Tråden om HockeyAllsvenskan

Trist att Tingsryd inte klarade sig kvar. Hade hoppats på dom och Vita Hästen.
Karlskrona med raggarhockeyn är ju inget man saknar men kul med uppstickare.
Lycka till med ekonomin nu Björklöven. Annars kan ni få tips från Leksand hur man får pengar från kommunen. :unamused:

Såg att det inte fanns en tråd om HockeyAllsvenskan 13/14.

Första omgången bjöd direkt på en domarskandal i matchen Djurgården - Troja-Ljungby - aftonbladet.se/sportbladet/h … 7461610.ab

Så som jag ser det så är gör inte domaren fel för än när han tar till en ytterligare granskning.
Det är dom som sitter i videorummets fel och är uppsåtet till skandalen.
Men det som förbryllar mig, får man verkligen (med påtryckningar) ta om beslut på detta sätt? Vad säger reglerna, nån som vet??

Detta påminner om en liknande Incident på Hovet när Lindström (ZAIK) gjorde mål på AIK. Pucken var solklart inne i mål men videorummet dömde bort målet när domaren tog den till granskning. Men vid det tillfället blev det ingen ny granskning alls trots påtryckningar från tränare o spelare.
Nått “fishy” är det iaf med Johanneshov, hoppas det inte blir samma skit mot AIK på lördag.

Som Uppsalabo så var det en mörk dag idag, Almtuna blev söndermalda i Mora med 8-2. :frowning:

Väldigt märkligt som sagt eller inte om det är på Johanneshov.
Det konstiga tycker jag är att han ändrar på sitt beslut, nu vet jag inte hela förloppet i granskingen men görs det ett “ogiltligt” mål och som ändå döms mål så kan man ju inte ändra beslutet efteråt. Och detsamma borde väl gälla ett mål som i detta fallet görs “giltiligt” men döms bort så är det inte mål hur en fel det må tycks vara.

Surt dock att Troja förlora sin tvåmålsledning och matchen.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 7652469.ab

Första tränaren sparkad denna säsong blev Johan Strömwall i SSK

Lotterinämnden (disciplinnämnden) har återigen rört om i sin tombola. Den här gången är det Rögles Jesper Jensen som drabbas.
[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/kvalserien/article18660237.ab[/url]

Vet inte vad man ska säga om det, men att stänga av honom i fem matcher, varav två matcher omvandlas till 8000 kronor i böter känns väl lite i överkant?

Ja, vad ska man säga? Dom fortsätter sätta sig själva i fokus, precis som han säger i artikeln.
Kan hålla med om att det är 2 minuter, eftersom han faktiskt tacklar långt efter avblåsning. Men inte mer än så. Man ser också att det är mer en kollision än en tackling, även om han såklart ser honom och skjuter ifrån lite.

Är det samma disciplinnämnd i Allsvenskan/Kvalserien som i SHL?

Så, vilka är era favoriter att gå upp till SHL?

För mig så finns det egentligen bara ett lag jag verkligen vill ska ta steget upp till SHL och det är Karlskrona.
Verkar vara en riktigt “krigarförening” som trots dåliga ekonomiska förutsättningar imponerat stort de senaste säsongerna.
Har även familj som är från/bor i Karlskrona så det är självfallet en bonus. Även riktigt bra publiksnitt.
Andra direktplatsen hoppas jag Malmö tar. Inte för att jag är något större fan av Malmö men det räcker ju att kolla på deras publiksnitt. De har ett publiksnitt på strax över 5900 vilket är imponerande. En siffra som knappast kommer sjunka om de går upp i SHL, tvärtom.
Får jag även drömma lite så skulle jag gärna se att Vita Hästen tar sig hela vägen till ett kval där man besegrar MODO.
Den fjärde platsen spelar inte så stor roll för mig. Där hoppas jag dock att representanten ifrån SHL håller sig kvar, såvida det inte är Brynäs, då är 50/50 :slight_smile:

Malmö och Västerås är dom lagen jag vill ha upp, iaf om man utgår från de som har en riktigt bra chans att nå SHL med sin nuvarande topplacering.
Almtuna (om dom nu lyckas ta sig in till kvalet) får gärna slå ut nått SHL-lag så länge det inte är Brynäs.
Att ha möjligheten att kolla på HV i min hemstaden skulle va rätt häftigt och bekvämt förstås… :wink: Inte realistiskt dock.
Utöver dom nämnda så har jag inget önskemål.

Tror ändå att Malmö och SHL-lagen fixar “Meca”, men fjärdeplatsen blir en riktig nagelbitare mellan KHK, VIK och RBK.

Om jag får önska fritt så: Timrå och Malmö.
Helt enkelt för att få en geografisk spridning i SHL. Västerås, BIK och Vita Hästen vore en katastrof. Då kan vi lika gärna döpa om serien till “Hockeyligan-på-vägen-mellan-Stockholm-å-Göteborg”.
Det skulle minska intresset för svensk hockey istället för att öka det vilket väl var meningen med utökningen av lag?

Sen skulle jag vilja ha med Rögle fast det är bara för att jag jobbar på Lindab…

Som Karlskronit (är född i Karlskrona och bodde där mina första ~9 år i livet) så hoppas jag såklart på KHK.
Det känns som att om de ska lyckas gå upp så är det denna säsongen, därefter kommer ju SHL i praktiken bli stängd…

Hoppas varenda lag utom MIF och VIK går upp så SHL får sej en riktig käftsmäll!

Karlskrona i SHL?
Gjorde en bragd som vände 0-2 till 4-3 mot Västerås borta i SD där Karlskronas målvakt Patrick Galbraith tog hela 60 skott. Galet bra.
Har nu ett gyllene tillfälle och avgöra det hela på hemmaplan nu på tisdag och tror dom fixar det till Jompiis stora förtjusning.

Gillar deras inställning och engagemang. khk.se/karlskrona-hk/

Hoppas in i bängen att KHK går upp tillsammans med till typ Vita Hästen, Rögle och Björklöven så att Jörgen Lindgren får en fet käftsmäll!

De hade riktigt bra fart i andra perioden, annars var VIK ganska dominerande i tredje. Matchen i sig påminde lite omvförsta matchen FBK-BIF i play-in.

KHK till SHL! Fy fan vad gött! :smiley:
Och ja, HV71 är fortfarande närmast om hjärtat, men som en född i Karlskrona är det riktigt skoj att se laget gå upp!

minst sagt imponerande gjort av KKarlskrona klubben och kul med lite nytt i högsta serien. Dock kan vi ju räkna bort Joel Kellman nu som kommer spela vidare i Karlskrona.

Stort grattis Karlskrona till SHL.
Har personligen ingen koppling till klubben men gillar klubbens framfart som varit rejält i underläge - både sportsligt och ekonomiskt.
Ny serie - ny region. Ska bli spännande att följa KHK:s utveckling i SHL. Uppfyller dock inte nya kraven men handen upp någon som inte tror på det. Karlskronas kommun, tillsammans med glödheta sponsorer och fans uppfyller kraven med råge. Vore löjligt att påstå motsatsen.
Ser framemot ett möte och framförallt en enkel trea :slight_smile:

Suck på Mike Helbers uttalande eller har han glömt bort sitt egna lag, nämligen MF silverköping? Tomte.

expressen.se/kvp/sport/har-a … verfallet/

Bland de fulaste jag har sätt i svensk ishockey, hoppas han portas från svensk hockey o aldrig kommer tillbaka. Vill ej ha en sådan idiot i SHL

Helt otroligt om ingenting händer. Han borde bli avstängd från Svensk hockey i minst ett år.
Intressant att han själv menar att han inte kan bli avstängd då det sker utanför matchen. Är det så? Då borde man ju istället kunna polisanmäla honom för Misshandel och så riskerar han fängelse istället.