Fransson sätter 4-1 i tom kasse med en snygg backhandslobb. Nybro imponerar och fixar Brynäs första förlust denna säsong.
1+1 och 23.30 i istid, en bra match av Hugo.
Helt klart, såg otroligt stabil ut
Nybro fy fan vad grymma! Samme har verkligen fått till det där! I Hockeynews gav de Samme 2/5 (vilket jag i frågasatte REJÄLT) men han ger svar på tal!
Såg Nybromatchen igår och wow. De vann inte för att Brynäs var dåliga. Nybro vann för att de var bra.
Som nån annan påpekat. Nybro påminner spelmässigt en del om HV i allsvenskan. Kul att se.
Sen vad gäller Fransson. När är det dags att plocka hem? Hellre att vi satsar på en egen produkt som Fransson och lånar ut Strandell istället.
Jag tror också på Fransson - vad ledningen än gör hoppas jag för allt i världen att man inte släpper honom till något annat SHL-lag - då blir jag förtvivlad - tror han kan bli riktigt bra !
Fransson delar poängligan i Nybro 2+4. Marenis 3+3.
Låt Fransson spela i Nybro fram till första landslagsuppehållet. Ta sen hem honom och spela honom som back sex efter nr 5, 6, 27, 55, 67. Maalahti är i mina ögon sjua i konkurrens med Landén.
Bakom Landén bland juniorerna finns ytterligare riktigt duktiga backar, främst Wilhelm Hallqvist och Viktor Nilsson. Strandell är helt ok, men känns ändå överflödig.
Jag tror Diabolics tyckte att Maalahti spelat upp sig betänkligt mot försäsongsmatcherna / inledningen och i så fall håller jag med honom.
Som han spelar nu så tycker jag han fungerar bra i SHL !
Tycker Kalle spelar enkelt och bra faktiskt, är ju trots allt den back med bäst plus/minus tillsammans med Bobby. Tycker i så fall Seppälä haft mer problem som trots det hyllas hela tiden. Det är märkligt.
Är väl för att Seppälä syns mer med sin spelstil; fysisk, tuff och trycker till motståndare som kommentatorn och publiken ser och fokuserar på. Maalahti gör sitt jobb i det tysta.
Visst är det så! Visar även hur kass koll vissa har med.
Nu blev det OT som fan, det får man be om ursäkt för!
Brynäs ser inte ut att få en lätt uppgift i HA! Vi var ju betydligt mer överlägsna än vad det är idag.
Tycker hela HA är rätt mkt bättre nu än när Hv var där. Rätt många lag som höjt sig. Hade Hv åkt nu hade de blivit problem
Ja, shit. Kolla bara på DIF: hade absolut ett lag att studsa tillbaka med direkt. Föll på målsnöret mot MODO, tappade fallskärmen och sina billiga, bästa spelare (juniorerna) och lär nu få harva i HA någon/några säsonger till.
Tror dock Brynäs kickar igång maskineriet och blir laget att slå, även om tex Björklöven blir jobbiga att möta i en ev semifinal/final.
Intressant ändå, Brynäs mot DIF, och hallen är full med tomma platser.
Trodde detta var matcherna som skulle dra publik!
Djurgården rasar ihop som ett korthus
Djurgården Men ska ej skratta för mkt känner till ett annat lag som tappar allt då och då
Brynäs går upp !
DIF har Garpenlöv som coach och skulle han vinna blir det tredubbla kors i taket med det CV han byggt upp med Svenska landslaget (sämsta resultat NÅGONSIN) och DIF förra året …
Björklöven är roliga att kolla på för de är offensiva och får ofta flyt i spelet, men jag kan inte se att de ska störa Brynäs över 7 matcher - så NEJ - det BLIR Brynäs i år !
Jag tror det bli Brynäs - Björklöven i final. Tror det kommer bli jävligt tajt, Brynäs vinner med 4-3 i matcher, Tyler Kelleher avgör i sista matchen!