Tråden om HC Niklas Eriksson

1 gillning

Man kan ju bara hoppas att Niklas kan få in ett grundspel hos laget.Det fanns ju inget fungerande grundspel när Blomman styrde skutan.

Jag kommer inte ihåg men det var en tränare eller spelare som sa att det är omöjligt att scouta HV för de har inget grundspel.

Tyvärr för oss så tilläts ju Blomman att köra på utan att någon i ledningen reagerade på den totala frånvaron av grundspel.

Jag är säker på att Niklas kommer sätta ett grundspel som spelarna kommer köpa in på och bara det gör att vi förhoppningsvis ganska tidigt ser att vi inte kommer behöva kvala.

Tyvärr så var Blomman totalt värdelös som tränare men han skyddades av ALI .

Men nu hoppas vi på Niklas och att han tar oss upp från träsket.

4 gillningar

Tror detta med och får vi in Philp och en-två starka forwards till är jag på team halvfullt

Ikväll går jag med i team stupfull.

5 gillningar

Hepo i JP.

Känns som att Niklas redan har kommit in väl och spelarna gillar honom. Tror fortsatt att detta kan bli väldigt bra.

12 gillningar

En stor förbättring jag hoppas se med Eriksson jämfört med AB är att spelarna som presterar ska få spela. Vi har en så bred trupp med många möjligheter och i situationen vi är i så finns det inte tid att spela spelarna pga namnet på tröjan. Dom som är bäst ska spela.

Pasic ska inte kunna spela 52 matcher när han presterar sämst i laget, in med t.ex. Johnsen istället. Om Alsing eller Hansson är kassa så ska inte dom spela, in med Lagerberg eller Annborn. Ni förstår poängen.

3 gillningar

Där känns det ju dock som att vi kanske skjutit oss lite i foten med att ha Alsing som kapten. Inte jättevanligt att bänka kaptener baserat på prestation på isen.

Hoppas innerligt att man från högre håll håller sig utanför Niklas dagliga arbete så långt som möjligt. Här har vi chansen till att sätta ett fungerande grund- och framförallt försvarsspel och därmed undvika kval för första gången på många år.

1 gillning

5 gillningar

Niklas låter väldigt vettig måste jag säga. Inte massor av floskler som en viss annan tidigare HV-tränare utan raka och ärliga svar. Gillar det jag hört hittills. Fortsatt väldigt positiv till honom.

7 gillningar

Intressant också på frågan om vad han helst ser för typ av ny spelare in. Svaret är en tvåvägscenter som är bra på att hjälpa till i defensiven och därmed gör hela laget stabilare. Kanskd ingen spelare med EP-egenskaper i första hand vi ska förvänta oss alltså.

2 gillningar

Låter som att han beskriver Philip.

2 gillningar

Ja det kändes på beskrivningen att han hade en spelare i åtanke.

2 gillningar

Gillar även STARKT när NE säger att spelarna ska vara fria och spela kreativt. Något jag tror var lite svårt under föregående tränares ledning då han var väldigt väldigt petig med detaljerna.

Sätt ett stabilt spel defensivt och VÅGA göra saker framåt och var KREATIVA men framförallt spela fritt för då kommer det öppnas chanser. Det tror jag på.

Vi har för många individuellt skickliga spelare för att hålla på och grotta ner oss i detaljer. Spela hockey bara!

6 gillningar

Kan alla bara ta bort ordet Philip ur sin autocorrectlista. 999 av 1000 gånger kommande två åren är det inte det ni menar.

8 gillningar

Philp, Philp, Philp.
Tänk FILP så blir de rätt :wink:

edit: åsså döper vi honom till Filpen i samma slängen.

1 gillning

Jag tror det blir bra, han behöver ju inte känna så mycket press heller, antingen går det bra och då blir han OTROLIGT hyllad eller så går det som för de 10 senaste HV-coacherna och då behöver han väl knappast skämmas för det :slight_smile:

“vi ska blir bra på insidan, inte hamna för mycket i hörnen” - Tack Niklas för att du äntligen förintar HV-hockeyns ABC som är att spela längs sargerna och dumpa i hörnen :folded_hands:

7 gillningar

Niklas ger ett mycket bra intryck i podden. Känns som en väldigt trygg person, tror han kommer bli nyttig för HV. Detta kommer bli bra!

4 gillningar

I det här fallet skyller jag faktiskt på autocorrect :grinning_face:

1 gillning