Tråden om HV71 (-1)

Jag tänker lite så med. Jag tror inte att någon spelare lyssnar på Lindbom eller någon av de övriga, vad gäller taktik.

Dessutom: skicka ut Johan utanför väggarna. Vi vill inte ha honom i föreningen. Är han ansvarig för Kent så skall han bort.

6 gillningar

Precis så. Nu har man 14 dagar på sig att hitta något. Ett spel, glädje en tro. Det fixar inte herrar Lindbom, Davidsson och Gustafsson.

Att det skulle kunna bli så här trodde jag faktiskt inte.

F ö pallar jag inte mer så nu skiter jag i HV.

4 gillningar

Ni kan ju förstå hur trötta truppen är på Lindboms monotona tjat just nu om vi är trötta på hans lögner och offerkofta när vi hör honom 30 sekunder i periodpauserna på matchdagar. Och tvingar dem att spela tråkig, utdaterad dump-hockey. Är nog många som har lite Blue Monday känsla på söndagarna i truppen.

3 gillningar

Jag brukar vara för att göra radikala förändringar och vidta radikala åtgärder.

”Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mera till last än misstag i fråga om val av medel”. En devis jag på många sätt lever efter.

Men i det här fallet så tror jag inte att det hjälper. Jag tror inte att sparka tränarna kommer leda till nåt mer positivt. För vem ska man ersätta med? Och vem ska välja vilka dessa skulle vara? Tf Ordf? SC? Styrelsen i majoritet? Vem?

Ingen i HV har tillräcklig kompetens för att kunna ersätta Lindbom o co med något som ens skulle vara marginellt bättre……

1 gillning

Saxar från intervjun med Shore i JP.

– Jag tror inte att någon därinne kommer att komma till träningen och säga att vi ska börja fokusera på kvalet nu. Vi kommer att ta det en match i taget och just nu är matchen på lördag den viktigaste för oss.

:partying_face:

1 gillning

Jag ger en använd tampong för Shore. Fullständigt ointresserad spelare som inte gör ett skit, tar inte ett skär i onödan, skulle varken äta hästskit eller täcka skott med suspen. En dyr lyxlirare som jag sätter lika mycket hopp till som jag satte till Fröberg 20/21.

4 gillningar

Det är ju värt chansningen i alla fall.
Det funkade för Brynäs.

Att behålla Lindbom så ser vi ju nu hur det kommer se ut i kvalet.
Tror vi det kommer räcka? Hur många spelare verkar ta till sig Lindboms instruktioner?

Oavsett vem vi tar in, så tror jag i alla fall inte det blir sämre så det känns som win-win oavsett resultatet.

1 gillning

Håller med.

Vi skulle låtit Nubben ha kvar Challe.

Vem körde över Nubben?

Finns en gemensam nämnare till många av problemen.

Många som borde lämna HV och som akdrig borde tagits in.

1 gillning

Jo jag hoppas ju som alla andra att HV klarar sig kvar och om jag visste att något skulle funka så skulle jag gå all in på det. Men jag tror inte det är så solklart i det här fallet.

Men jag tror samtidigt inte att Lindbom o hans dödgrävargäng fixar det heller, så jag är väldigt rådvill.

Men frågan är ändå. Vem skulle man ta in?

Samma surr från Brännström. Man ger inte upp så länge chansen finns. På samma sätt som de inte gav upp slutspel så länge chansen finns… Och det gick ju bra.

Alltså. Jag orkar inte. Vem fan som helst fattar ju att det blir kval. Allt annat är en lek med siffror. Malmö är klara. Vi ska möta Oskarshamn.

Om spelarna inte börjar inse allvaret och tar de här veckorna till att förbereda sig, både fysiskt och mentalt. Då ser det mörkt ut på riktigt.

Blir grymt besviken. Ni har redan svikit oss den här säsongen. Tänker ni svika oss igen genom att ge er sämsta möjliga förutsättningar inför ett kval?!

9 gillningar

Om det som Shore och Brännström säger stämmer så innebär ju det att laget inte kan bättre än så här. För om det som de säger stämmer, att de inte gett upp, att de kör så länge chansen finns osv, så innebär ju det att de gjorde allt de kunde för 3p idag. Och så blev de utspelade. Var inte ens nära. Visade noll intresse.

Om det de säger stämmer så är det kört. Då klarar de aldrig kvalet. Då är det redan över.

6 gillningar

Tja, vem som helst egentligen, Borken, Melin. brandmannen från Karlstad…….!kan i alla fall inte bli sämre

1 gillning

Problemet är ju att det är Lindbom som ska det beslutet ihop med sina trabanter Tf ordf och Nubben.

De är ju väldigt nöjda med varandra och verkligen tror att de beslut som tagits är de bästa.

Hur ska dessa ta rätt beslut när de bevisligen är helt inkompetenta? Förlängt kontraktet nyligen.

Hualigen.

2 gillningar

Ja man kan inte låta bli att undra om de säger så bara för att de måste eller om de på fullaste allvar tror det de själva säger.

Kan inte någon bara tala ur skägget rakt av och säga ”detta var ju röv men nu sitter vi där vi sitter, vi räknar med kval och förbereder oss för det, undviker vi kval så är det en trevlig bonus men det är inte där vi lägger vår kraft de 5 sista matcherna”

Det hade vunnit trovärdighet hos folk istället för att de framställer sig själva som de enda som inte fattat hur det ligger till.

7 gillningar

Jag vet faktiskt inte.
Synd man inte kunde få loss Blomqvist redan nu.
Jag är faktiskt inte helt emot att få in en duo, där den ena är en extrovert social person som bara ska jobba på att höja stämningen, likt en Challe Berglund. Många tunga skallar i truppen nu.

Bröderna abbots är väl fortfarande lediga?..
Då kanske det finns en gnutta hopp tills nästa säsong om vi fortfarande är kvar

Samtidigt som det är uppenbart att det läcker in avgaser i tränarnas rum, med tanke på Lindboms uttalanden, så har ju spelarna ett stort ansvar för spelet och hur det ska gå också. Och tar de det? Knappast. Väldigt få spelare tar det ansvar som ligger på dem avseende prestation, både som lag och som enskild spelare. Och med tanke på hur oerhört lite ansvar dessa superlosers tar för prestation och resultat så tror jag faktiskt inte att ett tränarbyte kommer spela nån roll.

Jag har sagt det flera gånger tidigare och säger det igen. Likheterna med superlosergänget 20/21 är lika uppenbara som kusliga.

Finns ingen av den typen längre i laget, tyvärr. Önerud är väl den som kommer närmast.
Ledin och Pettan skulle absolut kunna säga som det var i en liknande situation. Å andra sidan skulle vi aldrig sitta i den sitsen med sådan kvalité i laget.

1 gillning

Det är nog inte att de framställer det på det sättet.

De har nog helt enkelt inte fattat att kvalet är 99% klart

1 gillning

Finns det några starka spelarröster i laget? Önerud, Strålman, rutinerade rävar som säkert varit med om detta förut, (Önerud vet vi ju) det är nu ni måste gå i bräschen och leda laget. Att ha ett C på bröstet förpliktar, men tycker även Strålman är en som hänger med huvudet på slutet.