Tråden om HC Anton Blomqvist

Kul med förlängning, men kanske tidigt? Hade tyckt det vore rimligt att iallafall vänta säsongen ut…

Kan andra intressenter ha stressat på processen?

3 gillningar

Gillar inte förlängning. Alldeles för förhastat.

7 gillningar

Jag både hoppas och tror att detta faller väl ut. Så länge HV slipper HA så är nog det här den rätta vägen att gå.

Jag tycker det känns bra. Hv jobbar lite som Malmö gjort med Kollar, ger tränaren tid mm. Ser Björn något bra i allt med AB och vill satsa på honom litar jag på det.

6 gillningar

Exakt så känner jag med.

Hoppas verkligen detta blir bra så att man inte har ytterligare en icke arbetande tränare på lönelistan om ett år.

2 gillningar

Jag tycker att förlängningen kommer för tidigt.
Varför nu?
Vi ligger på kvalplats med en snordyr trupp.
Underliggande siffrorna ser sådär ut.
Hoppas att HV71 vet denna gång vad de håller på med.

10 gillningar

Lite tidigt, med tanke på att vi inte alls får igång ett spel som fungerar i 5vs5 . Jag hoppas innerligt att det kommer tillsammans med någon förändring i ledarstaben till nästa säsong om inte 5vs5 blir tio resor bättre innan säsongen blåses av.

Det finns både bra och dåligt med Blomman, men lite för många frågetecken kvarstår tycker jag för att dunka in ett kontrakt till 2028.

2 gillningar

Ja. De va de.
Grattis Anton, de är väl vad jag kan säga.

2 gillningar

Gjort är gjort. Nu har vi en tränare med färsk erfarenhet från Allsvenskan i alla fall.

8 gillningar

nu gäller det verkligen att ge alla förutsättningar för anton

Är övertygad om att Anton kommer göra ett bra jobb! Grattis Blomman, det förtjänar du​:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Om Liljander har valt att förlänga med blomman så litar jag på att det blir bra, som någon skrev här ovan man gör en Malmö som med kollar, såg jävligt mörkt ut men sen har det ändå ljusnat för dem denna säsong.

Ge han 3 första lines och en brunk line till nästa säsong så kommer detta gå bra! :blush:

Tycker inte AB visat att han är redo för shl. Vi är sämst i 5 mot 5 av alla lag. Katastrof att förlänga kontraktet såhär tidigt.
Känns som att HV vill signalera långsiktighet till varje pris och att man inte förstår att det krävs rätt person också.

Inte direkt många av våra spelare som tagit kliv framåt under ABs ledning.

5 gillningar

Absolut, vissa gör sin bedömning av Anton baserat på de senaste matcherna – och då kan det svänga snabbt.

Jag tror även vi är ett gäng som gör en bedömning på säsongen hittills. Och då fattar i alla fall inte jag varför man väljer att förlänga.

Kvalplats efter 35 omgångar.
Ett fem mot fem spel som är ett av seriens sämsta.

Jag ser inte riktigt tillräckligt med anledningar till varför det här skulle bli bra på sikt.

När man dessutom sitter med Blomman en säsong till så behöver man väl inte skynda på det här?

Nä. Det här beslutet känns mer som att HV satsar på kontinuitet än (för tillfället i alla fall) kvalitet och vad som faktiskt är bra för föreningen här och nu.

På det har jag även dessutom en stark känsla av att Blomman inte kommer fullfölja sitt kontrakt… Förväntningarna har mer eller mindre varit minimala på Blomman i år. Till nästa år kommer de öka rejält, oavsett serie vi spelar i. Så. När jag tittar in i spåkulan ser jag ännu ett brutet tränarkontrakt.

19 gillningar

Tycker på det sättet som Blomman uppträder och verkar utåt så osar det klass. Det är inte lätt att komma in som tränare i ett haveri som HV men han har gjort det bra måste jag säga!

4 gillningar

Ingen lär vara intresserad av shls sämsta tränare 1.5 säsong innan kontraktet går ut.

Han har även haft svårt i HA så skulle gärna se ett tränarbyte om vi åker ur. Det är gissningsvis kört nu.

1 gillning

Ja, prata för sig är han bra på iaf, de kan ingen ta ifrån honom.

2 gillningar

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

3 gillningar

Gillar Anton och han är bra på många saker. Annars hade man inte förlängt. Men än har han inte varit bra på det kanske allra viktigaste: Att sätta ett stabilt grundspel. För tidig förlängning.

4 gillningar