Tråden om HC Anton Blomqvist

Då jag är lite intresserad av idrottspsykologi med allt vad det kan tänkas innebära. Så skulle jag kanske kunna tänka mig att det är nog inte helt lätt att axla målvakts rollen i HV. Har för mig att det varit uppe för diskussion tidigare.

Det finns enligt mig ett par aspekter att beakta:
Det står så mycket på spel, det gör det i och för sig alla lag, men kanske är det mer unikt fallet HV
Man måste rädda det som går, givet att det är utgångspunkten för alla målvakter. Men här blir det så kännbart så fort det trillar in en puck
Försvarsspelet, denna ständigt aktiva fråga
Man får inte göra bort sig, istället för att spela avslappnat och göra “jobbet” så kanske man försöker mer än vad som behövs.

(Har inte tagit höjd för ex Hugos historik och nuläge i mitt bedömande)

Obs! Detta är enkom en teori baserat på eget intresse och upplevelse.

Och det är ju en utmaning för AB och HV i stort, att hitta DEN målvakten som ingjuter hopp om seger.

Antons subtila :wink:

1 gillning

Ne Anton! Snacket har du! Men sen???

1 gillning

Förläng!

FörlÄNG

Fram med livstidskontrakt med möjlighet att förlänga!:wink:

1 gillning

Förläng med Schweizklausul!!!

1 gillning

Som spelare var Blomman lagkamrat med bland andra Columbus lagkapten Boone Jenner, Cam Atkinson och David Savard. Häftigt!

Visste ni att blomman är 1.97 lång? Det trodde jag inte.

Visste att han va åtminstone 1.90 men inte exakt hur lång, nästan längdkompis för annan men han besitter helt klart bättre fysik om sanningen ska fram… :laughing:

De är historia på sitt sätt nu, men komiskt när Österberg´s chef ala domarbasen medger felbedömning där senare… Hmmmm

Där kom det.

:writing_hand: HV71 förlänger med Anton Blomqvist!

:left_speech_bubble: “I Anton har vi hittat en tränare vi vill bygga långsiktigt på och hans ledarskap är något vi känner oss trygga med”, säger Björn Liljander.

5 gillningar

Underbart! En tränare för framtiden . Grattis HV och Blomman!

4 gillningar

Känns ändå bra detta även fast det finns mycket kvar i spelet att jobba på!

:grimacing:
Liiiite för tidigt, gillar tänket och vad dom gör men… Is I magen?

2 gillningar

Nej känner jag spontant, varför hastar man iväg så fort man ser ETT ljus i tunneln. Vad baserar man det här på? Vad i utvärdering säger att AB är rätt?

Det handlar inte om AB det handlar som saken i sig, HVs framtid.

Jag tänker mig att man är lite såld på ABs sätt att arbeta organisatoriskt och människor.

6 gillningar

om två veckor kanske det är annat ljud i skällan :smiley:

Forumet har ett minne på ca 5 matcher bakåt :slight_smile:

2 gillningar

Delade känslor, HV ligger på kvalplats, Blomman har inte övertygat. Tycker man jäktar fram detta beslut, hoppas detta blir bra…

7 gillningar

Tycker också att detta känns för tidigt. Men dom har väl mer på fötterna än en enkel soffsupporter. Får man hoppas i alla fall…

3 gillningar