Hur förklarar du då att vi gjorde över 2p per match med Lindbom förra året? Eller att vi vann guld med honom några år innan dess? Har han plötsligt glömt hur man är tränare?
Hur förklarar man att vi har haft ett helt koppel tränare, varav många respektabla och etablerade namn som alla misslyckats och fått sparken.
Kan det möjligen vara så att problemet sitter nån annanstans än just tränarna?
Som jag ser det så försöker HV spela en modern hockey. Vi klarar inte av det bara.
Kan lika gärna fråga dig hur han kunde få sparken sen, hade han glömt hur man är tränare säsongen efter guldet?
Tyckte du ärligt talat att spelet på isen såg speciellt bra ut i slutet på förra säsongen? Vi hade kunnat ligga på 2p per match med haveriet vi ser nu med om vi hade haft samma effektivitet och samma målvaktsspel som vi hade då.
2017 stod stjärnorna rätt, vi fick maximal utdelning på alla om och men, HA-värvningar, hemvändare, Söderström i mål osv.
Gemensamt för båda Lindboms framgångar i HV har varit omänskligt målvaktsspel, när vi inte har haft det har det inte sett lika positivt ut. Men visst, tuta och kör på fram och tillbaka längs med sargen och håll tummarna för att någon av våra målvakter spikar igen och vi gör mål på 20% av våra skott, det blir nog bra i längden.
(Det är inte att jag vill förminska guldet 2017 eller Lindboms del i det, men att hänga fast vid att Lindbom är rätt man för HV idag, för vi vann minsann guld med honom för 7 år sedan lär inte ta oss ur skiten vi sitter i nu)
Någon som har JP? Rubriken lyder ”kvalet kryper närmare men Hv tittar fortfarande uppåt”
Är det fortfarande strutshuvudet ner i sanden och siktar på slutspel och då blir vi farliga!
Sjukt otäckt vilken total inkompetens som finns i HV71. Verklighetsuppfattningen är lika med noll!
Skicka varenda huvud efter denna säsong och in med folk som kan något om matematik men framförallt om hockey.
Verkar vara helt noll med denna kunskap i alla led.
Ingen som ser verkligheten.
Intervju med Önerud. Mest besviken över att nivån varierar mellan matcherna och att lägsta nivån måste upp oavsett kval eller inte. Ska dom börja vinna matcher får det inte se ut som det gjorde i Ängelholm, typ. Inget direkt nyheter, mest ett konstaterande som vi forum medlemmar redan konstaterat. Laget och lagdelarna faller ut ramarna gång på gång och då blir det one man show.
HVs guld 2017 var till stor del Rahms och Lillis skulle jag påstå. Lindbom är en högst begränsad tränare, den hockeyn vi spelade i slutet av säsongen ifjol var främst en riskminimerande defensiv hockey där man förlitade sig väldigt mycket på Ortio som stod på huvudet. Kollar du på dom underliggande siffrorna från den perioden så såg det verkligen inte bra ut, den hockeyn skulle inte fungera i längden.
Om jag ska vara lite personlig så är den pissigaste grejen för mig inte att laget spelar dåligt.
Det som ger mig ångest är att organisationens sportsliga del är så oerhört dåligt skött. Jag har varit på så illa skötta arbetsplatser att jag blivit utbränd. Och hockeyn har alltid varit en av de ventiler jag haft för att få lite normalitet och stabilitet i tillvaron. Man har något att se fram emot. Något att diskutera etc.
Sedan visar det sig nu att HV71 är styrt av så dålig hockeykunskap att problemen jag upplevde i min egen organisation bleknar.
Jag kan inte beskriva hur oerhört “avtändande” jag tycker det är med dysfunktionella ledningar. Inom en del statliga organisationer (som jag t ex tillhör) så är det till viss del begripligt att organisation ibland blir konstig eftersom den organiseras utifrån en kombination av att tvingas följa vissa förvaltningsregler och att rekryteringsunderlaget är personer som initialt sökte sig till andra funktioner på andra meriter.
Men hur organisationen i en (påstådd) elitförening kan vara öppet lågpresterande och ingen agerar för att komma till rätta med problemet är för mig en ny nivå av obegriplighet. Illa skötta statlig verksamhet kan vara knepigare att se på grund av att man jobbar med mellanmänskliga relationer i någon form. Men HV:s resultatet finns ju där för alla att se: dyrast rekryteringar jämfört med utfall, långa kontrakt med oprövade kort, den historiskt sämsta bortastatistiken, en av de sämsta räddnings-snitten i modern historia. Plus vi kan alla se hur oerhört många felbeslut av knattenivå-karaktär som görs på isen.
Ser inte sponsorer och styrelse vad problemet beror på? Det finns gott om folk här på forumet (ingen nämnd ingen glömd) som har skrivit sig hesa kring de uppenara felaktigheterna. Och varför är de som bestämmer i organisationen helt handlingsförlamade? Till skillnad mot statlig verksamhet har ju privata organisationer betydligt större handlingsutrymme. Det går att agera snabbare. Det går att rekrytera stödpersonal snabbare.
Så är det något som skulle få mig att sluta följa hockeyn helt är det för att HV:s organisation är så provocerande dålig att den gör mig illamående. Jag tror jag hellre följer en organisation i HA som arbetar professionellt med små resurser och harvar på i mitten av tabellen, än denna härdsmälta orsakad av inkompetens som är så hög att den blivit radioaktiv. Den gör mig sjuk.
HV71 har varit Smålands lag. Hjälp av sponsorer som velat identifiera sig med klubben och dess framgångar. Småföretagare.
Nu är det Växjö som står för klokhet och det välskötta.
Bådar inte gott för HV.
Vi löper stor risk att snart vara Den Mindre Klubben.
Köp Växjös ledning nu.
Ja, men det gör ju det hela ännu mer obegripligt. Om jag vore en stor sponsor som stoppade in X miljoner (?) för att förknippas med ett lag, så hade jag ju undrat hur någon kan förvalta dessa pengar så dåligt. Pengar in i HV är en USEL investering - ett svart hål - ett pajasvarumärke som hela hockeysverige skrattar sig harmynta åt. Vad fan, liksom?
Hur kan hela Jönköping/Huskvarna med omnejd vara så kollektivt jäkla offside? Jag förstår inte. Företag drar sig ju ur sponsorsamarbeten med influencers så fort influencern har likeat ett fel inlägg på X. Men HV bedriver någon form av offentlig clownverksamhet och ändå pyntar sponsorerna.
Man behöver rannsaka sig som klubb på alla plan, tittar man på själva hockeyn. Hur spelar vi hockey (är det HV-hockey som styr i pärmen inne Garden? Om ja släng den åt h*lvete) Det är ingen användbar hockey. Vem bestämmer hur spelet ska se ut? Det har sett likadant ut i 10 år. Det talar för att det finns nån agenda inom klubben hur man ska spela. Men med ännu sämre resultat för hockeyn har ändrat sig i dagens SHL. Och spurten förra året va just en engångsgrej. En hockey man inte kan spela en hel säsong.
Man står still, helt still. Ingen förändring då eller på sikt. Kan man inte ändra sånt här. Släppa det gamla och låta nya idéer flöda med nytt folk utifrån så kommer inget hända. För så dåliga spelare har inte HV så att man på papperet är en solklar play-out kandidat. Det är ledningen som är en play-out kandidat eller HA för den delen.
Har man pengar så kan man köpa sig till makt.
När makten är viktigare än produkten så blir det som med HV71. Status för att sitta i ledningen för HV71 är mäktigt och att kunna glida runt som någon kung i stan.
Man borde inte kunna vara sponsor och sitta med i lednigen. Det som gäller nästa val är att få in någon härifrån som verkligen sätter laget framför något annat! Slut på fina middagar och glassar runt i arenan. På med blåkläderna och sopa läktaren efter matcher.
Åker vi ut denna gång så kan jag lova att pengarna kommer inte håvas in som sist. Att då kunna bygga ett lag för toppen är borta och vi kommer bli lika grådassiga vi varit sedan guldet.
Fast det är ju ingen status att sitta i ledningen för något som presterar sämst fast man spenderar mest pengar. Vem skryter med att de sitter med styrelsen för att lag som prickar av typ all sämst statistik i SHL:s historia? Det är som att vi har att göra med en religiös sekt.
Till och med personer inom myndigheter bryr sig mer om sitt resultat på utvärderingar och om det blir en dålig utvärdering sätts enorma processer igång för att fixa problemen (eftersom det är skattepengar).
Men i HV är det ju sponsorernas EGNA pengar som bokstavligen slukas av det svarta pajashålet. Är verkligen alla företag som sponsrar HV så indolenta och handlingsförlamade?
Publiken fyller Husqvarna Garden match efter match, år efter år trots dåliga resultat. Varför? Man hoppas, man tror, man älskar HV ändå
Sponsorer lastar in mycket pengar år efter år trots dåliga resultat. Varför? Man hoppas, man tror, man syns trots dåliga resultat.
Vi fans våndas år efter år, vi skäller, vi dissar…men nån stans älskar vi HV71 ändå.
Varför är det så? Enkelt egentligen. Ett brinnande intresse och jäkla engagemang och innerst inne…tro, hopp och kärlek för klubben i allas våra hjärtan.
Så länge vi fans kan stanna vid den sista meningen och inte gå över gränsen som många andra klubbar gjort pga misskötsel så är HV71 så bortskämda med att ha Sveriges bästa fans!
Ja? Och då vill man ju mer än något annat bli av med personerna som orsakar de dåliga resultaten för att få ännu mer intresse och avkastning? Men inte organisationen HV.
Fansen har jag inga synpunkter på. Man älskar det man älskar. Men det är ju också enda anledningen att HV fortfarande existerar. Inget normalt företag som levererar en så undermålig produkt skulle vara överleva på marknaden.
Det HV som organisation gör nu är så kopiöst dåligt för varumärket att det är häpnadsväckande hur det får fortsätta hålla på.
Lindbom håller inte och det vet vi ju, för vi har ju redan sparkat han en gång, men ändå tycker AD att det är klockrent att återanställa honom som tränare igen, och dessutom förlänga kontraktet över nästa år. IDIOTI