Då jag är lite intresserad av idrottspsykologi med allt vad det kan tänkas innebära. Så skulle jag kanske kunna tänka mig att det är nog inte helt lätt att axla målvakts rollen i HV. Har för mig att det varit uppe för diskussion tidigare.
Det finns enligt mig ett par aspekter att beakta:
Det står så mycket på spel, det gör det i och för sig alla lag, men kanske är det mer unikt fallet HV
Man måste rädda det som går, givet att det är utgångspunkten för alla målvakter. Men här blir det så kännbart så fort det trillar in en puck
Försvarsspelet, denna ständigt aktiva fråga
Man får inte göra bort sig, istället för att spela avslappnat och göra “jobbet” så kanske man försöker mer än vad som behövs.
(Har inte tagit höjd för ex Hugos historik och nuläge i mitt bedömande)
Obs! Detta är enkom en teori baserat på eget intresse och upplevelse.
Och det är ju en utmaning för AB och HV i stort, att hitta DEN målvakten som ingjuter hopp om seger.
Visste att han va åtminstone 1.90 men inte exakt hur lång, nästan längdkompis för annan men han besitter helt klart bättre fysik om sanningen ska fram…
Nej känner jag spontant, varför hastar man iväg så fort man ser ETT ljus i tunneln. Vad baserar man det här på? Vad i utvärdering säger att AB är rätt?
Det handlar inte om AB det handlar som saken i sig, HVs framtid.
Jag tänker mig att man är lite såld på ABs sätt att arbeta organisatoriskt och människor.