Det går så dåligt för HV just nu så jag misstänker att Borgström, Luoto och Lenc redan blivit skadade av sitt kommande landslagsspel.
“Borgström svarade i telefon när Finlands förbundskapten ringde. Tappade sedan mobilen, aktade foten och klev då snett, ramlade och bröt handleden. Missar resten av säsongen.”
Något i den stilen?
Sist i tabellen. Allt lugnt. 10 år till?
Exakt så
Tabellen är inget han fokuserar på. Säger han i https://hockeysverige.se/intervju/olle-alsing-infor-hv71s-odesmatcher-vi-maste-komma-ihop-som-lag/
Lite som med ungdomslagen. Räknar nog inte poäng heller, kanske inte heller så viktigt hur det går i matcherna. Bara träningarna blir bra?
Han menar att det inte är över, vilket det inte är heller. Hade vi vunnit igår så hade inget varit klart o likadant vid förlust som det tyvärr blev.
Dödskyssen
Sålänge de har roligt!
Liljander pratar ju väldigt gott om Anton som ledare, vilket mycket väl kan stämma. Han är en bra ledare, dvs får med sig gruppen och får bra träningar, ser alla spelare, stöttar och hjälper yngre osv.
Men.
Som taktiker och matchcoach verkar han ha en stor del kvar att få till, här skulle det verkligen ha suttit bättre med någon annan är JD som assisterande denna säsong som hade kunnat stötta honom i detta under ett par säsonger.
Bara hoppas att några är borta! Då tar man helt plötsligt ansvar och och steppar upp.
Jag har inte gett upp tanken på att Blomman KAN bli en bra coach. Däremot är jag numera av den bestämda åsikten att han just här och nu är en kass coach. Sämst i SHL, till och med.
Det va inte HV han skulle växa. Det är inte här det finns tid för processen.
Jag tror faktiskt det kunde ha varit helt rätt. I rollen som assisterande. Eller ihop med en riktigt vass assisterande som kan styra upp de stora hål som finns.
Tror snarare på det sistnämnda, inte en chans att man petar ner honom från HC.
Man borde haft en plan att låta honom gå som ass ett par säsonger bredvid en rutinerad räv som inte var Johan Lindbom. Då hade det kunnat bli bra. Men han är inte byxad jobbet att vara huvudtränare i SHL än.
Blomqvist plockar ut oss i kontinuitetens anda. Hellre allsvenskan än att erkänna misstag.
Har vi valt en allsvensk coach som halvlyckats/halvmisslyckats i samma serie så är det väl inte mer än rätt att vi också spelar i allsvenskan.
Vi har inte tid att vara Antons förskoleutbildning.
#AntonOUT
Nä,det saknas lärare i den här skolan för det.
Det är ju lärar brist kanske han ska byta bana helt enkelt