Ett förslag: Får spelarna i laget chansen att säga till om vad de vill höra när det blir mål? Vore ju intressant vad de har att komma med. Kanske har riktigt bra infallsvinklar.
Humba Täterä som nämdes ovan kör även HC Dalen som mål-låt. Jag har dock rätt bra knas på tyska Ompa-ompa låtar (fråga inte varför…) och kan nog komma upp med lite olika förslag om så önskas som kan få det att svänga rejält i Garden framöver
Tycker det vore kul om HV hade en egen mållåt som tre kronor eller Skellefteå.
Personligen gillar jag viggen och klappa händerna.
Om man skulle ta någon av de fyra HV-låtarna tror jag att störst, bäst och vackrast vore bäst?
Kanske starta från ”vad är det som dundrar”?
Då hade följande text kommit med:
”Vad är det som dundrar?
Jo det är håve, ifall ni undrar!
Håll huvudet högt, så högt det gåår!
Ohh
Vi är störst!
Vi är bäst!
Vi är vackrast!
Vi är HV71!
Vi är stolta vi är blååå
Ohh
Om det kommer dagar när himmelen känns grå
Så är vi störst, bäst och vackrast ändå!”
Alltid gillat när man kör en enda låt vid mål och allra helst någon låt förknippad med klubben, blir orginellt och så slipper man “klappa händerna” och liknande.
Var det du som kom på genidraget att spela “This is the way” med E-Type första gången när Kaski satte 5-0 i match 7 i våras?
Var så jäkla pricksäkert med "This, this is the way, this is the way I wanna live, I’m going through changes"
Ja, vi har haft lite hyss för oss genom åren. Mest lyckad var väl ändås Foppas låt. Den har fått bäst respons. Sen har figurerat lite interna grejerna riktade till vissa spelare etc.