Tråden om HC Anton Blomqvist

Vilka framgångar/meriter har egentligen Anton? Vad krävs för att få signera ett fyraårs kontrakt och basa över SHL:s dyraste trupp?

Mycket snack från Björn L m fl. att han är modern och håller på med det mentala? Vi är ju lik förbannat sämst.

Jag kommer att stänga av allt som har med Anton att göra. Jag kommer inte att lyssna på intervjuer, poddar eller göra analyser av hur han coachar längre.

Det är enkelt nu:

1. Vinn matcher och få förtroende.
  2. Lämna!
4 gillningar

Jag är också väldans trött på att det ska fokuseras på prestation och sen presteras nästan ingenting.

2 gillningar

Helt rätt. Den bästa och tydligaste analysen finns lättillgänglig här:

https://www.shl.se/game-stats/standings

2 gillningar

Just den poängen tycker jag att Liljander går bet på helt. Hans motiverade handlade enkom om kontinuet och resan.

Men det faktiska, det har man inte tagit höjd för. Liljander har handlat i all hast.

1 gillning

“Lönekuvert, namn på ryggen” m.m. ska inte spela nån roll. NÄ DAGS OCH VISA DET DÅ FÖR HELVETE

3 gillningar

Nä fan bryt kontraktet nu hur fan matchar han laget i boxen engsund och tikka inne vem markerar tikka :person_facepalming:

2 gillningar

Gäller kontraktet även i Allsvenskan?

Tyvärr Ja, i Hockeyettan - nej

2 gillningar

Ja.

Men det är ju spelarnas fel!!!

Ytterligare ett vandrande bevis på Nubbens fingertoppskänsla.
Tikka kommer tillbaks och får mer speltid än halva NHL tillsammans.
Spelar 4e linan stumt trots apkasst resultat gång på gång.
Säg upp dig Blomqvist, om du har någon form av heder i kroppen.

3 gillningar

Börjar faktiskt tröttna på Blommans snack… Upp till bevis nån jävla gång istället.

10 gillningar

Spela tikka, seppälä, engsund, teden, hansson är ju för fan som att be om att förlora.

4 gillningar

Jag kan verkligen inte komma över förlängningen av kontraktet. Hur jag än försöker ploppar det upp. Det GÅR inte att förstå agerandet.

5 gillningar

Ska dock sägas att han åtminstone gjorde rätt att sätta fjärde på bänken typ sista 16 minuterna - men att fortsätta spela Engsund efter hans insatser, det ställer jag mig så ofantligt många frågor om.

5 gillningar

Synd bara att det var typ 240 perioder för sent

2 gillningar

Yepp, tar inget ifrån de alls - syftar endast på det lilla man får lyfta.

Kritik ska ges men när där görs bra saker måste de lyftas fram också, mer de

1 gillning

Där ser man. Förlänga med huvudtränaren när man ligger på kvalplats hjälpte inte. Då har vi testat det med.

image

5 gillningar

Visa ryggrad och lämna självmant.

1 gillning

Lär han ju inte göra. Med tanke på hans prestige. När han spelar tv-spel hemma kör han fortsatt säkert med Stakke.

1 gillning