Äsch. Inga negativa experter kan få mig på dåligt humör idag. Må deras glassar endast smälta lite snabbare i sommar.
Här är Challes huvudpunkter kort sammanfattade:
- Inte oväntat val – Eriksson till HV71 har varit på gång länge.
- Tydlig signal från HV – snack om struktur och tydlighet kan tolkas som kritik mot tidigare ledarskap (Blomqvist).
- Bakgrund i Örebro – lång tid i klubben, vissa framgångar men svagare resultat på slutet → naturligt att gå vidare.
- Tränartyp – metodisk, strukturerad och taktiskt noggrann.
- Spelstil – HV71 kommer bli mer organiserat och disciplinerat, mindre “gladhockey”.
- Utmaning – kommer sent och får jobba med redan byggd trupp → måste ändra beteenden snarare än lagbygge.
- Slutsats – tydlig förändring väntar: HV blir mer strukturerat, men det kan bli en omställning (och potentiellt problem) för spelarna.
Inga problem alls. Eriksson kommer in till en redan kontrakterad grupp, så spelarna måste anpassa sig till hans spelidé.
Hockeynews är en oseriös klåparblaska som letar clicks. Tvi fan
Det här kommer bli bra, riktigt bra ![]()
Mmm. Har ingen välgrundad åsikt, men det känns som all förändring rimligen måste bli till det bättre. Väl?
Ja.
När blev det ett problem att sluta lira dålig hockey?
De här blir bra. Lagom bra. Mellanmjölk. Stabilt. Precis vad HV behöver.
Är det bara jag som inte visste att NE hade förflutet i Småland? Tydligen varit här i ungdomsåren och spelat hockey samt kollat på matcher. Han säger ju också att HV varit en stor del av hans uppväxt.
Med andra ord, jäkligt kul! Detta tror jag blir bra.
Varmt välkommen Nicke!
Hoppas och tror att Niklas framförallt kan höja lägstanivån. Det pendlande inte bara mellan matcherna under Antons säsonger (där vi för det mesta höll alldeles för låg nivå naturligtvis), men också något jävulskt under en och samma match. Kunde inte känna något lugn ens i ledning med tre-fyra puckar. Men har man inget grundspel att falla tillbaka på är det ju så det lätt blir.. Hoppas att NE kan få ordning på detta relativt kvickt för då är mycket vunnet (och om någon kan lösa detta tror jag verkligen att det är Niklas). Känns bra!
Sätt intervjun.
NE är lugn, ingen macho. Slänger sig inte med citat i plural.
Lyfter fram det jag reagerade på. Han pratar om spelet utan puck, vikten av att va bra där.
Laget. Vi gör det här tillsammans. Gruppen är viktig.
Tävlingsinstinkten. Att bli att räkna med, i synnerhet i HG.
Han kan det här, SHL. Vardagen och motståndarna. Mer än sina två föregångare. Han behöver inte lära sig.
Jag skrev redan den 1 maj till NE på Instagram att han är välkommen om det skulle vara aktuellt med tränaruppdrag i HV
Idag skrev jag välkommen på riktigt och han svarade och tackade ![]()
![]()
Nu kör vi![]()
Fan. Jag är redan kär. Nördig som man är så kikas det mest på de under match.
Släpp pöcken!
No more “vila med puck”!!! Välkommen Niklas!
Håller med.
Försvarspel när det är bra. Är vackert, en konst. Minns något fotbolls-VM/EM bak i tiden. Italien nåväl kända för sin defensiv men dom stängde ner Tyskland.
Till ämnet. Satt på HV dagen förra året och fick ont i magen, och såg direkt detta blir kval. Det här löser inte Anton. HV hade inte en chans mot Rögle. I en träningsmatch. Nu vann väl HV ändå men givet det va inte hållbart.
VILA UTAN PUCK??
Min fru tyckte att han extratränaren vi tog in i kvalet såg rolig ut. Det föll ju ut väl då…![]()
Kommer Niklas Eriksson stanna kontraktstiden ut?
- Ja
- Nej
4 år kommer han tillbringa i garden som HC.
Samma siffra har jag tänkt med.
Undrar vad Challe har tittat på, för det är inte jätteofta jag har suttit och tänkt “otroligt underhållande gladhockey vi spelar ändå” de senaste 2 åren, när vi föst iväg vårt 12e skott på mål 7 minuter in i tredje perioden.
