Tråden om HC Anton Blomqvist

Idag är det nog vinna eller försvinna för herr Blomqvist

Så tänker man varje gång. Blir nog ett ännu värre bakslag när man möter Karlkvist, Kossila och Puistola

Nä men sätt dom på bänken då för sjutton!. Håller man inte måttet, så ska man ej spela. Då är det bättre att juniorer får fylla platserna. Det lär inte bli sämre.

Nä förmodligen kommer det inte ske att byta halva laget, jag fattar det. Jag är inte helt verklighetsfrånvänd även ifall det kan veeka så på mina inlägg ibland kanske. :rofl:
Men då går att glra andra saker. Läs ovan.

Lösningen är inte hela jävla tiden att sparka tränaren!! O i detta fall är jag helt säker på att det inte kommer ha nån effekt.

Skulle det ske, och jag har fel. Så är jag den första att krypa till korset. Jag lovar

3 gillningar

Jag försvarar absolut inte berörda spelare, men vi har ju faktan framför oss. Detta funkar inte längre.
Det är inte ofta ens fel att två bråkar men det går inte åt rätt håll. Alls

Om det nu är så solklart att det är bara spelarnas fel så är det ju ändå upp till Anton & co att sätta dom på läktaren? Han gör ju tvärtom??
I mina ögon har han spelat ut alla sina ”hårda/osmarta” kort för länge sen utan effekt. Just därför tror jag inte att detta kommer att vända med dom bakom rodret

Vill egentligen inte ge mig in i det här getingboet. Men rent logiskt. Ska vi bänka alla som inte håller måttet så kommer ingen spela.

Du slåss mot väderkvarnar just nu. ALLA är överens om att truppen är undermålig. Men många inser också att det inte går att byta ut en hel trupp, eller för den delen peta alla som underpresterar. Då får vi ställa upp med J20. Men det kanske är det du vill, det kanske är det som är lösningen på alla problem?

Som jag ser det finns det bara två alternativ.

1. Försök göra en reboot med en ny tränare och hoppas det kan ge tillräckligt med effekt för att vi kan vinna ett kval.
  2. Fullfölj planen med Blomman och planera för hur vi tar oss an allsvenskan nästa år. För det mesta pekar på att det är där vi hamnar om vi fortsätter med vår kontinuitetsplan.

Med det sagt. Mycket talar för att vi hamnar i allsvenskan även om vi inte har Blomman i båset. Men vill man på riktigt ge den här säsongen en chans. Då måste man testa en ny tränarröst.

5 gillningar

Jo fast att då bryta med tränaren är ju just det som kan få spelare att hitta tillbaka på den mentala biten likt när Challe kom in den säsongen vi vände allt med 15 omgångar kvar. Hjälper inte stå att skrika på en individ som är så pass mycket under isen på det sättet Anton gör. Om något ger det bara omvänd effekt.

1 gillning

Hmm. Lite OT från mig nu. Men tycker väldigt mycket tillskrivs Challe. Han kom in drygt två veckor innan Johan Lindbom tog över HC-rollen. Fram tills dess hade HV lika svaga resultat som innan. Det var när Johan Lindbom kom in som allt vände.

1 gillning

Så du räcker efter alla om och men upp :raised_hand: för JL ännu en gång?

Nej

3 gillningar

Tar inte ifrån Johan hans del i det hela absolut inte. Men att vända det mentala hos spelarna sker ju inte heller över en natt även om du kommer in med positivitet så tar det ett tag innan folk köper in på det. Och det var ju just det Challe gjorde på bänken, gav positivitet

Ja om inte annat kanske det hade fått primadonnorna som är i laget nu att vakna.
Vet du vad, är övertygad om att dom inte gjort det sämre.

Men ni som är för sparkning av Blomman behöver nog inte oroa er. Hans tid är nog snart kommen, sorgligt nog. Förlust idag. Så är jag tämligen övertygad om att nåt kommer ske.

Bedrövligt att föreningen återigen satt sig i denna situation. Vad är nästa steg? Är nog ingen som vet. För personerna i denna klubb är fullständigt inkompetenta tyvärr.

Det jag helst av allt skulle se är en tom ståplats och glest på sittplats för att markera. Men tyvärr så har Hv publiken världens största tålamod.

Du verkar vara väldigt arg på väldigt många. Återigen. Det har aldrig tidigare hänt och det kommer heller aldrig hända i framtiden att man sparkar ett helt lag.

Vi sitter dessvärre på det lag vi har. Abbott har tagit in en helt ny kedja och jag tror det kommer hända mer framåt. Men som sagt, vi sitter med de vi har. Oavsett vem som står i båset måste personen i fråga få ut max av det han har att jobba med. Och efter 20 omgångar kan vi konstatera att Blomman inte lyckats med det.

3 gillningar

Tror inte Anton skriker för att han vill det. När man blor så arg så man skriker på nån så är det ju för att personen går utanför ramarna, när personen inte ger sitt allt. O det är klart. När man gör det gång på gång utan att lära sig av sina misstag, ja då hade jag också blivit förbannad.

Är ju inte heller så att misstagen kommit de senaste matcherna, utan dom har kommit hela säsongen.

Ta bara matchen vi var på. Så som den såg ut, har det ju sett ut hela säsongen.

Individuella misstag som jag aldrig någonsin skådat på elitnivå. Rent bedrövligt.

Det är lite av min poäng, att Anton är inte skyldig till att spelarna gör Individuella misstag som får ett pojklag att framstå som ett shl lag.

Kanske dags att som Hjalmarsson sa i podden igår. Back to basic, spela enkelt, sluta tänka på spelsystem. O där har Anton givetvis ett ansvar. Där måste han göra nåt. Sen kanske spelarna är så djupt nere mentalt så att det inte går. Men där måste man ska försöka ändra.

1 gillning

Jag är absolut inte arg på någon härinne. Försöker bara få fram min ståndpunkt. Även ifall man långt ifrån är den bästa skribenten. Och kanske kan tänka på hur man formulerar sig ibland. Låter jag arg så ber jag om ursäkt… alla får tycka olika självklart.

Det jag är arg på är väl Hv. Eller ja, arg o arg. Börjar väl bli mer o mer likgiltig.

Men där antar jag att jag inte är ensam.

4 gillningar

Menade också att du lät arg på HV😉

2 gillningar

Blomqvist får sparken inom kort: ”Tar plats på nattsvarta listan”

Slänger aftonblaskan ur sig nått som vanligt bara eller?

Det är Abris som säger något i stil med att han tror att Anton dragit alla kort som går och snart hamnar han på listan över sparkade tränare i HV

1 gillning

Jävla clickbait som gav en livsglädje en kort sekund.

Re alla “experter” som försöker sig på att ge HV råd:
Gött att forumet återigen visat sig ha rätt: ölbärs for the win.

7 gillningar