Tråden om HockeyAllsvenskan

Sjukaste jag sett i svensk hockey. Detta bör va en polissak i min mening, han ska åka in för grov misshandel! Om han t ex hade gjort det mot nån i publiken på samma fega och vidriga sätt så hade det garanterat varit en sak för en brottsutredningen.
Mållös…

Håller tummarna för Malmö nu. Rätt lag för SHL. Sen gör det ju inte ont om HV knyter till sig Ryno som andracenter, vilket ligger nära till hands vid degradering.

Grattis Timrå! Så vælførtjænt.

Karlskrona - Timrå
Mora - Leksand

Stor tumme upp för Timrå och Leksand

Det är så otroligt skönt att slippa Karlskrona nästa säsong, det tråkigaste SHL/Elitserielaget sedan “Vilda” Väsby. Grattis Timrå! Sällan har ett lag varit mer värda ett avancemang till högsta serien. Där finns det hockeykultur på riktigt - precis som i Jönköping. :exclamation:

Grattis Timrå!

Vet inte vem som sa det i seger intervjun men vi lyckas spela lika tråkigt som dom och har tur. (syftar på karlskrona)

Bye bye Karlskrona ni får allt væxa till er om ni ska komma upp igen. Hela føreningen.

M otroligt gott för shl.

Däremot mora vs leksand där kvittar det för mig

Ngn som såg Oskarshamn-AIK igår? Nog för att jag håller på Oskarshamn och ogillar AIK…men matchstraffet AIK fick måste varit årets sämsta domslut…

Ja det matchstraffet var märkligt beslut från domarna, han sa efter matchen att han heller inte visste om han gjorde rätt bedömning. :laughing:

Rifalk, vilken målis Oskarshamn har, kom till HV :slight_smile:

Han sägs vara klar för Rögle i kamp med andra ifrån SHL.

Någon som följer kvalet till hockeyallsvenskan?

Verkar som att Troja har goda chanser att ta sig upp vilket bådar gott. Ganska smidigt för oss Hv-fans att åka dit när serien drar igång. Var där när tre kronor spelade för några år sedan. Fin hall om än lite liten.

Nybro har också chans att gå upp men det ligger väl nära Kalmar så känns inte lika smidigt. Inte direkt e4 man kör på dit heller.

Varken Nybro eller Västervik känns som intressanta som HV-supporter, man är från samma landskap bara. Troja däremot skulle vara skitkul.

Nu vet inte jag hur det är iom. att jag bor i Västergötland, men ser ni andra fram mot att möta Västervik t.ex bara för att de är från Småland?
När jag kollar på Mariestad t.ex så bryr jag mig inte det minsta ifall de skulle möta t.ex Nittorp, Ulricehamn eller Sörhaga/Alingsås som ligger typ 1,5-2 timmar bort.

Troja och Tingsryd ligger ju ändå hyfsat nära Jönköping och man har en historia så de matcherna blir ju kul.

Fy fan vilka partiska domare som låter Modo göra checking to the head HELT utan åtgärd???

Värsta jag sett…

Jag såg den med. Kommer nog bli anmäld för den.

Det som retar mig mest är inte att Sjöholm får matchstraff eller att Modo-spelaren går utan straff. Utan det är att båda scenarierna har inträffat dagen efter varandra.
Det måste vara mer konsekvent i nivån.

Instämmer i det att inkonsekvensen är enorm ( Sjöholm) , men dåligt av domarna att de inte ens tittade på situationen i MODO-matchen …

Innan dess hade det dessutom varit två domslut som gått MODO:s väg … målet och “too many men” -det såg ut som man var 1,5 meter från båset och det ska väl räcka trodde jag …

Jag har inte sett någon av situationerna, så jag kommer inte uttala mig om det.
Men jag vill minnas att domarna bara får titta på situationen om de redan har tagit en utvisning på isen.
Så om de totalt missat situationen kan de inte titta i efterhand.
Och när de tittar så får de aldrig stryka utvisningen, de får bara avgöra om det större straffet (matchstraff) ska utdelas, eller om det ska räcka med 2+10 eller 2 minuter.

Detta försvarar dock inte att de lyckades bedöma det som matchstraff för checking to the head på Sjöholm, titta på video i efterhand och inse att det inte skulle vara checking to the head, utan istället matchstraff för charging… Om man har tekniken så måste det fan bli rätt.

Filip Ekberg, Almtuna. Yngsta målskytten nånsin i sin debut.

Sen rullar det på:

Har gör alltså hattrick! Vilken jävla kung! :slight_smile:

Tråden om HockeyAllsvenskan? Kan vi inte gräva ner denna tråden i en djup grop och aldrig mer öppna den… Fick rysningar i hela kroppen :sweat_smile:

3 gillningar

Såg av en händelse att Hästen har 13 overtime losses och en (1) OW. Skakiga ben inför slutspel med sådana stats :laughing: