Tråden om HC Anton Blomqvist

Har ingen aning. Inget rationellt eller resultat och statistikbaserat skäl finns överhuvudtaget. Är väl om det dyker upp någon ad eller nubben någonstans som lyckats hamna i någon beslutande position på något outgrundligt sätt.

Det som är det mest sjuka i kråksången är ju att förlänga ett kontrakt som går ut om knappt 1,5 år med ytterliggare två år. När man har en drygt halv fiaskosäsong som underlag för beslutet med katastrofala underliggande siffror och en plats cementerad i botten av ligan.

Med detta nya kontrakt som måttstock så borde Monten fått förlängt med tre år, hade varit mer välförtjänt än denna osannolika och unika förlängning.

3 gillningar

December månads facit sminkade grisen.

1 gillning

Undrar om Montén varit kvar om han agerat bättre framför kameran eller vice versa om Anton varit först ut förra året (innan man kände att man sparkat klart) och att han då klarat sig bättre pga vältaligheten.

1 gillning

Att man förlängde med AB ska berott på att många andra klubbar ryckte i honom.
Detta enligt ordförande Richard som är en förebild för klubben. Han tar sig tid och ventilerar frågor.

Kanske det enda som fungerar i klubben.

3 gillningar

Det låter ju motsägelsefullt då Liljander i poddar säger att han förlängde med Anton för att visa att han tror på honom….

1 gillning

Liljander har för mig inte visat ett skit!
Han snackar mest om sin statistik och hur man jobbar efter den. Då skulle hälften inte ens spelat om han gjorde det.

2 gillningar

Han har ju absolut talets gåva precis som Anton

Såhär, jag vill tycka om förlängningen… det enda jag vill är att HV får en långsiktig tränare. Jag misstänker att jag inte är ensam om att tycka detta.

MEN så pass sugen på Anton i 4 år det är jag inte… vi är sämst (just nu) och har varit det tidigare under säsongen med Anton. Att få höra “oavsett serie” är för mig ett jä**** gift i öronen. Vi ska inte ner i något HA!! Åker vi ur, gör vi det som lag och stad. INGEN ska sitta säkert med ett smaskigt kontrakt om vi har kapitalt misslyckats IGEN.

3 gillningar

Svenskafans från april förra året; ” Grattis till att få Blomman som tränare.Han har varit oduglig i AIK och kommer se till att ni får kvala igen nästa säsong”

Lutar dithän

1 gillning

Sen körde liljander de bevingade orden; ”i slutspel kan vad som helst hända” i Nedsläpp HV71 idag🥳

4 gillningar

I kvalspel menar du? :thinking:

1 gillning

Haha, det måste ju varit ett skämt? Finns väl ingen konkurrent som rycker i AB, herregud! Köpa ut honom går ju alltid oavsett ett eller tre år kvar på kontraktet…

Jag menar då inte allsvenskan eller hockeyettan utan SHL och typ Schweiz. Kanske var NHL som ryckte i honom? Hade ju 1,5 år kvar så ingen fara på taket.

Det kan inte stämma, no chance. Liljander nämnde inget om detta och AB var ju väldigt tacksam, vilket jag förstår.

3 gillningar

Men det ZZTOP skriver är faktiskt sant. Jag har hört samma sak och även skrivit på forumet om det.

När Antons ursprungskontrakt skulle gått ut, är det flera SHL- tränares kontrakt som går ut. Oavsett vad vi fans anser om Anton, så är han attraktiv som en ung, modern tränare.

Sen har det blivit en trend att tränare signar upp väldigt tidigt. Lex Robert Ohlsson som skrev på för Frölunda 1,5 år innan tillträdet.

3 gillningar

Han var köpt av HV som assisterande, men blev av någon anledning huvudtränare.

1 gillning

Höra sig för är väl en sak men aldrig att det var seriöst. Finns ju inte många klubbar som är mer attraktiva än HV.

Aldrig att AB får något jobb i en större klubb än HV. Han måste ju visa någon gnutta av positiva resultat först.

Han kan ju välja HV då när det blir aktuellt med förlängning eller flytta. Troligen var nog AB den som blev mest förvånad över detta genidrag.

Jag tror tyvärr inte på AB som coach i HA. För att ta shl-platsen ska man ta sig igenom tre motståndarlag i slutspelet och det är tufft om man inte kan få till ett grundspel att falla tillbaka på.

Navy seals: “we don’t rise to the occasion, we sink to our level of preparation”
Om det ligger någon sanning i det citatet kan vi konstatera att nivån på hvs matchförberedelser är rekordlåg. Storstryk i flera måstematcher.

Hur kommer det se ut i en kvalserie eller under slutspelet i ha nästa säsong?

Tror förlängningen baserades på att hvs organisation lever i förnekelse och att man tittade på trend gällande poängskörd istället för hur spelet och underliggande statistik sett ut.

Ledningen valde att storsatsa baserat på det som kan ha varit vår dödsryckning.

5 gillningar

Nej. Det var verkligen att de bara ser uppåt i tabellen

Lägger denna här.
Lite oroande på slutet på frågan om läget i laget:
“Blir nog tyvärr att vi behöver göra några justeringar” säger Anton i en ganska oroad ton. Låter inget vidare…

2 gillningar

borde inte vara ett “nog tyvärr” på slutet. Skall ju vara ett “naturligtvis” där. Naturligtvis.

5 gillningar

Skulle inte bli förvånad om Ang och Borgström har blivit magsjuka eller något.

1 gillning