Tråden om HC Niklas Eriksson

Niklas är ingen tränare som kommer ta oss till.SM-guld, men vi kan väl åtminstone få etablera oss i högsta serien och bygga tillbaka en stabil grund!

Jag är lite fundersam över soppan med Holm och Bromé (tror jag det var). Ingen är större än laget och alla ska underkasta sig en spelidé absolut, men det här med att markera mot spelare (skridskotest host host).

Funderar på vad som var hönan och ägget där, nu har vi väll bara Ang (kanske) som mår bra av en friare roll, likt den roll André blomstade i, men ändå.

Som jag förstod det handlade den soppan främst om ekonomi och olika uppfattningar om det, som sedan eskalerade till märkligheter.

1 gillning

Yes han har ju haft spelare som exempelvis Karlkvist som fått en friare roll och lite av ett frikort ibland. Så nog bör han kunna hantera Ang, som ändå i grunden jobbar på bra/största problem kan vara att han vill för mycket.

3 gillningar

Någon som fokuserar på fel saker

Jag fattar fortfarande inte vad vila med puck betyder, men jag vet att det var en taktik som inte lönade sig. Om vi går från den idén blir det kanske bättre, hoppas det i alla fall.

1 gillning

Jag har hört en version från några vaktmästare i arenan som jag känner, när jag var där på konferens med förbundet. Har ingen direkt anledning att misstro den bilden.

Vill minnas att det kan ha varit så att @Dovahkiin hört en annan version i någon seriös podd.

Oavsett vilket handlade det, vad jag förstått, om två spelare.

Niklas har varit i Örebro i många år och enligt det jag hört när jag kollat med mina kontakter har han varit väldigt omtyckt i gruppen. Sen finns det såklart ingen tränare som får med sig exakt alla, men jag är ganska säker på att Niklas kommer få med sig gruppen bättre än Blomqvist.

Självklart kan saker alltid hända, men utifrån det jag hört finns det ingen anledning till oro kring hans ledarskap.

1 gillning

Att få med sig en grupp. Bygger också på från en lekmans ögon att få med sig resultat. Får Nicklas med sig det så blir det givetvis lättare. Nu har ju inte Örebro gått bra som för ex övre halvan men ändå betydligt bättre än HV.

Dessutom han kan SHL det är ett försprång som Anton inte hade.

2 gillningar

Brome och Holm gate var väl med pensionsavsättningen att göra där dom drog det till arbetsdomstolen? Eller var det inte nått sånt?

1 gillning

Det var inte snyggt skött ang Holm och Bromé sen har man inte alla korten på bordet men det var från en seriös podd. Nedsläpp Örebro heter den. Då hade man ingen bra känsla över NE kan jag säga, de hade knappast gått ut med det om de inte hade kött på benen. Men fel händer oss alla mm, tycker det känns mkt stabilt med NE in i HV.

1 gillning
5 gillningar

Man får säga vad man vill om Anton men hedervärt han hör av sig Niklas o gratulerar honom till jobbet.

16 gillningar

Japp. Personen Anton verkar hyvens.

4 gillningar

Absolut, men samtidigt så vill man ju att Blomman fortsättningsvis ska hålla sig så långt ifrån HV71 som det bara går. Låter inget vidare att han och NE ska ha kontakt.

1 gillning

Det är väl ändå respektfullt att ta kontakt med en nyanställd hos sin förra arbetsgivare som har tagit över sin förra position. Tror du verkligen att Anton skulle ha något som helst negativt inflytande på Niklas som påverkar hans prestation?

5 gillningar

Nu får enskilda (precis som Anton) försöka agera lite vuxna i den här frågan. Finns ingen anledning att dra det i långbänk. En samstämmig acceptans gällande det som har varit, ett fast handslag och gentlemannamässiga lyckönskningar rörande respektive framtid och sedan går vi vidare.

Vidare pajkastning i någon riktning är kontraproduktivt och svagbegåvat.

Vi är HV71. Vi är bättre än så.

All lycka på vägen, Anton.

Skål.

5 gillningar

Vafan, Blomman här. Någonstans får man dra en gräns: OT FOR FUCK SAKE!

SKÅL = inte OT en fredag däremot :clinking_beer_mugs:

2 gillningar

Saxat från JPs tjat med Örebro murvel:

“Men han har haft bra folk runt omkring sig också, Christer Olsson och Jörgen Jönsson som assisterande där under hans första år som huvudtränare. Det var ett bra team.”

Det visste jag inte, att JJ kompat NE. Ass i HV. Tja, varför inte?

Neeej!!

För helvete? :wink:

1 gillning

Erkänn att du saknar “fuck” tråden..

Bara lite. :wink::rofl:

Förlåt för OT. :see_no_evil_monkey::rofl:

1 gillning