Inte för att va den som är den, men tycker vi snuddar vid en diskussion som är lite OT
Det låter vetenskapligt så då är det nog så:joy:![]()
Låt mig flika in.
Skador på Kaski, Seppälä, Luoto, Ignberg, Fisker, Hansson.
Strul periodvis med skador till en början på AP som höll han borta stora delar av försäsongen och även i början av serien. Även Lyrenäs haft strul med skador.
Tunt med centrar från start.
Nya spelare in med noll SHL erfarenhet=tar tid Day lysande exempel på detta och även Kero.
Jämför både Day och Kero igår med början av serien
Lägg därtill många juniorer som ska komma in på den här nivån och anpassa sig till SHL.
Bortförklaringar. Låter som klubbledningen i HV.
Hittar utan problem liknande förklaringar överallt i alla lag.
Klarar vi inte ens av att nå Play In med denna trupp är det riktigt dåligt.
Vad hade vi kunnat kört med för bortförklaringar förra säsongen?
Tvärtom:
Målvakter som överpresterat, grymma juniorer som kommit in grymt bra i SHL mm mm.
Ja eller realism!
Jag tycker och garanterat många med mig att HV1 gör en riktigt bra borta match igår.
Det som är intressant är att vi har hög intensitet och sätter bra press på Timrå under stora delar av matchen. Tråkigt att vi slarvar bort det på slutet tyvärr är det nog mycket psykologi där.
Kul att du anser att med rätt tränare hade vi varit ett topplag och inte kan se att det dels tar tid att jobba in saker, skador som påverkar inte minst inlärningstiden då många spelare fått täcka upp.
Jag vet inte ifall du jobbar ute i ett företag.
Har du samma effkivitet när du har sommarjobbare som med ordinarie personal?
Nya medarbetare kräver inlärningstid och denna tid är olika lång, drabbas du av sjukdom/sjukskrivningar blir det lätt rörigt.
Sunda och enkla orsak verkan samband.
Kul ändå att vi kan ha dialogen på en bra nivå öven fast vi tycker helt olika.
Varför tror du för övrigt att alla framgångsrika lag eller företag har jobbat med samma personal/stab/spelare under lång tid?
Är detta en slump eller bara tur eller finns ett samband?
Ja Silverberg är ju ruggigt bra.
Hade presterat i alla Shl klubbar.
Vi har inte tillräckligt bra centrar.
Avsaknaden av Sepp är stort.
Mycket skador.
Dåligt självförtroende.
Många inviduella misstag.
Mycket påverkar.
Tabellen ljuger inte efter såhär många matcher.
Nuvarande placering är ju rätt nära vad många på forumet och experterna tippade oss innan säsongen.
Vi är inte bättre än såhär.
Ja oavsett pengar har lag som Skellefteå, Timrå och Brynäs spelare som nyligen presterat i NHL.
En liga som ingen av HV:s spelare ens varit NÄRA att platsa i.
Att försöka få spelare som Hallqvist, Fransson m.fl. som nyligen var i HA att verka som de är top of the line förstår jag inte alls.
Spelare som Silfverberg har så mycket smartness i jämförelse.
Det är bara i lönekuvertet som det finns likheter, tack Nubben …
Håller med! Samt att en viss skribent slingrar sig gällande om AB gör några större misstag. Så du har rätt det känns lite så ![]()
Jag håller med dig. AB har fått ett jobb som känns nästan omöjligt. Förutsättnigarna har varit usla. Nu har HV71 ett oki lag fungerar det inte nu inom 5-6 matcher ja då kommer jag bli mer gnällig med haha!
Allt detta är mer eller mindre lika för alla lag.
Allergisk mot bortförklaringar och strutsbeteende, något vi varit mästare på. Glömmer inte att vi var nära andraplatsen när vi blev femma med Hult covidsäsongen.
Alla lag har nya spelare, alla lag har skador. Alla har nya maskiner, alla har sommarjobbare. Jag vet detta mycket väl men jag vet också att det gäller alla lag.
Brynäs hade kunnat skylla på två nya målvakter, Djoos skada, många nya som inte spelat i SHL alls, många nya som inte spelat i SHL på länga, många som kommit från allsvenskan osv.
Med vår megatrupp så blir det bara löjligt enligt mig. Helt plötsligt spelar det roll att HH är skadad. Framställdes som ett stort avbräck när OSL var skadad, inte ens med i truppen nu.
Vi får inte ut i närheten av vår trupp och av våra spelare. Räcker så. Fixa det och inte bara leta bortförklaringar.
Med din logik är alltså Robert Ohlsson en kass tränare 6 månader efter ett SM Guld och av en enig expertkår ansedd som Sveriges bästa tränare .
Dessutom har han bortförklaringar i studion igår som är ganska lika dom jag skriver om till dig ovan och som du anser alla lag har på motsvarande sätt.
Trevlig kväll
Bästa var ändå när Hult och co stod på nåt årsmöte och skyllde på att man fått ovanligt många matchstraff just den säsongen🤣
Slut på OT.
Det är ju å andra sidan enbart företag och föreningar som har en fungerande ledning som lyckas behålla en BRA kontinuitet med rätt kompetens
Har man dessutom en inspirerande och kunnig ledning så kan den mest otippade människan blomma ut och nå oanade höjder. Det kallas vad jag vet för utveckling. Rätt häftig grej
Grattis!
Lyckas få det till att jag tycker Robert Ohlsson är en kass tränare. Jag meddelar när jag mot förmodan tycker det.
Med din logik så borde jag tro att du tycker Anton B är sveriges genom tiderna bästa tränare, bara haft lite otur hittills.
Typ.
Svara på hans argument? CROHB
Vilka argument? Skador, nya spelare? Bortförklaringar.
Argument som de flesta lagen har i stort sett, en del mer av det ena och en del mer av det andra.
Spelet ser bedrövligt ut. Förlorar skotten i varje match, fått mer poäng hittills än vi varit värda osv.
Tycker som sagt det är mycket märkligt hur behandlingen av Anton skiljer sig åt mot behandlingen av Monten.
Spelet ser minst lika illa ut, all underliggande statistik visar detta.
Detta med ett lag som enligt mig är mycket bättre än förra säsongen. Minimums minimum enligt mig är topptio för att det ska vara knappt godkänt med denna truppen.
Tycker det är mycket märkligt att det skiljer så i behandlingen och uppfattningen om deras prestationer som headcoach.
Hur man är intervjuer borde inte vara det avgörande.
Snacka kan han! Hade han varit lika bra i sin coachning så hade HV varit topp 3 minst.
Nu vänder även jag.
Tack och hej Blomman!