Tråden om HC Anton Blomqvist

Avgå! Ta med dig Tikka också!

2 gillningar

Vi åker ur.

1 gillning

Anton dålig matchcoach i allsvenskan, försökte delegera, gick inte, än sämre i SHL. Avbgå eller går ner ett hack

2 gillningar

Vad vill du ha ut från ditt gaggande?

Sällan jag sitter i matchtrådarna. Under hemmamatcherna sitter jag ALDRIG med telefonen…

1 gillning

Tycker nog hv ska ha en ny huvudtränare. Tyvärr. Gillar blomman men inget har ju blivit bättre.

Ang. Blomman då…

Rädd för att HV ämnar åka rakt in i isberget med AB som kapten, även fast de är på det klara med att han inte kommer styra undan. Just det där med ”kontinuitet”, ”lugn och ro” och att det är ”skämmigt” att sparka en till tränare väger tyngre än HV:s SHL-existens.

Only in HV.

3 gillningar

Nu är det i princip redan kört för att undvika kval så frågan är vad som är smartast.

Blomman har inte fått ordning på nånting i princip. Vi är nästan lika ihåligt som tidigare år och lika uddlösa framåt.

Jag är beredd att ge det november ut för vi har i princip inget att förlora på det. Har det inte börjat vända innan så ser jag gärna att Blomman får lämna över till nåt mer beprövat kort.

Det var en chansing med Blomman, den ser i nuläget inte ut att ha gått hem alls.

1 gillning

Okej nu ligger vi sist i tabellen, vad gäller nu? Fortsatt förtroende?

1 gillning

Snacka är du bra på. Men sen då? Ge någon annan chansen medan tiden finns.

25 matcher typ halva säsongen mer än så blir det inte för Blomman, sen va denna sagan slut.

1 gillning

Menar du Blomman så instämmer jag … han ska bort helst igår.

Många pratar om Blomman som ett framtidsnamn. Det enda sättet han skulle kunna hålla sig kvar i SHL är om vi åker ur den här säsongen, han är med och tar upp laget direkt till SHL och sen får nån jävla kanonsäsong år tre.

Problemet. Det enda sättet för Blomman att blomma är att vi alltså måste åka ur först… Och det lär vi tyvärr göra med honom vid rodret. Sen vettefan om vi lyckas studsa upp direkt. Vi vet ju faktiskt hur svårt det är.

Jag säger som Regnet. Ge det november ut. Sen kan vi ge upp. Vore jag Abbott skulle jag redan nu se över tränaralternativ som finns på marknaden. Man behöver ju faktiskt inte sparka Blomman. Man kan ju även peta ner honom till assisterande, och den roll han var tänkt för till en början.

Viktigt att komma ihåg. Blomman måste väl nu vara den tränare som haft den absolut sämsta poängskörden efter 17 omgångar sett till modern tid. Det om något måste göra att han ligger i riskzonen för att få kicken.

Fy fan. Varför ska HV alltid chansa och varför alltid chansa på så osäkra kort???

7 gillningar

Nubbens gubbe, thats it.

3 gillningar

Helt korrekt.

2 gillningar

Va det Nubben som drog hit Blomman innan han själv stack så var det ett ypperligt planerat drag för att sänka båten ännu djupare. Rätt smart av en SC som var så ogillad som Nubben. Jag menar varför inte förstöra ännu mera när man har chansen innan man checkar ut.

Och då slåss Blomman mot giganter som Montén, Rahm och Samuelsson.

Imponerande uselt.

En tanke. Vi har ju sett hockeyallsvenska lag som gått upp i SHL försökt sig på att spela samma spel som gjorde dem framgångsrika i hockeyallsvenskan. Och det har i regel gått skit direkt. SHL är liksom inte hockeyallsvenskan. HV med Samuelsson 22/23 var ett sånt exempel.

Frågan är om Blomman som inte har erfarenhet av SHL, varken som spelare eller tränare, helt enkelt inte har tillräcklig med förståelse för vad det är för liga han verkar i. Jag börjar tro det.

10 gillningar

Norberg ville ha in ett nytt spännande namn och tyckte då att anton var ju ett så han struntade helt i att aik varit ett bottenlag 2/3 av antons tid där och lyfte först när de jättesatsade och även då var utspelade match efter match och fansen krävde sparkning under tre års tid.

Jag undar verkligen om kent gjorde nån scouting eller analys alls.

Jag har sagt det förut, våren 2023 fanns det två namn på min “aldrig i livet” lista över tränare, det var monten och blomqvist…overkligt utfall.

Jag skojar inte och efterkonstruerar inte, han valde de enda två jag såg som otänkbara.

2 gillningar

Var detta slutpunkten för ”vila med pucken”? Ser ingen skillnad mot alla andra år av dump and chase…

Ja vi ser faktiskt ut som ett allsvenskt lag. Små, enkla att åka rakt igenom, ingen smartness, dålig speluppfattning, dåliga passningar. Nån lirare som sticker upp och gör mål då och då på nån kontring möjligen.

Sen är allt inte bara Blommans fel. Med seriens dyraste bygge borde vi iaf kunna va ett mittenlag även om det var Sean Banan som var tränare.

7 gillningar

Jag tyckte det var spännande att få in Blomman som assisterande coach.

Den som tog beslutet att låta honom bli HC är kanske den man ska kölhala i så fall.

Kanske också var Nubben, jag minns inte, kan inte hålla reda på alla vändningar i mitt kära HV.

2 gillningar