Tråden om HockeyAllsvenskan

Vi ser just definitionen av ”bra start”. Mäktigt.
2-0

Shit, nu blir det spännande !

Om Modo vinner, vem kommer då vilja anlita Garpenlöv som tränare ?

Svar : Nubben ?

PS Garpenlöv kom 5:a, 9:a och 6:a med Tre Kronor i Ishockey-VM, det är hans ENDA facit som tränare/coach - låter inte så lockande - ska han bryta trenden eller förseglas hans öde ikväll ?

Fan vilken attackmentalitet de har Modo. Inga krusiduller utan söker snarast skott.

Måste hålla med om HAS slogan, ”Sveriges mest underhållande liga” eller hur den nu lyder.

Ofta MYCKET roligare att se på än SHL.

1 gillning

Topplagen , Björklöven , Modo och DIF håller hög kvalitet och där håller jag med dig !

Men ju längre ned man kommer i HA-tabellen så blir spelet sämre och sämre.

Min slutsats är att man bör utöka SHL med två lag till och ha bibehållen kvalitet . Sen kan vinnaren av HA gå upp och sista laget i SHL gå ned , samt näst sista lag i SHL får kvala mot ett lag som kvalas fram av resten av HA-lagen …

Det tror jag skulle bli bra !

2 gillningar

Där satt sista spiken i DIF-kistan tror jag !

skit i HA. kolla U18.
Tråden om: J20 & J18!

Ja, du har naturligtvis rätt! Tingsryd-SSK i oktober hade inte genererat nån cuba-libre-fylla.

Men… det ligger kanske något i det ändå. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Kollar båda :slight_smile:

1 gillning

Har helt missat. Ska kolla!

1 gillning

Hmm. HV visade väl med all tydlighet i år att skillnaden mellan topplagen i allsvenskan och bottenlagen i SHL är betydligt större än vad många vill få det till.

Problemet är inte hur många lag som lirar i SHL, problemet är hur pengarna fördelas.

Lösningen. Krymp SHL och allsvenskan till 12 lag i respektive liga, slå ihop organisationerna och se över tv-avtalen.

Att utöka är inget alternativ. För någon av serierna.

5 gillningar

Jag tycker som Guld - att spelet i de här toppmatcherna har varit strukturerat och sett riktigt bra ut !

Men det här med att utöka, behålla eller krympa SHL har vi ju alla olika åsikter om, och det är helt OK för mig :slight_smile:

1 gillning

Medhåll. Kvaliteten på både spel och spelare blev lidande när vi utökade till 14 lag.
Om KHL fortfarande kommer vara en no go-zone framöver, då kan vi överväga att utöka till 16.

1 gillning

Och vi tycker även olika om hur det ser ut på isen. Tycker det är rallarhockey som misstas för att vara bra för att det görs så många misstag :wink:

Jag håller med dig till viss del, betydligt mer offensiv hockey, men man tröttnar på det dåliga passningsspelet efter ett tag

Exakt så. Som jag även sagt förr. Anledningen till att man utökade var att man ville ha upp så kallade “klassiska lag”. Vi fick Karlskrona, Oskarshamn, Rögle och Timrå. Ska vi utöka så fort klassiska lag spelar i HA. Ja, då finns det inget stopp på hur många lag vi till sist kommer ha i SHL.

Dags att sluta leva i våra 70, 80- och 90-talsbubblor och acceptera att hockeykartan ritas om varje år. Att man haft framgång på 70-talet eller funnits sedan 1910-talet är inte en anledning till att man ska spela i SHL. Man ska förtjäna det.

5 gillningar

Ja, men tydligen var det i.a.f inte så lätt för DIF att gå upp igen efter att de åkt ned. :slight_smile:

Håller med om pengarna.

Med Brynäs och Dif i ligan bör intäkterna från allsvenskan bli bra mycket högre. Med fler bra lag där så jämnar man automatiskt ut i teorin.

Svårt att veta hur man ska optimera detta med antal lag. Det viktigaste är att vi totalt höjer kvaliteten i de högsta ligorna.

Trodde aldrig att DIF skulle gå upp heller pga Fagervall :wink: Hade ingen anledning att ändra åsikt när de tog in Garpenlöv.

1 gillning

Att ta in Garpenlöv var kanske att slå in sista spiken :slight_smile:

2 gillningar

Passningsspelet är väl ok kan jag tycka.
Backspelet däremot… :grin:

1 gillning