Inte Garpen. Någon gräns måste finnas ![]()
AJ
Sämre än Monten sämre än AJ sämre än Salo sämre än Calle h sämre än alla
Det är skillnad att coacha i SHL jämfört med Allsvenskan. Detta löser inte AB!
Nu måste han ta kliv ner och någon annan ta över. Tycker inte man ska sparka honom men som HC fixar han inte det just nu.
– Det kommer inte finnas någon annan väg ut ur detta än att vi gör en plan och håller oss till den för att det ska bli enkelt där ute. Jag behöver göra ett bättre jobb här framöver, så enkelt är det.
Bättre jobb framöver? Ser han det först nu?
Hur ska den planen se ut?
När jag vaknar imorgon, hoppas jag läsa rubriken att HV och Blomman gör slut. God natt.
Så enkelt är det, alltså…
Saknar montén och tuggummit…
”Jag lyckas inte förbereda laget på rätt sätt”
”Jag behöver göra ett bättre jobb”
Osv osv. Helt uppenbart att han inte var redo uppgiften, dags att agera nu.
Japp så var det nog. Fel av mig
Trevligt att lära känna dig blomman men nu är det över. Ha det!
Blomman kommer inte lämna. Han sitter säkert. Jag nakenbadar i snön här uppe om han får gå innan jul.
*smyger ut bakom buskarna och väntar med mobilkameran …
Finns bara ett sätt Blomman kan lämna och det är att han blir knäckt och stiger åt sidan självmant. Förr eller senare är vi alla där och den tiden kan komma precis när som helst.
Igenkänning på detta verkligen ![]()
För övrigt intressant att läsa mkt av det som skrevs inledningsvis. T ex @lejacques om att 100 % krävs vad gäller rätt förutsättningar…
Ja, nu när man läser det igen så är det ju detta som exakt sker…
Bevisligen så följer inte spelarna Blommans order.
Med tanke på att han gång på gång står efter matcherna och säger samma sak.
Varför är inte Blomqvist sparkad än?
Känns ju så otroligt lamt att sparka en till tränare. Vem ska ersätta? Är nog direkt ingen kö av tränare som vill komma till Bermuda triangeln till förening.
Ohållbart att göra sig av med tränare efter tränare, orimligt att det är alla dessa tränarna vi har harvat igenom som alla är värdelösa.
Spelarna MÅSTE ta ansvar och visa lite stolthet…
Sen förstår jag med att känslorna svallar och blodtrycket är ohälsosamt högt, speciellt efter en match som igår. men någonstans får man ju dra gränsen och inse att det finns en brist av drivande spelare i detta laget…
Som att du blir värvad till Ferrari i F1, du sätter dig i bilen, men dom har glömt att sätta i motorn… Blomman har blivit satt i ett riktigt rövigt läge. Enligt mig iallafall ![]()
Känns ganska lönlöst att få spelare till att ta ansvar. Det har inte gjorts på 19 omgångar, varför skulle man helt plötsligt knäcka den nöten nu?
Det finns inget som talar för att AB kommer lösa den här uppgiften trots att han har bra retorik men även den börjar tappa sin glans med allt papegojande om vems fel det är.
Nej, jag tror på att en rejäl förändring är det enda sättet att komma igång. En förändring som innebär en kompetent SHL-meriterad huvudtränare. Blomqvist får antingen lämna, vicka som vaktmästare eller kliva ner som assisterande.
Jag tycker absolut att det är dags att sparka honom. Vi behöver någon slags kontinuitet men inte med vem som helst vid rodret. Vi ska ha kontinuitet med en kompetent ledning. Att låta AB ha fortsatt huvudansvar enbart för kontinuitet är galenskap. Då hamnar vi i HA igen.