HV och många HV-fans har tagit gift på att vi inte kan sparka fler tränare och det oavsett hur kassa de är och hur dåligt laget än går. Hade HV varit en välmående förening hade Blomman sparkats efter 20 omgångar. Ingen annan förening hade accepterat de resultaten.
I år är väl dock den första säsongen någonsin då tränaren, som trots allt har huvudansvaret, inte är den som får mest kritik. I år är året då vi fick lära oss att en enskild spelare har precis lika mycket ansvar för allt det som är en tränares huvudsakliga uppgift
Oavsett vad. Jag tror inte Blomqvist kommer bli särskilt långvarig i HV.
I år räddas han som sagt av att klubben inte vill sparka fler tränare, samt att han fått en dysfunktionell och överbetald trupp.
Skulle HV dock hålla sig kvar så kommer förväntningarna öka. Och just nu ser jag inte riktigt något i Blomman som talar för att HV kommer ta några större kliv under honom.
Skulle HV mot förmodan åka ur. Ja, då kommer förväntningarna inte bara öka, de kommer vara astronomiska. HV ska upp direkt. Och det är lättare sagt än gjort.
Så tror Blomman när vi summerar hans tid i föreningen mest kommer vara en parantes i HV-historien.
Jag är med i det stora hela som du skriver. Men just här tror jag mer att HV duckar och faktiskt aktiverar den där förlängningen som det redan ryktas om.
Hoppet står till Liljander, vill han sätta sin prägel så bör väl AB inte ha en längre framtid med HV.
Det är rimligt. Nu har ju Liljander varit inne ett tag och eventuellt hunnit bilda sig en uppfattning. Får se om han åtgärdar något innan 15/2. För att på så vis visa att det krävs något drastiskt istället för att gå och trampa och hoppas att det löser sig. Samt för att ge HV rätt förutsättningar nu som framgent.
Det som ryktats är väl ett nytt långt kontrakt som gäller även om han lyckas få denna svindyra och stjärnspäckade trupp att trilla ner i allsvenskan. Finns uppenbarligen kunnigt hockeyfolk i HV ledningen som tycker att AB är riktigt grym och att han ska bli vätterbygdens nya Roger Rönnberg och stanna under många, många år. Oavsett om vi blir ett VIK Hockey eller liknande.
Jag är också riktigt fascinerad över hur AB undvikit den massiva kritiken som ex Monten råkade ut för. Trots mycket bättre trupp och liknande resultat som den totalsågade Monten. Märkligt om hur bra intervjuer man ger avgör hur en coach blir bedömd. Dock börjar det bli tröttsamt att höra intervjuerna nu tyvärr.
Hittils är han riktigt, riktigt underkänd. Når vi Play In är det knappt godkänt. Ingenmansland är också underkänt i min värld men inte katastrofalt dåligt i alla fall.
Alltså, jag kan gilla att Blomman gnäller på domaren då man själv gör det, och känner igen det sen AIK-tiden.
Men, jag är ledsen men tror man skjuter sig själv i foten. Bättre med ”inga kommentarer”. Allt detta leder till inget undantaget fel fokus. Spelare smittas av det och riskerar fortsätta foka tokfel.
Vi såg det sist med Louto, vi såg det idag med Ang. Det får inte fortsätta. Vi måste tillbaka till fullt jävla fokus på våra grejer, det vi kan påverka. Som Anton säger.
Han måste se till få ordning på detta nu. Det måste bli nolltolerans. Smittsamt och skadligt som fan.
Jag bryr mig inte ett dugg om hans intervjuer. Av alla dom där coacherna så hade jag valt blomman i ett kval. Inte för att vinna 4 av 7 mot FBK. Utan 4 mot seriens sämsta lag förutom HV.
Slipper HV kval är det en bonus. Även om jag också tycker att dom borde nå ingenmansland eller play-in.
Hela HV har varit snett från toppen och hela vägen ner. Skit rinner nedåt.
Löser han detta så en eloge till honom. Jag är så jävla trött på det här fuskbygget till lag. Låt HV klara sig kvar i år så kommer förändringarna att komma.
Vi sitter på miljonlöner i tredje och fjärde. Det är ju helt sinnessjukt hur dåligt det här laget är byggt.
Jag är helt övertygad om att Blomman vill ha tydliga roller fördelade. Hur fan ska han lyckas med det? Om inte spelarna går in i sig själva och helt sonika ‘köper skiten’.
Truppen måste rensas! Dom som är kvar får fan ta sitt ansvar och köpa sina roller. Dom som inte har psyke nog kan spela i allsvenskan eller i en annan shl-klubb
Jo men om han har det fokuset i övrigt och även spelarna kan det vara det som nu kostar oss SHL. Spelar ingen roll vad man säger innan match om man sen som tränare fokuserar på domaren gör snart spelarna det med. Det kan vara sjukt avgörande nu. Att hålla sig kall.