Får magsår bara av att se Gabriel i HA stå och gapa om att köpa årskort osv…
Hatar den ligan, fy fan.
Får magsår bara av att se Gabriel i HA stå och gapa om att köpa årskort osv…
Hatar den ligan, fy fan.
Spelar Muzito Bagenda i MoDo???
Trodde han var i AIK
Nästa år gör han det, enligt AB
Läste precis dagens trupp hur den kan tänkas att se ut nästa år för MoDo.
Och det är i princip Bagenda, Rundblad och så ryktas in Olkinuora då. Och då är det ingen knappt med SHL rutin i gruppen?
Det är inte direkt ett lag som osar en topp 8 placering, tror man kan få det jäkligt tufft att hålla sig kvar ifall man inte gör sig av med 75% av truppen.
Många MoDo-hjärtan är kvar, men det måste skolas om rejält ifall man skall lösa det.
Vi är ju tyvärr en levande reklampelare på hur det gick första året. Och då hade vi åtminstonde ett par klassvärvningar.
Modo har ju typ hela laget under kontrakt redan, om alla kontrakt verkligen gäller även i shl är osagt men merparten lär nog göra det så antingen kan de bara förstärka med en handfull spelare eller också måste man göra em hel del utköp.
Det känns dock som att det borde finnas pengar till en del affärer med de enorma summor dom får in nu.
Brynäs så här långt ser extremt bra ut, bättre än Hv71 skulle jag säga. Går de ej upp med det laget är det fiasko. Tror inte ens Modo i SHL kommer ha närheten av lika bra lag som Brynäs kommer ha i HA.
Backsidan så här långt
Bertilsson
Johannesson
Kinnvall
Lindstein
Forwards så här långt
Blomqvist
Kelleher
Kopacka
Larsson
Rödin
Scott
Vesel
Ölund
Glöm inte Lindbäck som målis…
Absolut bättre på pappret ännu så länge, men matcherna ska vinnas också.
Frågan är hur Brynäs tänker ekonomiskt, finns det utrymme för en till satsning om de ej går upp?
Tveksamt, det har väl pratats om dålig ekonomi i Brynäs i flera år nu.
Dom kör ju swishkampanj nu. Tragiskt för ett lag som varit i högsta serien så länge.
Både ja och nej, då de inte verkar ha dragit folk trots spel i SHL eller funnits sponsorer från byggden som varit villiga att ge det lilla extra.
Mer rättvist att ge platsen till ett lag/stad med intresse kring sig som skapar stämning.
Allt beror ju på hur pålitlig fansen/publik kommer vara. men tror de kan klara en försök till faktiskt. Men det ser bra ut och jag är kaxig nu men tror faktiskt Brynäs är nere och vänder. De har rätt spelare och hjärta på isen.
Kanske fel tråd men vore kul btw Stefan Elliott bra att värva tillbaka till nästa säsong? Har väl varit bra i HA och lär väl inte kosta jättemycket
Väldigt tråkigt, både Kristianstad och Vita Hästen samma säsong. Västervik balanserar väl också på gränsen.
Men ännu ett smålandslag i en av de två högsta serierna, 7/28. Blir dock svårt för Kalmar att bygga ett slagkraftigt lag med så många spelare på kontrakt, men blir alltjämt intressant att följa.
Har Kalmar tackat ja?
Ja, i praktiken, men det är väl inte “officiellt” än. KIK ska först överklaga. Men kontrakten i ettan verkar inte gälla. Beskedet: Inga Kalmar HC-kontrakt gäller i Hockeyallsvenskan
Som att man gjort en copy paste på premiärkrönikan när HV spelade i HA…
Med den lilla skillnaden att nej, det var inte lapp på luckan som så många gånger förr i Gävle. Det händer väl i regel aldrig att Brynäs säljer ut. På så sätt var gårdagens publiksiffra imponerande. Men sen får man inte glömma. Det var kul igår. Som för de flesta SHL-lag som precis åkt ur. Publiken och staden kraftsamlar under några månader. Men ge det några matcher in, ge det några torskar in och det kommer vara 2000 pers på plats en onsdagskväll hemma mot Nybro.
Brynäs lägger alla ägg i samma korg. De riskerar allt för att ta sig upp direkt. Gör de det inte i år kommer de snart vara ett mittenlag i HA.
Jag har dem visserligen som förhandsfavoriter. De har ett starkare lag än vad både HV och Djurgården hade sina första år i HA. Jag är dock långt från säker att de flyger upp direkt. Brynäs är i grunden en skitförening i nivå med Modo när de åkte ur. Brynäs har, även om de nu försöker efterapa, inte HV:s kraft.
Efter matchen igår så sätter jag ett frågetecken på backsidan, dom såg väldigt stillastående ut i omgångar, kändes som att dom hade svårt när AIK pressade dom.
Sätter också ett frågetecken på tränarsidan.
Framåt tror jag dom kommer kunna ösa in mål.
Blir kul att se när dom får möta löven och djurgården