Blev chockad över Gardens faktiska skick när “HV-glittret” försvunnit denna säsongen.
- Tråkigt
- Trångt
- Omodernt
Samt väldigt slitet, inte bara ytskiktet.
Blev chockad över Gardens faktiska skick när “HV-glittret” försvunnit denna säsongen.
Samt väldigt slitet, inte bara ytskiktet.
Ja det snackades ju om en 5 års plan. Svårt att påbörja stora ombyggnationer då jag kan tänka mig att finansieringen hänger mycket på vilken liga vi lirar i.
Håller med om att man kanske skulle ha en annan intro-låt som handlar mer att ta tag i saker… på nåt vis.
Precis så. Sen som Jokkalainen är inne på, hela HG är sliten. HV behöver en ny anläggning. Kanske är läge som någon va inne på. Att riva och bygga nytt, bryta den s.k förbannelsen
Sen vad det gäller introt, asså den är bra. Gillar att man har en egen låt, Sverige bästa. Istället för något högstadiesisco trams. Och jag tänker att så länge den är omtalad i landet och spelas mycket på Spotify så kommer den nog vara kvar.
Är väl dock i längsta laget?
Skulle räcka med en ordentlig renovering, ny arena kan vi drömma om. Introlåten ska de inte röra. Ingen jippo-musik i HG tack.
Ja, HG är i stort behov av renovering. Men tänker de förskräckliga väggarna vid spelarnas personliga omklädning. De ser illa ut på tv men än värre ut live och man ser hur allt är nergånget på ett helt annat sätt. Skåpsluckor hänger löst, lådor går inte att stänga, färg flagnar, allt är slitet. Färg behöver inte kosta skjortan, men skulle ge en betydligt mer inspirerande miljö.
Vad man fått erfara av det som nämnts här inne och det man tycker sig själv uppleva så går en förfallen HG i symbios med föreningen i stort. Nu är ju HG endel av föreningen men ni hajar nog poängen här. Saker och ting går ju hand i hand. Sorgligt att man halkat efter på så många fronter.
Kan inflika med ord ifrån en kollega som springer i HG. Hen säger att i vissa utrymmen ser det förfärligt ut, mest materialmässigt. Vem bär ansvaret är frågan? Nu är de väl inte unikt så sätt just HV och HG. Ska tillägges att hen arbetar med tillhörande frågor i sitt yrkesliv, vilket sätter saker i ett annat perspektiv här. Man har ett skarpare öga för ordning i lager och förråd.
Arenan är vad den är och det finns sämre i ligan. Den är snäppet över 20 år gammal så den har gott och väl 30 år kvar innan den är såpass omodern att det behövs nytt.
Det jag är mest negativ till är arenaupplevelsen som helhet.
HV vägrar förstå att det är de själva som är produkten de vill sälja.
Andra lag behöver jobba för att få in publiken vilket gör att de lägger ner mer energi på upplevelsen publiken får därför att folk går dit för att bli underhållna.
HV har aldrig haft det problemet och har därför aldrig riktigt behövt bry sig om det och det finns väldigt lite inovativt tänk på det planet från klubben. Det känns viktigare för klubben att sälja reklamplatser än att förbättra upplevelsen för publiken.
Jag tog med min son (snart 5 år) på sin första hockeymatch i Gävle, Brynäs - HV71. Han blev besatt av HV och vill nu åka till “HV-landet”. Det är 6 timmar med tåg så vi behöver ta en helg. Nu på lördag finns det endast biljetter kvar på balkong. Är det någon som har erfarenhet av att sitta där med barn?
Vilken balkong?
Om det är familjeläktaren på kortsidan så rekommenderar jag att ta en annan match och sitta på andra kortsidan i närheten av hemmaklacken. Bättre atmosfär och HV har den halvan som offensiv planhalva i 2/3 perioder.
Tycker inte att det finns dåliga platser i HG men familjeläktaren är minst bra. Kortsida, långt ifrån isen, jämte bortastå.
Om det är balkongen utmed långsidan så har jag aldrig suttit där med eller som barn så kan inte svara på det.
Det är på långsidan, högst upp.
Den gungar
Jag satt där final nummer 5 2017.
Haha kanske inte samma tryck just nu
Jag frågade sonen och han blev helt lyrisk. Så var tvungen att ta det som fanns. Han har redan planerat att han ska ringa videosamtal till sin kompis (brynäsare) när han är i arenan. Han ser fram emot att gå in i shoppen där det inte finns massa brynässaker.
Säg till i tid nästa gång ni åker så kan ni låna forumplatserna.
Borde vi inte kunna utöka antalet platser i arenan? Ständigt fullsatt, trots att laget gått tufft i många år. 8000 pers borde väl vara rimligt?
Begränsad tillgång ger också efterfrågan. Om det bara är några hundra biljetter kvar kanske du köper men om det är över tusen så är nog inte stressen lika stor. Sedan kanske fler väljer “billigare” biljetter.
Kostnaden för att utöka ska du tjäna in på något sätt också.
Jag har funderat på om man kan ha större och dyrare ståplats under slutspel för att få in fler. Men handlar väl om brandsäkerhet också.
Bättre fylla arenan än att ha det ödsligt som på andra håll… kanske några platser till men inte för mycket… eller om man slår till lite extra så kan man ha olika sektioner/rader som man täcker över med nån HV-banderoll. Både för att man fyller vissa platser först så alla sitter samlat men också för att det ser trevligare ut när man täcker över, inte har timma sektioner.
Arenan är ofta utsåld men sällan fullsatt. Jag är på ungefär varannan hemmamatch och det finns alltid lediga stolar.
Har för mig att jag hörde i någon podd att vi har dyrast biljettpris i SHL?