningar och dra sina slutsatser !
Nyberg spelade 4:e mest i ett av de lagen med allra sämst defensiva siffror, men som räddades av en NHL-mässig målvakt. Han spelar säkert ungefär lika i HV, men vi har sämre målvakt.
Brynäs har mycket bättre lag än hv på pappret. Inför säsongen hade man kunnat argumentera mot detta, men alla deras värvningar har visat sig lyckade, och dessutom har deras allsvenska spelare visat sig hålla i SHL.
Örebro kanske inte har ett “spetsigare” lag på pappret, men defenitivt fler habila “hockey-arbetare” som gör väldigt få misstag, det räcker långt.
Nja han spelade väldigt sparsamt fram till Jul men därefter både mycket speltid och gjorde det väldigt bra.
Örebro Puistola- Kossila- Karlqvist
Seriens i särklass bästa målvakt
Ett lag som hållt ihop mer eller mindre i 4-5 år och med samma tränare och backcoach under lång tid.
Såklart påverkar detta
Jag tänker att OM man hade vågat matcha utifrån formationerna Andersson711 och jag hänvisade till så kanske man hade fått med sig en positivare utgång av fler matcher.
Men jag kommer väl få ett motargument, det köper jag. Känns som att vi kan hålla på i oändlighet. Stänger här.
AB har sjabblat bort åtskilliga matcher med sin minst sagt suspekta coaching.
Tror de flesta här är rörande överens om att han har en kärlek för Tikka och skall bestämt spela honom när en ledning skall försvaras. Tikka har enligt min mening inte finessen, farten och framförallt smartnessen att vara inne under sådana livsviktiga minuter på slutet som han var igår.
Vi har kero som jag anser är bättre lämpad och dessutom är bättre defensivt än vad tikka är.
Jag är också av åsikten att AB bör kliva åt sidan som ass för ge plats åt en annan mer erfaren. Jag är rädd att vi kommer åka ut med hans ledarskap i ett ev kval framåt vårkanten
Såklart finns det fel och tveksamheter när man tar 100 tals beslut varje match, konstigt vore väl annars.
Att komma och säga att det skulle varit matchavgörande igår blir faktiskt direkt fånigt och något jag inte köper överhuvudtaget.
Kul att vi tycker olika så kommer det alltid att vara och därför detta forum bla finns.
Pratade med två gubbar på väg hem från matchen igår. De hejade på Timrå men va aikare i grunden. Så fort de såg att jag bar HV tröja så sa de att de inte tyckte om Blomman i AIK och de gällde framförallt matchcoachningen som alla misstänkt och sett.
Jag tror att HV behåller honom men att de utvärderar efter året. Men han ligger inte på pluss just nu iaf och han har snuvat HV på typ 6-9 pinnar