Tråden om HockeyAllsvenskan

Varför har de valt att spela Mora mot Leksand i Globen? Det är ju helt sjukt.
Det är ju ungefär som att de skulle välja att spela Skellefteå - Luleå i Malmö arena.

Lite väl extremt exempel kanske, men antar att det är för att få till en riktig publikfest med en massa galna dalmasar.
FM Mattsson Arena tar 4500 personer och Globen tar 13 850, så det blir en del skillnad och sen är det inte allt för långt ifrån varken Mora eller Leksand.

Min gamla favorit spelare Michael “nyllet” Nylander har skrivit på för SSK.
Får dessutom spela ihop med sonen William och hur kul hade inte det varit :slight_smile:
aftonbladet.se/sportbladet/h … 6015950.ab

Imponerande karriär:
eliteprospects.com/player.php?player=693

Det bor en rejäl mängd dalmasar i 08 området och Leksand är en klubb som drar folk vart dom än kommer och har fans överallt. Ett av våra mest klassiska lag. Ett hett daladerby där dom lyckas knåpa ihop en fullsatt Glob vore nice. Bra initiativ!!

Jag tillhör väl en utav dom som vill ha upp Dif i elitserien igen. Saknar de matcherna betydligt mer än att titta på Rögle, Timrå och AIK bl.a.
Just nu går de som tåget.
Och de satsar på sina fans i alla fall av olika skäl.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 6042148.ab

Och de har blivit allt bättre sen Challe försvann!
hockeysverige.se/article/139 … i-tabellen

Nu ska Uppdrag Granskning med profilen Janne “pitbull” Josefsson granska cirkus Leksand.
Helt rätt och verkligen rätt man att utföra dissekeringen och ser fram emot
en offensiv Janne.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 6042475.ab

Lingon är igång igen.
expressen.se/sport/hockey/ho … la-rovhal/

Tomas Larsson är mer känd för din dumma trut än för sitt hockeyspel så det är väl bättre att han lägger energin där då kan tyckas!

Sen är ju Karlskoga/Bofors och allt vad det kan skrivas med synonymer ett riktigt trist öken lag a la Fjuttestad från Karlstad.
Nä fy tvi vale om ett sådant lag går upp. Tummen ner för ES i så fall.

Ställningen just nu (5feb) så är Leksand och Södertälje klara och 52 matcher ska spelas.

I min spåkula så finns lagen Timrå, Rögle, Leksand, Södertälje, Karlskoga, Djurgården i kommande kvalserie.
Vilka får ES kontrakt: Timrå och Leksand.

1 Leksand 45 28 7 5 5 156-101 99
2 Södertälj 44 26 12 4 2 134-98 88
3 Karlskoga 44 26 15 3 0 143-105 84
4 Djurgårde 44 23 12 2 7 127-104 80
5 Västerås 44 22 14 4 4 121-96 78
6 Örebro 44 21 16 4 3 138-113 74
7 Oskarsham 44 20 19 3 2 135-129 68
8 Mora 45 17 19 7 2 123-128 67
9 Malmö 44 18 20 3 3 128-121 63
10 Troja/Lju 44 17 23 2 2 102-135 57
11 Asplöven 44 14 25 2 3 113-163 49
12 Tingsryd 44 12 23 3 6 90-119 48
13 Almtuna 44 11 26 2 5 98-126 42
14 Karlskron 44 9 33 1 1 86-156 30

Leksand är väl det enda lag som i princip kan känna sig klar. SSK är inte klara men bör klara sig. Jag håller stenhårt på att Djurgården kommer upp. Finns inget lag jag vill se uppe förutom dom. Ja Leksand då för de är ett klassiskt lag. Saknar mötena med Dif. Byt ut AIK,Rögle, Växjö och Timrå. Tråkiga lag och tråkiga matcher. Hoppas 2 av dom åker ur. Helst AIK och Växjö.

Jag hade gärna sett att Leksand och Djurgården går upp och Timrå och Rögle åker ner.
Hoppas även att Almtuna åker ur Allsvenskan och att Vita Hästen tar deras plats. Karlskrona känns som ett bra “kval-lag”.

Jag hade gärna sett en utökning till 16 lag, Leksand, Mora, Södertälje, Malmö, Djurgården hör hemma i ES.

Hade varit grymt om 4 lag går upp!

Nu när även Västerås, Karlskoga, Örebro börjar bli vassa.

Edit. Ursäkta min tröttsvenska

Denna säsongen har ju inte gått så jättebra precis, men det positiva är att sedan Janne Karlsson kom in så har man kunnat förbereda KHK för kval. Det har varit mycket prat utåt från bland annat Karlsson att det viktigaste är att hitta ett bra flyt inför kvalet.
Så förhoppningsvis blir det som för Timrå förra året, lång förberedelsetid för kvalet och så går det bra.
KHK ska vara kvar i allsvenskan, så är det bara! :wink:

Hur många tror att pengarna kommer gå till deras ungdomssatsning, egentligen? :laughing:

De kan ju betala till de familjer vars barns skola ska läggas ner. Pinsamma Leksand. De är det nya Malmö. Jag ville ha upp Leksand för de är ett klassiskt lag men nu kan de bara fara och flyga.
Upp med Djurgården så vi får lite goa matcher igen. :exclamation:

Håller med dig förutom Djurgården. Dom ligger nämligen där dom ska ligga :wink:
Nu på onsdag 20:00 ska nämligen Uppdrag Granskning med profilen Janne “pitbull” Josefsson granska cirkus Leksand.
Missa inte detta för böveln.

Denna Janne Josefsson, medias svar på Kuben.
Jag hoppas personligen att Västerås och Örebro lyckas kvala sig upp till Elitserien. Under de åren som jag bodde i Falun/Dalarna så byggde jag upp ett ganska starkt hat mot “dalalagen”, speciellt Leksand. Djurgården tycker jag kan vara kvar i Allsvenskan ett år till.

Bara jag som får en känsla av att Västerås kommer försöka locka tillbaka W.Karlsson om de går upp även om han har kontrakt över nästa säsong också?

Det är klart att VIK vill ha tillbaka W.Karlsson men att han skulle bryta kontraktet med HV71 för att skriva på för VIK är knappast troligt.