Tråden om HockeyAllsvenskan

Så kul det börjat bra för Nybro! Hade de rätt högt upp innan säsongen runt 8a men det är långt kvar. Men kul för Tommy det börjat bra!

2 gillningar

Har inte Nybro typ HS:s sämsta lag? Verkar som Samuelsson kan hockey ändå, hade vi helt enkelt för dåligt lag förra säsongen bara.

Han kan allsvenskans hockey, rättare sagt…

Njae. Långt från seriens namnstarkaste lag. Men de har Williamsson i mål. Torp på backen. Marenis som tidigare hållit hög nivå. Förvånansvärt starkt lag jämfört med många andra bottentippade lag.

Samuelsson har har skapat en " dark horse " i allsvenskan med Nybro.

Herregud. Nybro bara öser. Inte shl men ändå…

De har ju bättre lag än bla Västervik, Tingsryd, Östersund, Kalmar i alla fall. Så nytt kontrakt ska de klara rätt enkelt.

1 gillning

Sjukt att Småland har 3 lag i SHL och 4 i HA.

Hur har det gått till egentligen?

Snart 5 i HA beroende på om alla håller sig kvar denna sässen.

1 gillning

Ska Troja upp igen :wink:

"Spelaren själv har nekat till att han kallade domaren för ”jävla idiot”.

”När jag insåg att jag hade fått utvisning sa jag till mig själv att jag är en ”jävla idiot” för att jag har pratat med domarna för mycket på sistone och var arg på mig för själv för att jag tog en dum utvisning när vi fortfarande hade en chans att hänga med i matchen”, säger han i ett yttrande enligt beslutet."

Rihards Marenis sätter ord på det som kallas efterhandskonstruktion :joy:

2 gillningar

Man är ju glad över att vi tog oss upp direkt, och inte ser ut som ett visst Stockholmslag. :grimacing:

1 gillning

Garpenlöw har verkligen inget vackert track record som coach.

Han har ju spelat mycket hockey , därför säkert jättebra i den rollen :upside_down_face:

lägger denna här

1 gillning

Påminner om en annan match…

4 gillningar

Fransson i första backparet i Nybro. Den här köttbiten håller på och marineras ordentligt!

3 gillningar

Kikar lite på den matchen. Ska följa Fransson lite extra. Kul att se vesel igen, även om det är i Brynäs

Fransson spelar mycket, nästan åtta minuter i första perioden. Mest av alla på isen!

Assist på 1-1

Undra om Nybro fått köpa Växjö Lakers skyddsnät? På nätet framför Nybro klacken står det nämligen “plast”. Måste komma från Växjö

8 gillningar