Ouch. Den enda hemmamatchen jag har inplanerad att åka på (bor i Gävle).
Uppe på O betalade vi 302:- för tre NORRLANDS och en Cola
Finns inget som heter dyr öl. All öl (lager)är värd sitt pris
Är det bara jag som tycker att den nya intro filmen var riktigt trött bara sponsorer etc. Inget drag alls.
Samma med line-upen riktigt tråkigt också med spons… Måste ha lite dunk så jag kommer igång
Tycker även musiken till lineupen “Status Quo - Whatever You Want” känns riiiiktigt trött…
Instämmer
Arenaupplevelsen i HG har tyvärr varit ganska dålig rätt länge. Hur många år körde man på med filmen om spelarna som barn innan man provade nått nytt.
Man har ju ändå försökt lite och haft Ice projection nått år men det tog man bort.
Är det inte rätt mycket som känns trött när det gäller HV71?
Varför inte Thunderstruck?
Hade/Har man inte något samarbete/spons av ett mediaföretag (eller liknande) som skulle sköta mycket sånt? Vet inte om det gäller fortfarande men det har ju inte slagit alltför väl ut.
Gått på min första hemmamatch för säsongen nu och jag får nog säga att introfilmen var nog det lamaste jag sett. Frasen ”HV71 spelar bäst ändå” är något som gnager mig rejält. Jag kan omöjligt vara den enda som tycker den frasen känns trött och verklighetsfrånvänd? Det är svårt att säga att man spelar bäst ändå när man inte vunnit skotten i en enda match? Jag hoppas de gör en ny där man får se förbannade spelares ögon glöda till vilken jävla form av heavy metal som helst.
Det är extremt tydligt att HV är en förening som aldrig behövt jobba för att få in publiken i arenan.
Lär iofs inte få se ögon glöda på spelarna heller så det är också en bluff
Tror andemeningen med introfilmen är att hylla sin trogna publik för stödet trots år av undermålig prestation. Med pik cirkus AD.
Det blir kanske lite knepigt att såga sig själva i filmen och därav de välkända fraserna.
I vilket fall som helst håller jag med om att den inte väcker några större känslor. Budskapet hade kunnat förmedlas på många andra sätt.
Kollar på guidad tur i omklädningsrummet, Fy fan vad Hv omklädningsrum behöver en touch up, sett likadant ut i 15 år.
Dags att fin justera lite kanske? Känns omodernt.
Tror ärligt talat det är jävligt svårt att göra så mycket mer med HG. Fruktansvärt begränsat med plats. HV71 behöver en helt ny arena, vi är så långt efter på så många plan. Tyvärr.
Finns det någon plan på ny arena/ombyggnad?
De har jag svårt att tro.
Vår käre AD ihop med Nylin och ev Lindbom pratade väl om att man ser över planerna att modernisera HG för publiken. Spelarutrymmen nämndes aldrig vad jag minns. Men det är klart även här behöver HV uppgradera sig.
Jag fattade andemeningen och jag tycker tanken är bra men utförandet känns helt fel.
Hur ska jag känna en lördag när jag är 4 långburk ner och vill bli underhållen med vad som är en kampsport?
Inte är det en gullepluttfilm i introt iallafall.
Sen åter igen, frasen ”HV71 spelar bäst ändå” känns konstig idag.
Luleå har ett riktigt fett intro, känns som rena rama Coldplay konserten där.