Tråden om HC Niklas Eriksson

Tycker att NEs framtoning har viss likhet med Pär Mårts? Eller?

2 gillningar

Det är någon stackare som skriver i facebook gruppen att “Han ser inte rolig ut” vad menas med det? blir förbannad! Är det fel på glasögonen, hårfästet???

2 gillningar

Ändå var ABs starka sida att just prata och säga rätt saker. Men förhoppningsvis kan Niklas inte bara prata, utan även implementera det han pratar om.

1 gillning

Fy f-n vad skönt att lyssna till en riktig SHL-tränare. Lugn, inga utsvävningar, ingen show, säger inte utstuderat ”rätt” saker bara för att och sånt han tror att folk vill höra.

Här har vi en tränare som är trygg i sig själv, det han gjort och kommer att göra.

11 gillningar

Inte fan är det fel på hårfästet iallafall. Blir smått avundsjuk. Snarare färgen.:wink:

1 gillning

Funderade lite på hur Niklas Eriksson ser på underliggande siffror.

Kom över den här intervjun från NA i höstas. Här får han frågan om Örebros svaga siffror. Sista citatet kanske säger en del om vilken syn han har på underliggande.

”Tittar man på en del matchbilder, som på bortaplan, så har vi kanske fått en ledning och spelt lite mer kontrollerat och bevakat ledningen. Då ser det inte bra ut i de underliggande siffrorna. Så jag är absolut inte orolig för det utan vi har bra koll på läget. Sedan över tid brukar siffrorna stämma ganska väl överens med hur tabellen blir. Vi kommer nog förhoppningsvis hamna högre upp i den riktiga tabellen än i sportlogiq-tabellen.”

Verkar ha en rätt rimlig nyanserad syn. Och med det tror jag att Leise inte kommer ha så mycket med HV att göra framöver…

8 gillningar

Tack gode gud.

In med Patrik Hansen innan jag river håret ur skallen på mig själv.

Positivt att Eriksson inte är en sådan som inte bara slänger ut klyschor och floskler som Anton utan någon som faktiskt ser verkligheten.

4 gillningar

Reagerar på att NE nämner de flesta utom Liljander i sin intervju med Nedsläpp HV71.

Är på din linje @lejacques tror Leise snart är historia. Liljander måste också bort.

3 gillningar

Lyssnade precis och reagerade på exakt samma

Han ler ju för fan! Detta blir bra!

2 gillningar

Välkommen Niklas, det här blir nog bra.

Notera att han hyllar HV-låten i HVTV.

Gillar redan Niklas.

3 gillningar

Du var snabb med att skriva precis samma sak när AB presenterades också :sweat_smile:

1 gillning

1 gillning

Nu fick det bli ny profilbild… Ett tag i alla fall :slight_smile:

9 gillningar

Välkommen Niklas! Detta kommer bli bra på sikt! Nu blir de två säsongskort :grinning_face:

Eller någon som kan använda Leise som man borde, som hjälpmedel, inte styrmedel? Med tanke på att han skriver att “över tid brukar siffrorna stämma ganska väl överens med hur tabellen blir” så förstår han också att de är intressanta - men inget att stirra sig blind på om man bara uppnår sina mål. Den som lever får se! :slight_smile:

Eller så kan de använda ai. Billigare än Leise.:grinning_face:

1 gillning

Jättebra omen då…:wink: :rofl:

1 gillning

Problem?

Vad säger Challe om Eriksson?