Ja du illustrerar ju min poäng. Vi kunde vinna trots att Lindbom som nu tydligen är sämst står i båset. Tränare får sparken när laget spelar dåligt. Så är det i alla lag (och i hv i synnerhet) oavsett om tränaren är problemet.
Visst såklart tränaren har en inverkan men jag menar att vi gärna sätter allt för mycket betydelse för tränaren istället på hur laget är byggt.
Jag i min enfald menar att vi kan sätta vilken av de föregående 10 årens tränare som hellst i båset och resultaten hade varit ungefär densamma med detta laget.
Det är möjligt att en ännu bättre tränare hade kunnat klämma ut några procent mer men historien visar att vi lika gärna kan ha Lindbom i båset som nån annan. Det finns mycket värre problem i HV.
Jag har exakt samma känsla. Problemet är egentligen inte att HV ligger där de ligger. Problemet är att allt är så in i helvete illa skött. Så ofattbart amatörmässigt. Det är det som stör mig mest tillsammans med att allt med nuvarande situation var/är så otroligt förutsägbar.
EDIT: Och hur mycket jag än älskar och har älskat HV71 så kan jag inte bortse från det här. All denna dårskap, alla dessa inkompetenta och underkända klåpare, alla dessa kategoriska felbeslut de senaste snart 15 åren överskuggar alla positiva minnen och all glädje som jag har.
Skriver under på vartenda ord. Jag känner också exakt så! Sorgen att åka ur har jag redan tagit mig igenom. Jag vill bara se kompetent folk på rätt platser som kan hockey. Är det så jäkla mycket begärt?
Det är ju det som är så bizarrt. Det borde inte vara en orimlig tanke att hockeylaget med högsta budgeten i SHL inte borde vilja skämma ut sig. Men säsong efter säsong verkar man uppfinna nya nivåer av galenskap.
Jag brukar vilja vara försiktig med dra för stora växlar kring organisatoriska fenomen, men jäklar om inte organisationen har obehagligt sektliknande tendenser.
Verkligen! Då är klåpare ett milt uttryck. Men på censurerade forum så vill man inte yppa hårdare ord än så…
Sättet som den här föreningen har körts i graven på är skrämmande. Att man lyckas sopa nånting under mattan så många gånger är snudd på imponerande. Dessutom så är detta ännu ett bevis på att guldet 2017 var det absolut sämsta som någonsin kunde hända föreningen. Falsk trygghet, svansföring och misslyckade rekryteringar gång på gång istället för att ta tjuren i hornen och hitta en lösning nån jävla gång.
Om 15-20 år kommer ingen i Småland minnas HV71. Då kommer Växjö ha kammat hem sju-åtta guld och urvattnat hela landskapet på talangfulla juniorer. Vi kommer sitta här med näven i fickan och vara lika förbannade då som nu.
Förutsatt att vi inte lyckas dumpa all pest i föreningen och hittar rätt folk till styrelse, klubbdirektör, HC för dam/herr, utbildningsledare… Vi måste verkligen sanera ut fullständigt om vi ska ha en chans att finnas kvar på hockeykartan.
”– Jag, sportchefen Kent Norberg och Johan Lindbom har haft en dialog angående om hur organisationen ska se ut framåt och vi är övertygade om att det bästa för HV71 är att Johan fortsätter som tränare. Han har erfarenhet, trygghet och står för det ledarskap vi vill ha. Vi behöver en stabil grund att stå på och den har Johan, säger Andreas Davidsson, tf ordförande i HV71.”
Detta är alltså en del av texten från HV71.se när man kommunicerade att Johan Lindbom fortsätter som tränare även över nästa säsong.
Är de inte fler än jag som ser det som jävligt besvärande att Johan Lindbom själv satt med i diskussionen där han utnämnde sig själv till den bästa ledaren HV kan få framöver?
Ingen av dessa tre borde vara med och planera för HVs framtid. De har bevisat att de inte är kompetenta big time.
Sjukt att Lindbom efter att ha misslyckats som KD hittar ett jobb till sig själv och dessutom ytterligare ett år. Tror planen han har är att han ska stanna länge och bli GM.
De övriga två kan inte varit svåra att övertala. Lekstuga.
Haveri i alla led, verkligen, och det kommer inte att bli bättre förrän dessa tre är borta från klubben. Kan vara för sent när / om det sker
Lek med tanken att vi lägger 70 mkr på truppen idag. I mitt fall hade jag hellre gått efter en SC som lyckats i sin roll, fullkomligen välta honom i pengar och ”bara” ha 65 mkr kvar till spelare sen. Skiter i om en SC kostar 10 millar. Levererar han så blir utfallet ändå brutalt mycket billigare än vad vi spenderar idag.
Här vill man ju gärna ha lite exempel och gärna jämförelse med andra klubbar. Uppenbarligen har de som leder föreningen misslyckats men är det ett organisatoriskt problem i grunden eller är det bara felsatsningar och dåliga beslut?
Har alltid haft känslan att HV med sina resurser och många anställda har ungefär samma struktur som de andra storlagen (sett till omsättning) men så kanske det inte är.
Känns som många shl som har en mindre organisation ändå lyckats bättre. På vilket sätt är hv mer amatörmässiga?
Tror faktiskt vi kommer torska mot IKO i det negativa kvalet. Det här HV laget är så mentalt svagt. Förlorar vi en hemmamatch och ger bort den fördelen så är det kört.