Tråden om: Husqvarna Garden

Varför lägga pengar på en arena som det kommer spelas allsvensk hockey i ?

En säsong, sen är det hockeyettan som gäller.

2 gillningar

Riv skiten!

1 gillning

Hörde nyss domaren klart och tydlig döma 1-2 i Linköping. Visst är det fortfarande uselt ljud (ut i TV:n) i HG? Och vad beror i sådana fall det på?

2 gillningar

Lite samma ämne jag spenderat onödigt många timmar och Gin Tonics på (på hög höjd)… man kan få upp en jäkla massa ton metall och flyga runt hela jorden (och månen mm beroende på konspirationsstatus) men man kan faen inte lösa ett PA system så man hör vad piloten säger???

3 gillningar

Eller vad man säger på flygplatsen överlag.

2 gillningar

Tänker för det första att man borde kunna höra domaren tydligt till sändning om ljudet tas från micken även om ljudet i arenan är otydligt.

Vad gäller ljudkvaliteten i arenan, såklart flera faktorer som spelar in.

Efterklang; hur mycket ljud som reflekteras från hårda ytor och bildar ett eko.

Hur hög volymen är.

Tror det som är främsta orsaken är högtalarnas spridningsvinkel. Att den är för bred så att man hör ljud från flera högtalare som sitter en bit ifrån varandra så att de blir osynkade samt att onödigt mycket ljud skickas mot ytor där ingen publik är, som is och tak, vilket skapar efterklang.

1 gillning

Helt riktigt. Många parametrar som ska in i ekvationen.

Sen är det väldigt från domare till domare, upplever att vissa hörs mycket bättre än andra. I en perfekt värld så hade man viljat ha en soundcheck med varje domare innan match, men det verkligheten lever vi dessvärre inte i. Sen att ljudet vi får från domarna håller telefonkvalitet från början är väl en fråga för en annan diskussion.

5 gillningar

Nja, det finns ju planer för att förändra en del kringutrymmen i arenan. En del måste ju genomföras och det beror ju på komponenters ålder så görs det ena är det väl lika bra att göra det andra än att göra det i två olika omgångar till en ännu dyrare peng.

Området är främst “fläkt/kylområdet/fd rökruta” mellan Husqvarna Garden som blir publikutrymme (bar/servering(?) och C-hallen samt lite utrymmen i katakomberna.

När i tid detta är planerat till eller om det är villkorat av herrlagets framgångar vet jag dock inte.

1 gillning

Det löpande underhållet fortskrider. Det har man ju budgeterat för. Men större ingrep som förändrar ev planlösning eller annat ja där måste ju resurser till. Och som läget är nu där mycket pekar mot mindre sådana ja då får man låta utvecklingsplanen marineras. Jag har hellre en fungerande föreningen och där herrlaget presterar bättre än fint tomt skal.

4 gillningar

Det här projektet är ju en förlängning av löpande underhåll som måste göras där den ena åtgärden leder till det andra ganska naturligt. Därmed inte sagt att det kommer att göras samtidigt när det väl kommer till kritan. Som alla byggen blir det ju betydligt dyrare att göra det i omgångar men vi kan precis som du säger tvingas till det ändå..

1 gillning

Låt oss aldrig komma dit….

7 gillningar

Lär bli tryck.

Ypperligt tillfälle att kränga näsdukar och gravöl vid bussarna efter matchen :clinking_beer_mugs:

2 gillningar

Hej!

Hoppas att jag lägger frågan på rätt plats nu och att jag får skämmas ifred :slightly_smiling_face:

Jag har aldrig sett HV71 på hemmaplan (skam). Sen är det väl naturligt att fokus skiftar i omgångar i livet. Men nu, nu har jag en son som jag får dela min passion med också vilket gör att elden brinner lite intensivare. Dagarna efter att vi besökt Hovet och sett HV ta en fin seger över dif så sa han något av det finaste jag hört: “Jag önskar vi kunde se en match i Husqvarna Garden någon gång…”.

Mellandagarna är det möjligt för oss att åka iväg och göra just det. Se matchen, bo på hotell, åka hem dagen efter.

Jag vill såklart ge honom en så bra upplevelse som möjligt. Så, ni som kan svara på frågan, var bör jag titta efter platser för att han (vi) ska ha så bra översikt som möjligt? Han är 11 år och skalderade tillsammans med klacken hela matchen på Hovet, så jag funderar på långsida ganska nära klacken.

Jag är väldigt tacksam för alla svar!

3 gillningar

Gör något roligt för pengarna istället

5 gillningar

Jag föredrar sektion B En bit upp, då får man närhet till klacken, bra överblick och inte allt för dyrt. Helt klart mest för pengarna.

så kanske sektion B eller C då.

En bit upp får man bättre överblick över planen.

Hoppas ni får en riktigt bra vistelse och upplevelse!

5 gillningar

Instämmer till fullo!

1 gillning

Vi har just nu igen långväga som satt upp sig på forumplatserna i mellandagarna. De finns att tillgå för långväga HV-fans för just denna situation.

De platserna är precis bredvik klacken, så det är en bra upplevelse.

Sugen?

Välkommen, för övrigt.

2 gillningar

Sektion B jämte klacken är de jag alltid köper till mig och polarna. Även forumplatserna finns där

1 gillning