Tråden om HC Anton Blomqvist

Ärligtalat. Han är ju sämst.
Men med ett nyskrivet kontrakt så finns de ju inte på kartan ens att man skeppar honom.

Hur fan ska vi vinna en kvalserien med denna sopa till tränare?

Fyfan vad ledsen man blir.

Vad är det han ser som ingen av oss andra a ser i ett gäng spelare?

Hur lyckas man vara så bedrövliga i 5 mot 5?

Vi har väl sämst underliggande statistik i ligan och vi ligger sist. Välförtjänt med andra ord.

1 gillning

AIK supportrar hade exakt samma kritik.
Blomqvist är ingen bra matchcoach.
Tyvärr ingenting som blivit bättre här.

6 gillningar

Hv behöver byta coach. Han får inte ut max av laget, hans match coachning är under all kritik.
Han kommer leda oss till HA. Görs ingen förändring i veckan som kommer, så är det HA vi slutar upp i. Jag kan inte se att vi slår något lag över 7 matcher.

Det värsta är hur dåligt han förbereder laget, hur vi kommer ut och blöter ned oss gång efter annan!

Blomman OUT illa kvickt.

Vågar man ens skriva i denna tråd…:rofl:

9 min på tikka idag…

Hansson 4 min
Win 7,5 min
Teden som extra typ 2 min…

Toppspelarna fick mängder med istid idag.
Förvalta den?

3 gillningar

Blev ju ändå två mål.
Hur många var Blomqvists favoriter inne på i röven?

1 gillning

Och? Leksand gjorde 3
Möjligt. Men hsde vi gjort mer än 3 mål så hade vi vunnit.

8 min i pp. 3 skott på mål.

Du kan flsvara det hur mycket du vill. Men det är apkasst!!

2 gillningar

Att AB är kass och inte håller måttet på långa vägar är väl nu allmänt känt. Vi får inte glömma att han gör sitt bästa men det räcker inte på långa vägar.

Det är dock inte AB som själv förlängt sitt kontrakt. Kritiken måste vara mot den som förlängde hans kontrakt trots bedrövliga resultat och 1,5 år kvar.

Det är inte Tikkas, Hanssons och Tedenbys fel att de får spela så mycket. DET är Antons fel. Kritiken bör riktas mot rätt person.

AB kommer aldrig avgå självmant och Liljander lär nog inte sparka honom heller så vi får nog dras med detta spel och coachande i några år till. Risk det blir många fler smålandsderbyn dock framledes.

AIK bekantingarna hade helt rätt om AB som coach kan jag nu konstatera.

5 gillningar

Ja. Blomqvist envisas ju med Engsund. Inte undra på att det blir mål då. Förövrigt blev de få minutrarna med fjärdelinan extremt kostsamma.

Med en kompetent coach hade det nog inte varit mer än någon minut där. Om ens någon tid alls.

3 gillningar

Blomman ställer in träning efter träning, portar spelare från att komma in i hallen, har ett helt gäng garanterat skitstela krismöten och fortsätter spela underpresterande spelare som inte borde få vara ombytta istället för att ge mer tid åt spelare som förtjänar det. Jävla bra feeling och sammanhållning det måste vara i gruppen asså, vilken briljant teknik, låter inte alls som något som skulle få hela laget att vilja säga upp sig och deppa ihop.
Man hade nog inte alls föredragit att åka på teambuilding aktiviteter, samla alla med en mental coach och spela bowling.

Edit: Blomman borde kanske porta sig själv och låta spelarna själva komma fram med en matchplan inför nästa match?

3 gillningar

Hur reder han ut det här? För inte ens AB kunde ju tänka sig detta. Vilket jag förstår att man inte gör. Inte det jag menar. Men nu när kvalet mer eller mindre är ett faktum. Vad näst? Kommer han överarbeta? Fortsätta på inslagen väg eller faktiskt inse? Jag tror på dem två första.

Verkar ju inte ha nycklarna för detta.

Blomman ger mig Dahlen vibbar …vägrar att inse att han gör fel utan att det är spelarnas fel.
In med någon som coachar honom NUUU

2 gillningar

Detta är hur Dunning Kruger ser ut i fysisk form.

Tikka går också, sedvanligt, med två mål i baken när han är inne. Spärra hans kort till Garden redan ikväll.

9 gillningar

Jag ifrågasätter också väldigt mycket kring Blommans sätt att hantera uppgiften, men kom igen nu.

Ställer han in träning efter träning?
Att han portar spelare är blaj från pressen för att jaga klick.

Verkligheten är tillräckligt dålig utan dina raljerande och felaktiga förstärkningar.

4 gillningar

Engsund hade 3e minst speltid av alla backar. Bara hallqvist och V Gustafsson hade mindre…
Dom ska absolut ha mer istid ön Engsund. Håller med. Men det är inte dörför vi förlorar matchen. Engsund hade -1.

Vi måste få mer utdelning när toppspelarna får så mycket istid.

Man kan klaga på Blomman hur mycket man vill.
Men man måste fan se när han gör nåt bra också. Idag var det inget fel på matchcoachningen!

Men förstår att man inte kan se det, i all ilska.

1 gillning

Det är extremt svårt att se det positiva när det överskuggas av det negativa med faktor 10.

Tre-fyra träningar är det väl iallafall som han ställt in?

Hör du själv hur då låter, det var inget fel på matchcoachningen? Eh jo, Engsund spelade och var usel, Tikka spelade och var usel, de ska inte ens finnas med, de bidrar ju inte med något.

Lite intressanta siffror till Blomqvist.

Din favoritspelare Tommi Tikka har du låtit vara på isen i 19.50 minuter de två senaste matcherna. Samma Tikka har varit inne på 4 av 8 baklängesmål (BP inräknat).

Det innebär att om du nu nödvändigtvis ska spela Tikka så ska du vara medveten om att Tikka är inne på ett baklängesmål ungefär var 5:e minut han spelar. Bra riktmärke att ha koll på.

Intressanta siffror till Liljander. Sedan du förlängde Blomqvists kontrakt har HV71 tagit 2 av 12 poäng. Nu säger jag inte att beslutet om förlängning och formsvackan har något med varandra att göra, jag tror inte heller att en viss sorts turkiska zoo-fiskar säljs i högre grad när HV vinner. Men jag utgår från att det inte var den här ”effekten” du hade räknat med. Ett lag som helt viker ner sig och rasar ner till en jumboplats och på det stormar mot ett negativt kval. Och det med en nysignad tränare som du vill ha kvar här till 2028 – oavsett serie.

Fy fan. #blommanout

11 gillningar