Men förfan. Läs mer än bara thumbnailen på jnytt , Expressen med mera.
Han hade bett spelarna vara hemma för att få ett break från hockey och tänka på annat. Vilket kan behövas och vara bra
Media förstorar allt i rubriken.
Men förfan. Läs mer än bara thumbnailen på jnytt , Expressen med mera.
Han hade bett spelarna vara hemma för att få ett break från hockey och tänka på annat. Vilket kan behövas och vara bra
Media förstorar allt i rubriken.
Herregud…
Kan tycka att man kan ha lite mer på fötterna än att läsa rubriken innan man slänger ur sig massa skit!
Man läser ju rubriken och bildar sin egna uppfattning och starka åsikter. Det är sedan gammalt
Nu hajjar jag valet av användarnamn. Respekt mannen!
(f’låt)
Håller med säger mkt bra saker men likväl prestationer går upp o fett ned man blir inte klok på det nånstans.invaggas i floskler o tro men resultatet är sådär hittills…
Tycker Blomman gör rätt i att spelarna fick ledigt idag för att tänka på annat. Tycker överlag det dras för stora svängar av saker och ting. Matchen igår var inte SÅ dålig, men försvarsspelet emellanåt höll inte måttet. Hugo kunde gott räddat åtminstone första målet samtidigt som Engsund bjöd Timrå på det mesta. AB har övertro på kedjorna i 5v5 och som vanligt så har vi otroligt svårt att göra mål i den spelformen. Dags att hitta kedjorna nu och optimera dom, det borde inte vara så svårt. Spelarnas inställning, kravbild och kämparglöd däremot är ett ansvar som primärt ska ligga på spelarna själva och där måste man hitta en mycket högre lägstanivå.
Klart media förstorar allt men att välja att splittra laget istället för att samla. Ge dom ett break från hockey.
Verkar ju som breaket från hockey efter sista matchen 2024 inte direkt varit lönsamt. Mer av det. Pinsamt.
Jag har varit kritisk till Blomman i princip hela säsongen. Ser inte att en enda poäng vi tagit är hans förtjänst. Snarare ett tapp på ca 15-20 poäng.
Nä självklart. För går det dåligt så är det ju tränarens fel, likväl som när det går bra så är det spelarnas förtjänst?
Eller?
Du verkar ha erfarenhet? Vad tycker du han ska göra?
Erfarenhet som ledare för ett elitlag nej.
Jag menar att laget ska samlas så att spelarna just inte går med sina egna tankar. Ett av HVs största misstag enligt mig är att vi inte har psykolog knuten till laget mer.
Bryter du ihop lyfter du med hjälp av omgivelserne inte själv med dina tankar. De är professionella spelare, de behöver inte träna varje dag.
Lag i kris spelar bowling, brukar man säga. Slappna av skratta lite, mycket bättre.
Annars kunde man besöka en skola, a6 skriva autografer, besöka ett ålderdomshem, baka kakor med Mikko louma eller raggmunk med Pelle g. Måla en tavla.
Mest av allt känns det varken som Blomman kan ställa krav på spelarna, och spelarna kan inte ställa krav på varandra. Det känns som det är väldigt lågt till taket just nu.
Att just låta spelarna vara själva med sina tankar, är ett väldigt konstigt uttalande i den här situationen om du frågar mig.
Det kanske var Blomman som behövde ett break från spelarna för att slippa åka till hispan?
Jag håller med dig och Quila, men ledaren är ytterst ansvarig. Kan han inte klara det behöver han få in stab som kan göra det.
Ypperligt tillfälle med psykolog 2 ggr i veckan för varje spelare.
Sen är det trist att han ärvt nubbens skit. Det förtjänar ingen, men både Liljander och Abbott har ta mig fan gjort vad de kan.
Är detta vår sämsta coach i modern tid sett till förutsättningar?
Vill hävda de bestämt. Ruggigt usel första halva av serien. Jag kan för mitt liv inte förstå var förtroendet kommer ifrån och hur han lyckats få med sig så pass stor del av supporterskaran ner i detta avgrundsdjupa hålet han gräver.
Intressant. Teori; Snacket är gött. Allt låter så jäkla rätt.
Inte alls konstigt att ledaren ifrågasätts när ett helt kollektiv stjärnor spelar uselt, inte heller att spelare hyllas när de står för helt matchavgörande insatser lirandes under en omeriterad coach.
Tycker nog ändå Montén var snäppet värre.
Skulle jag ranka alla våra tränare, som startat säsongen, sedan förfallet 2011 skulle jag ranka dem så här. Obs. Bara för att man är etta på listan betyder det inte att man är en fantastisk tränare…
Fotnot: jag har inte varit nöjd med en enda av dessa. Så det är ändå rätt starkt av Blomman att han trots det lyckas hamna så långt ner på listan.
Fotnot 2: skulle HV lyckas hålla sig kvar i år skulle Blomman nog segla upp till plats fem. Kval och vi åker ur så ramlar han nog ner till en sistaplats.
Men de skreks efter avgångar på samtliga utom Mr Orörbar. Där är vi bara en handfull som synar bluffen. Det är lite märkligt.
Men det är väll klart som fan att spelarna bär ett eget ansvar att prestera, det är elit hockey inget hockeydagis, att man tar sina åkningar vinner dueller allt sådant kan inte blomman påverka??? Är det ett strukturellt problem eller?