Jag förstår att det är fruktansvärt irriterande. Brukar nämligen också störa mig på sånt. Speciellt när det kommer till att skriva “dom” och inte “de/dem”. Men jag brukar vanligtvis undvika att poängtera något sådant då det inte tillför till diskussionen. Men detta kan jag inte undvika, då det är ett alldeles ypperligt tillfälle att redovisa innebörden av att “kasta sten i glashus”.
Jag tycker att ni för samtal som om ni gick på dagis allvarligt talat. Varför lägga massa energi på något som ni inte kan ändra på ändå. Hv har valt att ge Blomqvist ett långt kontrakt som dom inte har råd att bryta.
Det kommer att brytas. Frågan är bara när. Finns ännu inget som talar för att nästa säsong blir annorlunda än de två senaste. Och med ett poängsnitt på 1p/match och konstant placering i bottenträsket så tar nog tålamodet slut så småningom även hos de största Blomman-kramarna.
Rent ekonomiskt så är det bättre för klubben att bryta kontraktet. Förr eller senare så innebär kvalspel spel i HA och DET är ödesdigert i ett ekonomiskt perspektiv.
Så exakt vad känner du att du kan påverka så mycket att det är värt att diskutera?
Min gissning är att du inte kan påverka mer än vi andra medlemmar, eller har du någon spak att dra i som vi andra saknar?
Sen till det uppenbara svaret: detta är en plattform för diskussion. Här diskuterar vi saker. Oavsett om man kan påverka eller inte. Sen kan vi ju påverka, genom föreningsdemokrati samt opinionsbildning.
Nej, inte otur. Och jag menar inte heller att ingen annan hade kunnat göra det bättre.
Jag är bara inte övertygad om att vi får bäst utveckling av att sparka ut Blomman.
HV71 Herr slutar näst sist. HV71 Dam slutar sist. U20 sist i tabellen….
Vi kan beskylla Blomman för mycket, men inte för alla dessa fiaskon, eller? Jag kanske missar någonting väsentligt?
Hade alla lag utom Herr gått som tåget så hade jag också varit team “ut med huvudet före”. Och jag vill understryka att jag inte är FRÄLST och tror att AB kommer ta oss till nästa guld om han bara får EN chans till, men det finns större problem som behöver lösas först för att sen, eventuellt lösa vår HC-situation.
Jag ställer mig också frivilligt bland de naiva som inte alls tyckt att han försökt få fokus på sig själv utan istället försökt analysera nyktert och till stor del skyddat laget och bröstet sin egen roll. Jag uppskattar därför @Diabolics inlägg som ser något helt annat. Du kanske har rätt. Men jag är inte övertygad
Jag ser frågan med AB lite som att skära bort en knopp från ett träd när grenen är död. Ja, eventuellt så växer knoppen åt fel håll, men att släppa fram någon ny kommer inte bära frukt för hela grenen är dålig. (Jag vet, att såga av grenen ger en ny knopp yadda-yadda låt mig få använda metaforen som den passar mig, okej? )
Ni som vill att kontraktet ska brytas med AB omedelbart, tror ni att det är den enskilt viktigaste förändringen för att åter igen bli en stabil förening?
Ja! Jag tror det är viktigaste delen här och nu. Ingen står närmare de som utför jobbet på isen än AB. En ny röst där som ger ”rätt” spelare förtroende och kan skapa en teamkänsla skulle betyda mer än 1 poäng i snitt kan jag utlova…
Ja det tror jag också, men han är såklart inte orsaken till allt kaos i föreningen. Men jag är övertygad om att laget aldrig kommer lyfta så länge han är kvar. Vi behöver en omstart och det nu. Tror även att det är ett måste för att de spelare vi vill ha hit ska vara sugna på att komma.
Det jag reagerade på i ditt förra inlägg var just att vänta några matcher in i säsongen då han redan fått två säsonger att visa.
Men du har en poäng gällande det sportsliga i föreningen i stort. Dock kanske både U-20 och dam till viss del påverkas av hur herrlaget lyckas?
Som det lok, vilket herrarnas A-lag kan ses som, tror jag att deras sportsliga fiaskon i två säsonger på raken kan få den effekten på övriga lag. Det blir en orolig stämning som smittar av sig.
Det är ju helt rätt att ifrågasätta mig Sannolikt har jag inte tillräcklig argumentation för någon åsikt alls, egentligen, men tänker att vi kanske hittar den någonstans på vägen.
Han har absolut ett stort sportsligt ansvar och det kan lika väl handla om att skrika ifrån uppåt “Det var inte under de här premisserna vi skulle lyfta HV71, jag tog abställning under helt andra förutsättningar”.
Med en annan HC hade vi kanske slutat på säker mark efter säsongen. Men med 9 av 10 andra (tillgängliga) HC hade vi kanske till och med åkt ut och fått spela Hockeyallsvenskan nästa år.
Som sagt, det finns goda argument hos er, jag är bara rädd för att förändring och förbättring sker ännu längre fram i tiden om vi justerar fel saker…