Tråden om HC Anton Blomqvist

Förstår ännu mindre vad som gjorde en kontraktsförlängning nödvändig.

1 gillning

Det finns inte på kartan att en hockeynörd och analytiker som Blomman och Björn Liljander inte kan förstå vad som gör att vi förlorar ikväll. Jag litar på att de ser det alla vi andra ser. Målvakt och 4e femman sänker hela laget. Nu måste väl något hända

Ja, och ingen lyfter laget. Och Blomman coachar med många misstag och hjälper inte heller till. Jag ser Luoto och Kero försöka. Jag ser WIN några gånger. Resten är mest mörker med pucktapp, målvakt ur läge, passningar på skridskor och skott som gör att Lassi ser onödigt bra ut.

Sen gör Modo det bra i deras svåra situation, men jäklar vad de måste vara lättade över hur usla HV kan vara. De är nog knappt rädda för kval längre.

1 gillning

Med tanke på hur lång tid det tagit Blomman att se det alla andra ser tidigare så är jag ytterst tveksam till att det kommer ske några radikala förändringar. Skynda långsamt, hålla fast vid sin linje och (kanske) smygsnegla mot vad som sägs på forumet tio omgångar senare låter mer sannolikt.

8 gillningar

Helt enig, försöker inbilla mig helt att AP och Borgy och Ang rent av tackade nej till att lägga straffen. Men antar att han gått efter hur det sett ut på träningar men förfan man såg ju hur han darrade när han åkte ut på isen.

1 gillning

Fattar fortfarande inte varför man förlänger när man inte visat resultat. Vi ligger liksom SIST i tabellen och belönar blomman med ett treårskontrakt. HUR!!!

3 gillningar

Håller inte med ett skit vad Blomman säger på presskonferensen.
Vi möter Modo som låg efter oss och hade spelare borta.
Då ska det fan inte få se ut som det gjorde i 55min. Blött, tafatt och skitdåligt av samtliga.

Sen kan jag iofs förstå spelarna när man har en målvakt som släpper skit. Då blir det uppförsbacke hela vägen.

Men här har Blomman ett ansvar. Vi har ingen målvakt som klarar stå 10 matcher och spela bra.
Vi har ingen förstamålvakt!
Hugo har sett otroligt spretig ut senaste och detta va väntat! Då skulle han ställt någon annan.
Nu är Hugo troligtvis påverkad av detta och kommer få problem nästa match han står.

Men som det såg ut efter 10 så är det hans ansvar att agera genom time out eller kasta om och bänka.
Modus tränare sa något som jag inte hört Anton säga någonsin. Att andra chippade in när andra inte gjorde det. Det är för att Anton inte har de som kan chippa in. Vi har för dåligt lag återigen. Vi har en massa spelare. Men för många som inte är av SHL mått!

1 gillning

AB sa på presskonferensen att det var hans beslut att utse Reber som straffläggare. Han sa att han trodde att han var den som han trodde hade störst chans att göra mål. Rimlig förklaring men fel val.

Igen.

2 gillningar

Jag fattar fortfarande inte att ledningen gjorde så pass stora ändringar i ett vinnande lag, under hösten. Med tanke på hur det såg ut innan hade jag om jag varit coach varit oerhört försiktig i varje parameter jag ändrat på. AP, Isac, Hugo, osv… blev mkt ändringar på en gång som påverkar en vinnande grupp. Där alla backade upp och kämpade för Olof i målet. Jag hade ändrat gradvis för att inte tappa det som var vägvinnande. Man hade behövt ha en enorm fingertoppskänsla här, för att direkt skruva på det som funkat sämre för att återfå vinnarkänslan. Nu skruvade man för mycket på en gång. Oförståeligt i min mening.

Hörde det också, inlägget skrevs innan presskonferensen var släppt. Men enig i det du säger, förstår hans förklaring men i ett sånt läge med en kille som är ”under isen” så borde man ta vara på spelarna som faktiskt har en grym offensiv som vi besitter.

Jag upplever AB som mycket envis och bestämd i sina idéer och sin syn på saker. Prestigefull. Vi behöver betydligt mer pragmatiskt förhållningssätt. Vi har verkligen inte råd med trångsynt tänkande. Vi hade behövt en prestigelös ledning som tänker stort.

3 gillningar

Nytt kontrakt eller inte, jag skiter i.
Den här måste väck. Ingen ska inbilla mig att de inte finns en coach där ute som kan göra ett bättre jobb än AB.
Den absolut sämsta matchcoachen jag någonsin sett. Skit rak igenom med 0 och ingen förmåga att förändra uppenbara brister.

Adjö.

5 gillningar

Reber har säkert varit bra på straffar på träning och både AP och Borgström har ju bränt ett antal straffar och frilägen var under match. Tycker det inte var så konstigt att han provade något nytt.

AIK gav ju honom Roger Melin att hålla i handen. Vi kanske skulle ta in Pär Mårts att göra något liknande?

Han verkar ju skyddad mot att sparkas konstigt nog oavsett hur dålig han är så lär ju det inte hända. Beech är ju nere i båset redan så kan vi hitta någon mer så har vi en kvintett ledare. Kanske hjälper? Fullsatt även där och inte bara på läktaren.

Dom gnagare man känner är inte direkt förvånade… Däremot att Liljander som snackar om underliggande statistik inte agerar, tvärtom förlänger, är märkligt.

De känner ju tydlgen varandra sedan tidigare så det verkar spela roll tyvärr. Aagard skrikande igår var för mig lite talande om hur andra ser på honom.

Tror inte övriga lag i SHL kommer att kasta sig över AB om HV mot förmodan agerar. Kan inte se honom som HC i något annat lag, håller inte måttet.

ad och nubbens galenskap och sen Liljander på det. Vilken mardröm.

3 gillningar

Aagards skrikande?

Tydligen skrek han högt “Play Dirty” i korridoren efter matchen när AB stod i TVintervjun och förklarade att spelarna inte hade gjort som han sa. Hördes i TVn och AB kom av sig i intervjun.

Ah var det han som skrek, hahaha.

Nä, Men du har ju fortfarande mer rimliga alternativ än en iskall reber - Kero, OFM Louto borde väll gå före rimligtvis.

1 gillning

Flyttar till AB-tråden

Ja han sin idé, frågan är om han är benägen att se till det faktiska. Igår tycker jag är så talande för att det är där han befinner sig varken mer eller mindre. Vad är det som krävs för att han ska matcha bättre? Om dem nu tittar på underliggande statistik så torde det för mig vara uppenbart att de spelare som vi alla talar om har gjort sitt.

Varför skulle något annat SHL-lag med ambitioner högre än HA ta in en tränare med bristande rutin och meriter från SHL/HA?

2 gillningar